Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Upprop! - Pismo-people unite!

Tråden skapades och har fått 94 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Kolla in vad folk har installerat för spelare.

http://forums.xlr8yourmac.com/drivedb/search.drivedb.lasso

Jo, jag har kollat där. DW-Q58A (mitt förstahandsval) har nyss utgått, och patchburn grejar inte efterföljaren. Och med tanke på att alla andra rapporter är mer än ett år gamla tänkte jag testa här istället. Ett plus i kanten här är att det går att få direkt feedback från folk. Vad man tycker är "lätt" och "svårt" och "passar perfekt" kan ju variera lite ...

Jag tror jag väcker den här tråden för en Pismo/Lombard-fråga:

Vilka delar kan man ta från en Lombard och använda i en Pismo? Skärmen skall gå har jag hört, inverterkortet tror jag. Batteri och DVD förstås, men det är självklart. Hur är det med PMMU och ljud/kraft-kortet? De ser väldigt lika ut. Nån som provat?

Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Jag tror jag väcker den här tråden för en Pismo/Lombard-fråga:

Vilka delar kan man ta från en Lombard och använda i en Pismo? Skärmen skall gå har jag hört, inverterkortet tror jag. Batteri och DVD förstås, men det är självklart. Hur är det med PMMU och ljud/kraft-kortet? De ser väldigt lika ut. Nån som provat?

Jag köpte en begagnad Pismo 500 för en tusenlapp. Den hade ett vitt streck över skärmen. Försökte byta med den som sitter på min Lombard, men en av de små kontakterna som sitter på logikkortet hade inte samma storlek och anta pinnar, så skärmen tror jag inte går att byta om man inte bara byter LCD-delen förstås.
Har inte provat/behövt prova några andra delar.

Ursprungligen av Per Selander:

Jag köpte en begagnad Pismo 500 för en tusenlapp. Den hade ett vitt streck över skärmen. Försökte byta med den som sitter på min Lombard, men en av de små kontakterna som sitter på logikkortet hade inte samma storlek och anta pinnar, så skärmen tror jag inte går att byta om man inte bara byter LCD-delen förstås.
Har inte provat/behövt prova några andra delar.

Jag tror att den största skillnaden är att Pismo-skärmen innehåller en antenn. Det lär gå att modda en Lombard-skärm så den funkar med Pismo fast utan Airport.

Bevaka tråden