Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Finns Microsoft Producer för Mac?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjenare,
Vi har en anställd som insisterar på att han ska ha Microsoft Producer på sin mac. Nu är det så, mig veterligen, att det inte finns för mac. Eller?
Finns det något liknande verktyg för mac?
Mvh
Tobbe

Vad är det han ska göra med mjukvaran?

  • Medlem
  • Neverland
  • 2005-08-25 15:40

Ja, vad är "Microsoft Producer" för något?

På en höft sådär, efter att ha tittat snabbt på hemsidan så verkar det vara något FinalCut Express/Quicktime/Keynote skulle kunna ersätta?

Har jag fattat det hela rätt om jag säger att Producer används för att mixa ihop Powerpoint-presentationer med film- och ljudupptagningar från presentationen för att skapa en video som kan laddas ner, strömmas från en hemsida eller distribueras på annat sätt?

Hagelin: Japp...du har rätt. Inte min idé men vill de ha det så är det min uppgift att ordna.

Ursprungligen av Tobbe_ea:

Hagelin: Japp...du har rätt. Inte min idé men vill de ha det så är det min uppgift att ordna.

Efter att ha tittat lite på instuktionsfilmer och annat för programmet, så undrar jag om han inte klarar sig med iMovie. Producer verkar i grund och botten bara vara ett ganska så basic videoredigeringsprogram med funktioner att infoga slides, och det tror jag han kan fixa med iMovie utan problem.

Så länge det inte finns något likvärdigt på Mac är väl enda lösningen att Köp en billig PC och låta honom få programmet.

1
Bevaka tråden