Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Posta ditt OS X screenshot här

Tråden skapades och har fått 3600 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-08-08 14:55
Ursprungligen av Knuckie:

Ardri: Hade helt glömt bort Avedesk, pillade in det igår o lekte lite.,,nice! Finns ju lite kul prylar till det. Drar betydligt mindre resurser än Konfabulator med. När du tjackar macen får du skaffa Shapeshifter o styra upp Apples inkonsikventa GUI

doGG: Jo, RJD2 är riktigt bra. Riktigt seg imorse men lite schysst musik gjorde susen Någon skärmdump du med?

Avedesk är riktigt sjysst, png ikoner på skrivbordet, yummie. Blir lätt shapeshifter när jag köper ibook.

Ursprungligen av Knuckie:

Befinner mig tillfälligt i Windowsvärlden men var tvungen att fixa lite för att få bort den förskräckliga XPLuna defualt looken. Well,here it is..:)

Högupplöst

Hur har du fått till det här?

Windows screenshot

Ursprungligen av Tobias Schelin:

Hur har du fått till det här?

Hans screenshot är från en PC.

Lite rörigt men jag gillar det

Ursprungligen av hansfilipelo:

Hans screenshot är från en PC.

Ja, och jag frågade hur han fått till det.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-08-02 16:04

Jodå, windows här med i väntan på min iBook http://img310.imageshack.us/my.php?image=desk311nn.jpg
För tillfället lyssnar jag mest Cannibal Ox-Cold Vein, har fortfarande inte tröttnat....

  • Medlem
  • International user
  • 2005-08-02 16:44
Ursprungligen av Ardri:

Jodå, windows här med i väntan på min iBook http://img310.imageshack.us/my.php?image=desk311nn.jpg
För tillfället lyssnar jag mest Cannibal Ox-Cold Vein, har fortfarande inte tröttnat....

Ahh, får se när jag skaffar Mac igen...men iBooks är klart trevliga, väntar ett tag tills de switchat hårdvara etc. Nice skärmdump, nån variant av Royal Inspirat av Stefak K? Bakgrunden känner jag igen också, nån spanjor som är ruskigt säker har jag för mig. Deviantart? Musiken vart det inget fel på heller Ligger förresten lite mer desktops på samma adress som ovan...inte mina dock..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-08-02 18:19
Ursprungligen av Knuckie:

Ahh, får se när jag skaffar Mac igen...men iBooks är klart trevliga, väntar ett tag tills de switchat hårdvara etc. Nice skärmdump, nån variant av Royal Inspirat av Stefak K? Bakgrunden känner jag igen också, nån spanjor som är ruskigt säker har jag för mig. Deviantart? Musiken vart det inget fel på heller Ligger förresten lite mer desktops på samma adress som ovan...inte mina dock..

Stefankas körde jag slut jävligt duktig kille, det du ser på skärmdumpen är: Avedesk, aeronotes, enhanced labs vs-LHA, Pantonis elements ikoner och aero wallpaper.

Ursprungligen av Ardri:

Jodå, windows här med i väntan på min iBook http://img310.imageshack.us/my.php?image=desk311nn.jpg
För tillfället lyssnar jag mest Cannibal Ox-Cold Vein, har fortfarande inte tröttnat....

Sitter här och undrar hur du ändrat msn's utseende? *nyfiken*

  • Oregistrerad
  • 2005-08-02 19:23

Såhär ser det ut för tillfället.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-08-03 07:15

Weeeh, bmo> vem är den tjejen?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-03 07:39
Ursprungligen av Ardri:

Weeeh, bmo> vem är den tjejen?

Jessica Alba. Aktuell i bla Sin City och Fantasic Four.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-08-03 07:43

Länk till bilden, tack

  • Medlem
  • Katrineholm
  • 2005-08-03 12:19
Ursprungligen av Lm:

Länk till bilden, tack

bilden går att finna på följande länk (upplösning 1280x960)

http://www.belladonnarealm.com/downloads/images/1570.jpg

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2005-08-04 18:12

Med dessa växlar är ju "top" interaktiv, vilket förmodligen inte funkar så bra med GeekTool. Som jag förstått det kör man ett skript, och sen tar GeekTool hand om den data som skriptet skrev på "std out", alltså den text som genererades. Kör du "top" interaktivt kommer det ju inte att avslutas, alternativt inte starta alls.

Prova att lägga till växeln "-l 1". (minus L ett alltså) Då körs "top" en gång och skriver ut resultatet.

Ursprungligen av memark:

Med dessa växlar är ju "top" interaktiv, vilket förmodligen inte funkar så bra med GeekTool. Som jag förstått det kör man ett skript, och sen tar GeekTool hand om den data som skriptet skrev på "std out", alltså den text som genererades. Kör du "top" interaktivt kommer det ju inte att avslutas, alternativt inte starta alls.

Prova att lägga till växeln "-l 1". (minus L ett alltså) Då körs "top" en gång och skriver ut resultatet.

Kan köra "top -l 1" i geektool. Då körs det en gång sen skrivs det resultatet ut. men allt blir 0.0%
Sen förstod jag nog inte riktigt (minus L ett alltså) Tar jag bort L ett så funkar det inte, jag kan inte heller byta ut -l mot -u tex.
Skulle ju vilja köra tex "top -u 1" sen ändra refresh talet till 1sek i geektool så att det uppdateras hela tiden. Fattar du vad jag menar?

Jag är inte helt 100 på detta så, dont give me a hard time

tack för hjälpen föresten!

  • Oregistrerad
  • 2005-08-23 15:16

mitt då.. enkelt. o sött.

Det går ju att ladda ner nya teman till pc på bl.a. www.wincustomize.com (typ) så man får ett helt annat utseende, gjorde det när jag körde pc

Så här ser det ut hos mig:)

  • Medlem
  • Helsingborg, Sweden, Sweden
  • 2005-08-26 08:12

Jag har för länge sedan slutat använda vanliga Finder (stänger helt enkelt ner programmet). Istället kör jag - numera - oumbärliga PathFinder.
PathFinder har fyra vyer, beroende på hur man jobbar.
Och så här ser de ut:

  • Oregistrerad
  • 2005-08-26 08:49
Ursprungligen av BosseBus:

Jag har för länge sedan slutat använda vanliga Finder (stänger helt enkelt ner programmet). Istället kör jag - numera - oumbärliga PathFinder.
PathFinder har fyra vyer, beroende på hur man jobbar.
Och så här ser de ut:

Hej!

Vad är det för trevligt litet kalenderprogram som ligger i din menyrad längst uppe till höger?

/Fredrik

  • Medlem
  • Helsingborg, Sweden, Sweden
  • 2005-08-26 08:56

Det är MenuCalendarClock.
Klicka på datum-ikonen så visas göromål från iCal för valfritt antal veckor framåt.
Suveränt!

/Bosse

  • Medlem
  • International user
  • 2005-08-26 10:20

Tobias Schelin:

StyleXP , för att ändra "topptoolbaren"
Yz Toolbar , för att ändra vanliga toolbaren, knappar i explorer etc.
Iconpackanger , för att ändra ikoner.
Konfabulator för kalendern och Gmail.

För de större ikonerna på skrivbordet används Avedesk..

Have fun

Hur gör man när man byter tema till macen? jag har alddat ner ett som jag tycker är snyggt, men jag fattar inte hur man gör, hjälp!

  • Medlem
  • International user
  • 2005-08-27 20:57

Ztaafen: Shapeshifter för teman, Candybar för ikoner...hittar allt på versiontracker.com

Ok, tack...

Här kommer mitt, ser dock inte ut så. Jag tycker att original är bättre... http://web.telia.com/~u62203118/Picture%201.png

Kul att det går att ladda ner teman och ikoner till mac, trodde inte att det gick. När jag använde PC så laddade jag ner en massa teman och ikoner, men mac tycker jag år snyggt som det är..

Mitt skrivbord.

Bevaka tråden