Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Konfabulator: Vad är det på TV ? ontv.widget

Tråden skapades och har fått 39 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2003-03-19 23:19
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Henrik Andersson:
Nu var det dags igen. När jag nu kommit igång med att jobba med widgeten är det lika bra att fortsätta. Lite sköna toner från chemical brothers på P3 gör inte saken sämre ...

Nåja, det här är nyheterna i widgeten denna gång:

# Radbryter långa programnamn så att de slutar med " ... "

# Kanalval i preferences. Synd bara att fönstret blir så hög så att den inte ryms på skärmen på min powerbook (>768 px).

Jag vet att det finns några buggar. Bl.a. byter den bakgrund då man ändrat kanaler i prefs. Men jag tänkte att ni skulle få ge synpunkter på kanalvalet först ...

(kanalvalet blev f.ö. ett riktigt fulhack med massor av kod, men jag tror inte att det gick att göra bättre)

http://www.hegge.nu/docs/ontv.dmg.gz

/henrik

saknar fortfarande möjlighet att stänga av klockan..

och dela upp Kanalrutorna i två rader FÖR TUSAN!

oj.. va visst bara klagomål =(
annars är det en grym widget...!

[ 19. mars 2003, 23:23: Meddelandet ändrat av: Buckner ]

> saknar fortfarande möjlighet att stänga av klockan..

Ok, ska försöka fixa det till nästa version.

> och dela upp Kanalrutorna i två rader FÖR TUSAN!

Ja, jag är medveten om att man skulle behöva dela upp kanalrutorna i två rader. Om jag nu bara skulle veta hur man gör så vore det enkelt. Tänkte bara lägga upp en test för att få lite feedback.

Kanske man kan samla alla Canal+ under en grupp, alla BBC, TV1000 osv ? Ofta har man alla Canal+ eller alla TV1000. Vissa kanaler kanske inte ens är intressanta (TNT, Animal Planet) för vissa ?

Ha absolut inte för stora förväntningar på widgeten, för den är fortfarande under utveckling. Därav finns den inte på konfabulator.com. Jag postar nya versioner här för testning, och för bra tips om förbättringar.

Vad gäller klagomål och sånt. Ingen fara. Jag vet att widgeten inte är 100%:ig, men förhoppningsvis ska den bli det en vacker dag.

/henrik

[ 19. mars 2003, 23:33: Meddelandet ändrat av: Henrik Andersson ]

Hur går det för dig?

  • Oregistrerad
  • 2003-05-27 22:31
Citat:

Skrevs ursprungligen av William WM
Hur går det för dig?

Vi ställer frågan igen. Hur går det för dig?

  • Oregistrerad
  • 2003-05-28 15:18

Var får man tag på det här programmet ni pratar om?

  • Medlem
  • 2003-06-10 23:47
Citat:

Skrevs ursprungligen av Anders Båth
Var får man tag på det här programmet ni pratar om?

http://www.konfabulator.com/

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2003-07-28 22:04

Kan inte ladda ner widgeten för "sidan är inte tillgänglig"...

  • Medlem
  • 2003-07-28 22:45

En tanke som slog mig.

Om man hade vidareutvecklat denna widgeten så hade den kunnat bli den programguide på svenska som eye tv saknar. Ett klick på någon ikon vid programnamnet så börjar den spela in eller visa programmet direkt. Det borde kunna lösas i Applescript eller hur? Det tycker jag hade varit coolt.

edit: fixa länk

Det börjar vara ett tag sedan jag gjorde något åt min widget. Har haft rätt fullt upp med annat, har jobbat en hel del sedan jag fick ledigt från studierna. Har ju dessutom det fina vädret att skylla på ;-).

Det som var det största problemet med att fortsätta utveckla widgeten var att få till urvalet av kanaler som skulle visas. P g a begränsningar i konfabulator kunde man inte positionera alla kryssrutor och komborutor så att inte fönstret tog upp hela skärmen. Kanske vore bättre att ha en textfil med alla kanaler som man vill ska visas.

Jag ska försöka ta tag i utvecklingen av widgeten i höst då jag får mer tid över och vädret blir lite sämre.

Ska kolla upp så att jag har den senaste versionen av widgeten på min hemsida, det kan hända att jag råkade radera den för ett tag sedan.

/henrik

  • Medlem
  • 2003-11-27 01:41

Hur går det?
Någon som vet var man kan ladda ner det, det finns ingen sida som länken här skickar till.....

Hittade en annan länk till widgeten här:
http://99mac.se/forum/showthread.php?s=&threadid=24615&highlight=ontv

Bevaka tråden