Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

nya Intel "G6" bärbara i london?

Tråden skapades och har fått 60 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2005-09-14 19:16

undrar hur stor chansen är att powerbooken bumpas där resp på expot snart i Paris. börjar bli aningens otålig, och vet inte om mina köpnerver skulle klara en väntan till slutet av oktober

  • Medlem
  • International user
  • 2005-09-14 21:42

I hear ya' brother!

(sitter i samma sits här....)

/m

Exakt samma dilemma här. Det kliar i köpfingret, men det vore ju surt om det skulle komma nya PBs på Paris-mässan.

  • Oregistrerad
  • 2005-09-15 00:50
Ursprungligen av doppler:

Exakt samma dilemma här. Det kliar i köpfingret, men det vore ju surt om det skulle komma nya PBs på Paris-mässan.

det vore väl inte surt? den mässan är ju om en vecka sisådär, dvs inom en hållbar framtid
desto värre om man inte lyckas hålla ut längre efter den (om inget hänt) och sedan får en smäll i ansiktet i form av en PB G5 släppt i samband med London en månad senare.

knölet är ju att maskinvaran egentligen skulle behövas idag, omgående...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-09-14 23:39

Ja tell me bout it - min videoredigering har slutligen kollapsat, måste ha nåt Nu. Inte mer bara 128 mb till, inget pimp, inget mer aja-det-duger-väl-åt-lilla-mig. PB Nano Yea! Eller en fullkomligt transparent 30" Tablet med gestik-kommando Minority Report style...

  • Medlem
  • 2005-09-15 02:20

Steve sa vid SF05 at "This is the year of HD" så det borde komma något mer i år, HTPC? eller en filmaffär.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-18 23:20

Vi får nog vänta tills nästa sommar innan vi får se en IntelMAC,, längtar redan plus att då har min PB 17" gjort sitt och det är dags för något nytt..

Ja, det var åtminstone skönt att höra av Jobs att tidsplanen ligger fast och att det är juni 2006 som gäller. Jag sätter fortfarande pengar på dual core i London, och möjligen en 15" PB klockad till 1,7. Annars kändes .mac uppdateringen något mager så jag förstår att det inte blev någon keynote.

  • Medlem
  • 2005-09-21 18:48
Ursprungligen av crownswe:

Annars kändes .mac uppdateringen något mager så jag förstår att det inte blev någon keynote.

NÅGOT?!?!?!?

*trött på att vänta på nya PowerBooks*

  • Oregistrerad
  • 2005-09-21 19:00
Ursprungligen av Ma:

NÅGOT?!?!?!?

*trött på att vänta på nya PowerBooks*

då är vi två... köper man nu lär man bli besviken på expot om en månad, då det säkert kommer något nytt.

Ursprungligen av svampmoln:

då är vi två... köper man nu lär man bli besviken på expot om en månad, då det säkert kommer något nytt.

För att? Förstår inte dylika resonemang. Tror ni någon revolutionerande förändring sker nu när all tillgänlig personal jobbar på en Intelbaserad mac?

Tänker ni vänta på extra 30 mhz? Eller är det så att ni väntar på en funktion (i stil med den redan introducerade sudden motion sensor) som ni tror är kritisk? Eller tror ni att de kommer att klämma i en hel gig ram direkt? Vad exakt skulle kunna göra er besvikna?

Vad skulle man ha för nytta av någon prestandaökning på en bärbar överhuvudtaget? Om, mot förmodan, Apple trycker in en 970FXa och vi blir sittande med en stekhet laptop med kort batteritid så undrar jag om det vore rätt prioriterat. Jag skulle åtminstone aldrig köpa en ett halvår innan det är dags för Intel.

Betänk sen risken för att 12" modellen utgår, den enda som konkurrerar på en alltmer ultraportabelt dominerad marknad. Eller att en 19" powerbook introduceras. Alltså, då kan jag lika gärna släpa med min powermac för sjutton!

Nä, intel powerbook i juni, dual core powermac snart; det vill åtminstone jag ha!

  • Medlem
  • 2005-09-21 21:06

Jag vill gärna veta vad skärmupplösningen på nästa PB 17" blir - i övrigt så är jag nöjd med vad som finns idag... (tycker det hade varit tråkigt med en update med högre upplösning två veckor efter inköp)

  • Oregistrerad
  • 2005-09-21 20:54

jag känner mig tämligen övertygad nu faktiskt... har kanske bara suttit och gnällt för sakens skull när allt kommer till kritan. skulle den bumpas vore det bara minimalt - skulle den prissänkas vore det kanske någon enstaka tusenlapp.
tror det blir till att prioritera att få en dator när man behöver den (dvs nu egentligen) istället för att vänta på luftslott som kanske ändå inte skulle tjäna någonting till.
tror Apple Center får ett besök på fredag

  • Oregistrerad
  • 2005-09-21 21:52

Själv hade jag i princip gett upp när skärmen nyligen slocknade på min snart tre år gamla powerbook 3,5. (sista toppmodellen innan 17-tummaren kom i januari 2003)
Men.. ändå så lämnades den in för reparation (5300kr) och nu med den nya, brlljanta (!) skärmen så är det helt klart att datorn faktiskt har mycket mer att ge innan jag byter ut den. Uppgraderade till Tiger och ja, det känns ju riktigt spännande igen! Nu ser jag fram emot nytt batteri, och 1 GB internminne.

Kanske inte kan rekommendera att byta skärm.. men den där sköna känslan av att ha en helt fräsh powerbook kan man faktiskt få med mindre dramatiska åtgärder... ställ den brevid en jämngammal PC-laptop och njut..

  • Oregistrerad
  • 2005-09-24 01:58

Jag maste bestamma mig imorgon om jag ska kopa en PowerBook da jag ar i USA och PowerBook+ipodMini erbjudandet har sin sista dag har imorgon. Jag behover en dator har men jag tycker inte riktigt 12' PB kanns riktigt prisvard och om det skulle komma en uppdatering snart skulle jag bli besviken om jag redan koppt.

  • Oregistrerad
  • 2005-09-24 09:36

Nu får dom släppa vad dom vill, jag är sjukt nöjd med min nya iMac G5 20".
Får två gig minne i veckan, det kommer göra susen, även om jag inte tycker att den är katastrofalt slö med 512.
Tänk att slå på en ny dator och den bara letar upp trådlöst nätverk, allt bara flyter på, man sitter och gör det man vill göra.
Lyfte över mitt gamla musikbibliotek och vips, allt var där det skulle vara, inte ett klagomål från systemet.
Synkade med mitt .mac och så var resten "biff".
Världsklass!!!

Ursprungligen av Hasse Carlsson:

Nu får dom släppa vad dom vill, jag är sjukt nöjd med min nya iMac G5 20".
Får två gig minne i veckan, det kommer göra susen, även om jag inte tycker att den är katastrofalt slö med 512.
Tänk att slå på en ny dator och den bara letar upp trådlöst nätverk, allt bara flyter på, man sitter och gör det man vill göra.
Lyfte över mitt gamla musikbibliotek och vips, allt var där det skulle vara, inte ett klagomål från systemet.
Synkade med mitt .mac och så var resten "biff".
Världsklass!!!

Det tråkiga är ju bara att Minin spelar skiten ur iMacen när det gäller antal spår osv i Logic

/Andreas

  • Oregistrerad
  • 2005-09-25 17:44
Ursprungligen av motif:

Det tråkiga är ju bara att Minin spelar skiten ur iMacen när det gäller antal spår osv i Logic

/Andreas

hehe, tur man inte kör logic då...

Det kanske kommer en 3 ghz powermac G5. Xbox 360 kommer ju snart med en 3,2 ghz ppc processor.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-09-24 13:13
Ursprungligen av Markus/:

Jag maste bestamma mig imorgon om jag ska kopa en PowerBook da jag ar i USA och PowerBook+ipodMini erbjudandet har sin sista dag har imorgon. Jag behover en dator har men jag tycker inte riktigt 12' PB kanns riktigt prisvard och om det skulle komma en uppdatering snart skulle jag bli besviken om jag redan koppt.

Vore jag i USA skulle jag köpa en 'refurbished' PowerBook från Apple Store (eller andra Apple förhandlare, tex. smalldog.com).
Funkar länken är det denna:
http://store.apple.com/1-800-MY-APPLE/WebObjects/AppleStore.woa/72204/wo/DZhs5aDAcPAS3fep0p52imcn2ce/0.0.15.1.0.6.63.0.0.0.0.0.0.3.1.1.0?78,47

Med det förmånliga priset man får i USA, refurbished eller ej, tror jag inte jag skulle ha dåligt samvete om än Apple släppte en ny maskin i nästa vecka. Potentiella prestandaskillnaderna kommer mycket sannolikt inte vara helt spektakulära.

  • Oregistrerad
  • 2005-09-26 01:07

Jag valde att kopa en 12" PB. Jag hoppas de inte uppdaterar i ar for det skulle kannas taskigt, aven om det bara ar en liten uppdatering sa vill man ju ha den nyaste. Nu far jag iaf en iPod Mini med utan extra kostnad och jag behover inte betala de hutlosa svenska priserna.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-09-26 05:49
Ursprungligen av Markus/:

Jag valde att kopa en 12" PB. Jag hoppas de inte uppdaterar i ar for det skulle kannas taskigt, aven om det bara ar en liten uppdatering sa vill man ju ha den nyaste. Nu far jag iaf en iPod Mini med utan extra kostnad och jag behover inte betala de hutlosa svenska priserna.

Grattis!
Hoppas du också tog användning av det billigare AppleCare priset i USA

/miska

  • Oregistrerad
  • 2005-09-26 07:17
Ursprungligen av miska:

Grattis!
Hoppas du också tog användning av det billigare AppleCare priset i USA

/miska

Tack!
Jag kommer plugga har fram till jul sa jag kommer att kopa forlangd applecare senare om jag har pengar till det. Hoppas fa in pengar pa att salja iPod Minin.

Ursprungligen av Markus/:

Jag hoppas de inte uppdaterar i ar for det skulle kannas taskigt, aven om det bara ar en liten uppdatering sa vill man ju ha den nyaste.

Varför då?

  • Oregistrerad
  • 2005-09-27 00:42
Ursprungligen av crownswe:

Varför då?

Jag tror det beror pa mitt ego och att jag gillar att gora bra affarer.
Men just nu ar jag inte saker pa att jag kommer fa min PB da apple store vagrar acceptera mitt Svenska VISA. Det har visat sig vara krangligt att vara har i USA.

Ursprungligen av Markus/:

Jag tror det beror pa mitt ego och att jag gillar att gora bra affarer.
Men just nu ar jag inte saker pa att jag kommer fa min PB da apple store vagrar acceptera mitt Svenska VISA. Det har visat sig vara krangligt att vara har i USA.

Ännu en anledning att skaffa ett amex

  • Oregistrerad
  • 2005-10-01 00:58
Ursprungligen av crownswe:

Ännu en anledning att skaffa ett amex

Vet inte om ett amex som ar kopplat till en svensk ban hadde fungerat heller. Men jag vantar pa mitt nya VISA fran Bank of America, efter det ska ingen klaga hoppas jag.

BTW: Pa min order sida star det "Sent to Manufacturing" hoppas jag far den nasta vecka!!

Nu är ju inte ett amex nödvändigtvis kopplat till någon bank alls, men jag kan garantera att deras reseservice är i världsklass. Jag lovar att det aldrig skulle krångla i USA.

Ojdå, nu blev det visst lite OT

  • Oregistrerad
  • 2005-10-02 01:43
Ursprungligen av crownswe:

Nu är ju inte ett amex nödvändigtvis kopplat till någon bank alls, men jag kan garantera att deras reseservice är i världsklass. Jag lovar att det aldrig skulle krångla i USA.

Ojdå, nu blev det visst lite OT

Far skaffa ett amex nar jag kommer hem till Sverige sa jag kan anvanda det nasta gang jag ar ute och reser

Min order ar nu "Sent to Manufacturing" och ska skickas ivag senast 5 october. Under beskrivningen av delarna som datan bestar av star det Country Kit/Airport Extreme. Vet nagon vad Country Kit ar far nagot? Jag har bestallt standard varianten av 12" super drive och det anda jag andrat pa ar att jag lagt till 256mb extra i minne.

Det ar jobbigt att hora alla rykten om att det kan dyka upp en ny version snart. Jag tycker de ska vanta med att slappa en ny tills Intel processorerna kommer

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-10-03 02:03

Nu verkar det börja bubbla igen.

http://appleinsider.com/article.php?id=1298

Bevaka tråden