Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sundsvall: Höstträff med en öl eller två...

Tråden skapades och har fått 131 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Rapport från gårdagen:
Fyra var vi som träffades och sköt varandra i småbitar i Battlefield 2.
Nu när vi är övande utmanar vi alla andra 99mac grupper att våga möta oss.

Fler spelare emottages gärna. Skoj hade vi dock!
Så detta händer igen med efterföljade bar.

  • Oregistrerad
  • 2005-09-22 12:37

Ojoj, jag ägde på Battlefield 2, krossade allt i min väg?!

Även om jag sköt ihjäl Henil ett x antal gånger, påpekas bör göras, han var i samma lag som mig.

Du ägde? Tillåt mig skratta.
Jag har för mig att defaultPlayer fick smaka på mina kulor ett antal ggr när du försöka ta flaggan... *mohahahaha* BÅde du och henil...

  • Oregistrerad
  • 2005-09-22 17:53
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Du ägde? Tillåt mig skratta.
Jag har för mig att defaultPlayer fick smaka på mina kulor ett antal ggr när du försöka ta flaggan... *mohahahaha* BÅde du och henil...

Oj, det har jag inget minne av!

Haha, Hedman, jag har bara härliga minnen av när jag parkerade min tank i fiendebasen, och piskade en viss "capt"-spelare. Man hörde något gormade om "bomber och granater..." från någon av spelarna, kan inte minnas vem!

Närå, var grymt roligt och träffas och spela! Det måste vi verkligen göra om. Vore trevligt och köra med; äta - spela - pubrunda.

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2005-09-22 16:42

Ett par ggr ja innan du fick smaka på raketen som stod där...
Försök inte ta åt sig ära som du inte har. LOL

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2005-09-22 23:27

Smaka på Raketen!?

:eek:

*LOL*

Jag tror minsann att henil med sin pansarvagn fick en laserguidad missil precis där det gör som ondast.

Hej alla jag är ledsen att jag inte dök upp o gjorde er sällskap, Jag var förbi o frågade runt sextiden om någon Mattias Hedman hade bokat stället o då svaret blev nej antog jag att träffen flyttats fram. Jag har haft problem med bredbandet sedan i tisdags pga att någon klantig person grävde av en kabel någonstans i sundsvallsområdet vilket medförde att alla som hade One som leverantör blev utan internet helt o hållet. Det är först idag som allt funkar som det ska. Kul att ni hade Kul.

Med tanke på allt som kan hända dock så vore det önskvärt om jag hade telefonnumret till någon av Er andra så att jag kunde ringa o fråga ifall jag åter igen befinner mig ute i kylan - teknikmässigt.

Någon bokning blev det aldrig utan vi gled dit mellan 19.30-20.00.
Nu ni...

99mac mitts egen hemsida!

Du måste ha ett Apple ID för att kunna vara med och leka.

Senast redigerat 2005-09-23 13:42

Jag har ett AppleID men antingen gör jag helt fel eller också funkar din länk åt skogen för jag kommer aldrig längre än en text som säger att mitt konto har utgått.

17 också vad jag ogillar allt detta teknikstrul. Jag tror jag behöver karta o kompass för vad jag har är ett .Mac-ID som jag kan använda när jag handlar på iTMS samt ett AppleID som är kopplat till utvecklarsidan men inget av dessa funkar för att komma in på denna sida som du länkar till - om det nu är korrekt länk.

  • Oregistrerad
  • 2005-09-23 21:35

Hm, vad tror ni om ett returmöte nästa vecka?

Senast redigerat 2005-09-24 11:45

*skratt*
Visst det går nog att ordna. Jag har tid kvar på mitt konto där som måste göras slut på.
Vilka är med på lite spel?

Jag spelar gärna sålänge det blir senast onsdag.

  • Oregistrerad
  • 2005-09-24 12:36

Onsdag blir nog bra, fast vore roligt om vi kunde hyra stället. För att då slippa avsluta så tidigt, de stängde vid tio, om jag inte missminner mig.

mjo tiden har en tendens att gå väldans fort när man har roligt - nästan i ljusets hastighet. Vilken tid ska vi säga då, drop-in från 18 eller...?

  • Oregistrerad
  • 2005-09-24 18:27
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

mjo tiden har en tendens att gå väldans fort när man har roligt - nästan i ljusets hastighet. Vilken tid ska vi säga då, drop-in från 18 eller...?

Mm, skulle nog fungerar.

Vore bra om vi blev fler än fyra på onsdagen. Banorna är stora (även de små), så två herrar har en tendens att köra med tanks nästan hela tiden....host...Hedman...host..Henil. Hehe!

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2005-09-25 20:14
Ursprungligen av G.Lindqvist:

Mm, skulle nog fungerar.

Vore bra om vi blev fler än fyra på onsdagen. Banorna är stora (även de små), så två herrar har en tendens att köra med tanks nästan hela tiden....host...Hedman...host..Henil. Hehe!

Vadåå!

Att köra Tanks är ju jättekul

Ajdå, onsdag jobbar jag eftermiddag/kväll så jag kommer nog hem tidigast med 22-bussen.

Men hallå!
Vadå tanks hela tiden så illa var du inte på det själv heller.
Blir vi fler finns det möjlighet att tillåta tanks... glöm inte att jag var fotsoldat, då var vi i samma lag Mr G. Patnil dock... han var en tank kille han... hehe

Onsdag jag kan komma en stund men inte hela kvällen... vi måste prata med dem där så vi ett gång datorer i grupp så vi kan köra bara mot varandra.

  • Oregistrerad
  • 2005-09-25 12:53
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Men hallå!
Vadå tanks hela tiden så illa var du inte på det själv heller.
Blir vi fler finns det möjlighet att tillåta tanks... glöm inte att jag var fotsoldat, då var vi i samma lag Mr G. Patnil dock... han var en tank kille han... hehe

Onsdag jag kan komma en stund men inte hela kvällen... vi måste prata med dem där så vi ett gång datorer i grupp så vi kan köra bara mot varandra.

Hehe, kan bara hoppas på att vi blir fler på onsdag eller ska vi köra på fredag kanske? Så vi kan gå ut på kvällen allihop?

Just ja, Cogito kunde inte då, eller?

Over and out

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-09-25 18:54

Attans, nu har jag missat nåt igen. Mitt förslag är att Mr Hedman skickar ut ett obegripligt meddelande på mailgruppen när det är något på g så att gubbar som jag med fokus lite var stans får en hint om att man ska få ändan ur och titta till sitt lokala forum.

Jag ska verkligen försöka vara med på en Battlefieldkväll, det låter skitkul! Fredag och pilsner funkar dåligt för mig som bor på 500 spänns taxiavstånd

Nä fredag funkar inte för mig för det är troligt att jag sitter på en buss mot huvudstaden då igen o torsdag är inte heller särskilt lämplig. Om det inte blir av denna vecka så kan vi ju alltid ta det lite längre fram som tex torsdag nästa vecka.

Vad gäller tanks o fotsoldater så är det en mix som sällan går ihop särskilt bra men som fotsoldat kan man ju krypa omkring med raketgevär o sniper-bössor o får jag bara tillräckligt med tid på mig så kan jag nog plocka lite stridsvagnskaptener också hehe...

Jag tycker fler ska anmäla sig till gruppen, för med den kan ni prenumerera på kalender i iCal och på så sätt alltid ha koll när vi ska träffas.

Onsdag kör i spel igen.
Hoppas vi blir fler än 4 denna gång.

Mattias: Snackar du om gruppen på .Mac eller om gruppen på yahoo nu?

Glöm yahoo gruppen den kommer jag döda snart.
Nu är det .mac gruppen som gäller eftersom den ger oss så mycket mer funktionalitet.

OK, men hur sjutsingen kommer jag in där då? Jag har ett gammalt .Mac-id som iaf funkar när jag ska handla från iTMS men det kanske inte räcker för att jag ska kunna komma in på gruppsidorna eller?

Det står att det ska räcka med ett Apple ID för att kunna vara med och leka...
Testa! Gustav och Henil har anmält sig i alla fall.

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2005-09-26 13:51
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Det står att det ska räcka med ett Apple ID för att kunna vara med och leka...
Testa! Gustav och Henil har anmält sig i alla fall.

Hur fasen gick det till

Räckte det med att klicka på länken och logga in på det egna .mac-kontot?

Ursprungligen av henil:

Hur fasen gick det till

Räckte det med att klicka på länken och logga in på det egna .mac-kontot?

Fel av mig det är inte du som är anmäld en annan.

Det här går åt skogen. Jag kan logga in men jag kommer inte längre än en "Get Connected"-sida o därifrån kan jag inte nå någon grupp. Det ska nog funka men det krävs nog att jag hade varit med i gruppen innan mitt .Mac-konto gick ut. Den länken du la ut på förra sidan i denna diskussion, var det en inbjudan eller? Om inte kan du väl testa att skicka en sådan till mig per mail, alternativt lägga till mig bland användarna - mymac4ever@mac.com ska det vara o hoppas att det funkar på den vägen.

Bevaka tråden