Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Släktforskarprogram för Mac?

Tråden skapades och har fått 37 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Red-Snapper:

det hade ju inderekt med ämnet att göra.

Ur forumreglerna:
"6. Diskussioner på 99mac skall handla om användande av Apples och andras produkter som har att göra med datorplattformen Macintosh. Diskussioner som inte rör Macintosh eller närliggande ämnen skall hållas på andra ställen."

Självklart har släktforskning med släktforskarprogram att göra. Det har jag inte ifrågasatt. Men enligt ovanstående regel så är rena släktforskningsdiskussioner inte ett ämne som ska hanteras på ett Mac-forum.

Om en tråd som handlar om att montera dator i bilen, leder till rena bildiskussioner - det är inte heller ok.
Om en tråd som handlar om att dra nätverk i sitt nya hus, leder till rena husbyggardiskussioner - det är inte heller ok.
osv osv osv

Vi har Loungen för "offtopic"-diskussioner.

/Mod

Våra inlägg går om varandra.
OK, men detta program är väl så nära macrelaterat man kan hitta.
" Mac Family Tree 5 "
Sedan startade jag inte heller tråden utan hakade på.

Tack Saffran. Skall kolla igenom detta.
Snällt

Hej!

Tänkte bara flika in att efter att ha läst den här tråden så köpte jag MacFamilyTree och det har fungerat utmärkt. På en eftermiddag har jag intervjuat svärföräldrarna och de ha lyckats komma ihåg över 100 nya och gamla släktingar som jag skrivit in i MacFamilyTree. Det har gått bra, men det känns som att det börjar bli lite långsamt nu när jag lagt in massor av ganska stora inscannade foton (jag ska nog ta och förminska vissa av dem och byta ut kopiorna mot mindre högupplösta versioner).

Programmet kan visa upp informationen på både längden och bredden, och fungerar ganska enkelt. Vissa saker var lite märkligt svåra (som att byta förälder på någon som man råkat lägga in fel), men det kanske handlar om att jag inte lärt mig programmet tillräckligt väl än.

Jag är också ganska sugen på att skaffa iPhone-versionen för att se hur den är. Det som förvånat mig lite är att jag inte hittar alls _hur_ man synkroniserar de två versionerna med varandra?!

::dama

  • Medlem
  • Umeå
  • 2011-08-13 15:06

58% rabatt på MacFamilytree i dag 2011-08-13

MacUpdate Promo - MacFamilyTree 6.1.3 for $24.49 - 58% off

Ursprungligen av iba:

58% rabatt på MacFamilytree i dag 2011-08-13

MacUpdate Promo - MacFamilyTree 6.1.3 for $24.49 - 58% off

Synd att rabatten inte gäller i MAS...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-08-14 17:09
Ursprungligen av capeman:

synd att rabatten inte gäller i mas...

? Mas ?

Ursprungligen av REP:

? Mas ?

Mac App Store.

Bevaka tråden