Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Diskussioner startas ofta i fel forum

Tråden skapades och har fått 54 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2005-10-20 17:22
Ursprungligen av DaPhox:

är det ingen som har förstått att så många forum/subforum är att tigga om problem (helt onödigt arbete/analfixering)?...

Det man förlorar på gungorna tar man igen på karusellerna.

  • Oregistrerad
  • 2005-10-20 17:26
Ursprungligen av Baron:

Det man förlorar på gungorna tar man igen på karusellerna.

hur "tar man igen" det?

Personligen tyckar jag att 99mac är bland världens tråkigaste forum att posta i. Att läsa funkar utmärkt tack vare "nya inlägg", utan det skulle jag aldrig orka läsa nåt...(2 ören).

Ursprungligen av DaPhox:

Personligen tyckar jag att 99mac är bland världens tråkigaste forum att posta i.

Ge gärna exempel på roliga forum - är det Offtopic.se du saknar eller är det något helt annat? Vi försöker vara grymt fokuserade på en sak: Mac. Och dessutom vill vi ha det tydligt indelat så man hittar diskussionerna inom tydligt indelade områden eftersom sajten är så stor.

Feedback är alltid intressant!

  • Oregistrerad
  • 2005-10-27 18:57
Ursprungligen av Björnström:

Ge gärna exempel på roliga forum - är det Offtopic.se du saknar eller är det något helt annat? Vi försöker vara grymt fokuserade på en sak: Mac.

Nej Offtopic gör inte så mycket, tack för tiden där.

Missförstå mig rätt: tycker 99mac är ett ypperligt forum...MEN personligen tycker jag att det är e x t r e m t tråkigt att just posta i det. Jag är extremt pedant & ordningsam själv, men jag tycker att den hysteriska indelningen av "rubriker" rentav är löjlig. Svårt att förklara, men det är en oskön känsla att posta i forumet. Man väntar typ på att det ska dyka upp en indelning för varje ipodväska som finns.
Jag "orkar" knappt läsa igenom indelningen & skiter därför sonika att posta frågor. (Det blev likadant på OT också).

Det gör att forumet framstår som totalt knastertorrt & helt odynamiskt. Det enda "roliga" jag har är att läsa när folk ändrar rubriker & flyttar trådar. Men vem vet, jag kanske skulle sakna det om det försvann. (Bara att fenomenen uppstår borde signalera att det inte funkar optimalt s.a.s).

http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=88589

Ligger i: Hårdvara > PowerBook
Borde kanske ligga i: Radannonser > Säljes

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=88589

Ligger i: Hårdvara > PowerBook
Borde kanske ligga i: Radannonser > Säljes

Fixat.

Fixat.

  • Medlem
  • 2005-10-20 18:15

Ta gärna upp tråkighetsfrågan i en egen tråd.

  • Oregistrerad
  • 2005-10-20 21:55
Ursprungligen av Baron:

Ta gärna upp tråkighetsfrågan i en egen tråd.

nä, det har jag gjort förr. det hjälpte inte

  • Medlem
  • 2005-10-22 21:48

Fixat.

  • Medlem
  • 2005-10-27 12:56

fixat.

  • Oregistrerad
  • 2005-10-27 14:51

Har ni inget liv?

Ursprungligen av Ola Hansen:

Har ni inget liv?

Eftersom du inte har satt någon smiley i ditt inlägg, så förmodar jag att du menar allvar - och i så fall tar jag din fråga som en förolämpning.

Jag kan ju bara tala för mig själv (men förmodligen är det likadant för de andra som brukar posta här), men det är ju inte så att jag sitter hela dagarna och letar efter felaktigt placerade trådar. Men om jag råkar få syn på en tråd som ser felplacerad ut så gör jag ett inlägg här.

99Mac är inte så tråkigt, bara det att det finns ju "regler"(som jag ifs tycker om att ha)
och till Ola Hansen om det får honom på bättre tankar:

Om du skulle vara Team-medlem i ett bra forum, skulle inte du uppskatta om andra medlemmar hjälpte dig med att informera om dom hittar något felaktigt på forumet?

EDIT: T.o.m jag tog ditt inlägg på ett kränkande sätt, även om jag ännu inte har postat några länkar själv här så påminner det mig om när jag blev mycket mobbad i skolan.. "Har ni inget liv?"...aja, vi ska inte starta ett FlameWar nu!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-06-11 06:59

Själva tråden är det väl inget fel på? Den ligger i rätt forum. Men där finns ju ett par inlägg som är felplacerade, och som dessutom är dubbelpostningar av de två trådarna jag skrev om igår.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-20 11:44

Men Jesper, kan inte du få bli "Posta-i-rätt-forumpolis" ?

Yes!!

Kan man inte bara rapportera (knappen uppe till höger i varje inlägg) inlägg som hamnat fel istället?

Ursprungligen av android:

Kan man inte bara rapportera (knappen uppe till höger i varje inlägg) inlägg som hamnat fel istället?

En ypperlig idé och använda sig av. Jag använder ofta den när jag hittar inlägg och trådar som jag tycker hamnat helt fel. Bara idag har jag nog rapporterat 2 - 3 inlägg som var vilsna.

OK. Då gör vi så i stället. Och då kan väl den här tråden låsas.

  • Medlem
  • 2008-01-21 16:40

Visst kan man det.

Bevaka tråden