Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Linux kan aldrig bli ett alternativ till Win

Tråden skapades och har fått 38 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Baron:

kan man inte köra apt?

antagligen, du kan ju alltid prova.
samma rutin igen:

apt-get update
apt-get install xfce4

så ska den installera grundgrejen.

  • Medlem
  • 2005-09-12 00:05

(finns det nån motsvarighet till ctrl-s i linux?)

edit: hittade själv: alt-s

  • Medlem
  • 2005-09-12 00:26

e: kunde inte hitta paketet xfce4

  • Medlem
  • 2005-09-12 01:08

nu har jag en fungerande Thunderbirdmapp på skrivbordet. Var hör den hemma?

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2005-09-13 20:37

Det är ju bara att erkänna: Linux _är_ inte för Joe User och det är mycket tveksamt om det någonsin kommer bli det. Däremot finns det fasenimig inte ett enda OS med sådana möjligheter som Linux. Helt osannolikt!
Jag använder Linux som server-OS och har gjort i många år och det är fantastiskt.

  • Medlem
  • 2005-09-13 21:09

Det är inte ens för Joes skotska kusin Joe MacUser. Det är ju omöjligt att lära sig genom att treva sig fram som på en pc eller mac.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2005-09-13 21:13

Jorå, när man väl fått "häng" på hur det funkar så funkar i stort sett alla installationer på samma sätt. Pakethantering är för lusers

Jag drog in Ubuntu (version blablabla) på morsans gamla Toshiba med Celeron, och det gick väldigt mycket snabbare än det Windows XP SP2 som syrran tvingade mig att installera på den nyss, eftersom hon absolut måste ha senaste MSN Messenger 7 med alla sköna vibbar och smileys och vetefan allt man kan skicka där.

Nå, det var inte det jag menade, men Ubuntu krävde iaf inte alls lika mycket kraft av datorn som WinXP gör. Dessutom funkade alla nätverkskort från början (DLink PCMCIA och ett inbyggt någonting). Jag blev psotitivt överraskad, men det är ju ingen miljö man skulle kunna använda för att jobba i. Adobe Suiten saknas ju t.ex.

  • Medlem
  • 2005-09-15 22:40

mitt Dayna ethernet pcmcia-kort funkar inte i Ubuntu. Nu kommer jag ut ändå, med Linksys pcmcia wifi (som inte heller fungerar out of the box). Jag kör med en demoversion av Linuxant Driverloader plus Linksys egna drivare.

Bevaka tråden