Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Applestore Sverige nere klockan 08:53!

Tråden skapades och har fått 75 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2005-09-20 13:50
Ursprungligen av kitesurf:

Ja, vad händer där borta, vart är alla 99mac'are som är där, rapportera mera

var det någon som åkte ner till slut? verkade som att alla bokade till höger och vänster tills det kom fram att Jobs inte skulle hålla någon keynote.

99mac borde haft utsända som rapporterar på plats, helt klart

Ursprungligen av kitesurf:

Ja, vad händer där borta, vart är alla 99mac'are som är där, rapportera mera

Jag talade med min bror som är där nere just nu och han bekräftade att han inte såg något som var nytt.

Men han var skulle gå och fingra på iPod nano, så han var rätt nöjd ändå

Idag har jag blåjeans och svart polotröja. (obs! slump)

Och jag irriterar mig på att det ALLTID står "Nya iBooks" eller "Nya snabba Powerbook med mer minne" på AppleStore, det borde inte få stå så mer än max 3 veckor efter de är nya.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2005-09-20 14:06
Ursprungligen av sjovall:

Idag har jag blåjeans och svart polotröja. (obs! slump)

Och jag irriterar mig på att det ALLTID står "Nya iBooks" eller "Nya snabba Powerbook med mer minne" på AppleStore, det borde inte få stå så mer än max 3 veckor efter de är nya.

Instämmer angående användandet av "nya".

  • Oregistrerad
  • 2005-09-20 14:05

hur brukar det funka på expon? (ni som varit med i gamet ett tag)
brukar nya produkter presenteras vid expots öppnande, eller brukar det kunna komma närsomhelst under de 5 öppna dagarna?

Ursprungligen av svampmoln:

hur brukar det funka på expon? (ni som varit med i gamet ett tag)
brukar nya produkter presenteras vid expots öppnande, eller brukar det kunna komma närsomhelst under de 5 öppna dagarna?

Steve brukar presentera macapärerna vid keynoten, som sker vid mässans öppnande.
I år ingen keynote, bara mässa.

Ursprungligen av kitesurf:

Steve brukar presentera macapärerna vid keynoten, som sker vid mässans öppnande.
I år ingen keynote, bara mässa.

Däremot träffade Jobs, Schiller m.fl. den europeiska pressen i morse: Apple Expo: Steve Jobs talks Macintosh. Så hade det funnits något att lansera hade de tagit upp det då.

Såå, vad är grejen, blev det inget nytt och koolt, eller kan det fortfarande dyka upp nåt?

Ursprungligen av sjovall:

Såå, vad är grejen, blev det inget nytt och koolt, eller kan det fortfarande dyka upp nåt?

Jupp, det verkar som om det inte vart något annat än .mac's utrymmesökning.
Troligtvis inget nytt idag, och vi får snällt vänta tills Steve å gänget tycker det är dags.
Attans jobbigt för mig, var redo att beställa något underbart macigt, praktiskt och nytt... undrar vad det var

  • Medlem
  • 2005-09-20 14:12

...vad hände med de vita skyltarna med svarta skynkena över? (som sågs på bilderna från den franska mac-sajten)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-20 14:56
Ursprungligen av Ma:

...vad hände med de vita skyltarna med svarta skynkena över? (som sågs på bilderna från den franska mac-sajten)

Undrar jag också.
Var det .mac uppdateringen eller?

  • Medlem
  • 2005-09-20 15:28

uppdateringar..

Brukar inte Apple släppa mindre uppdateringar lite hur som helst. Kanske uppdateras powerböckerna under veckan så där lite omärkligt.

Fast å andra sidan vad skulle kunna uppgraderas?

Kanske mighty mouse "tänket" på de bärbara.
En knapp med dolt högerklick.......

Betydelselös speedbump

Prisjustering

Mer minne

Nä personligen tror jag inte att de kommer hända mycket med powerbook innan juni 2006 då intel kläms in i en ny design framtagen med hjälp av Sonytekniker ( se äldre nyhet)

Hmm.. köpa ny powerbook nu eller sen............

Ursprungligen av djagu:

Brukar inte Apple släppa mindre uppdateringar lite hur som helst. Kanske uppdateras powerböckerna under veckan så där lite omärkligt.

Ibland har det hänt att de släppt mindre uppdateringar utan buller och bång, men nu är det ju ändå en pågående mässa och skulle de ha färdiga nya modeller så skulle dom presenterats redan.

Ursprungligen av djagu:

Nä personligen tror jag inte att de kommer hända mycket med powerbook innan juni 2006 då intel kläms in i en ny design framtagen med hjälp av Sonytekniker ( se äldre nyhet)

Jag tror det kommer minst en ny PowerBook-modell med G4 i innan Intelmacarna kommer. (Det är ju inte säkert att det blir PowerBook som blir först ut med Intel, det enda som utlovats när Intel i nån typ av mac till juni 2006. Men Intel i just PowerBook kan ju dröja till 2007 utan att Apple bryter några löften (även om jag inte tror det dröjer så länge)).

  • Oregistrerad
  • 2005-09-20 16:58

Tråkiaste Expot på länge?

Lite av ett antiklimax...

Törs man hoppas på någon litet kul i London om en månad, nu när Steve lovade att komma dit och hålla keynote?

Ursprungligen av denjohan:

Lite av ett antiklimax...

Törs man hoppas på någon litet kul i London om en månad, nu när Steve lovade att komma dit och hålla keynote?

Jag kanske har missat något, men har Apple verkligen sagt något om en keynote i London? De har väl bara meddelat att de ska bidraga med sin närvaro på mässan, dvs ställa ut?

Bevaka tråden