Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Svensk kyrkoårskalender till iCal

Tråden skapades och har fått 53 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Intressant - jag visste inte att det fanns fler kyrkligt aktiva här på 99 - trevligt!

Ursprungligen av Björn Malmehed:

Japp! Det finns en för 2008-2011 sedan någon vecka tillbaka. Jag ska se var vi kan lägga den så att den blir tillgänglig för fler.

Låter mycket bra. Lägg gärna upp en länk!

iCalshare.com funkar väl bra? Det funkade väldigt bra till den förra..

Håll er helst till kyrkoårskalendern i den här tråden. Det är bättre att starta en annan tråd om man efterlyser andra kalendrar eftersom den här är rätt avgränsad och skulle förlora relevans på att blandas upp med allsköns andra kalendrar.

Senast redigerat 2008-10-20 22:46

Raderade inlägg där jag efterlyste en annan kalender.

Nu finns den på iCalshare. Den ska godkännas först, men om man inte orkar vänta, kan man alltid prenumerera här.

David Fredin heter han som automatiserat kyrkoårshanteringen, så nu slipper jag sitta och flytta söndagarna för hand varje höst.

Tack!

... för fin kalender!

Mvh / Anders

Mange tack!

Så härligt, nu har jag koll på nästa år också.

tm

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2008-11-30 19:01

Tack. Den kan behövas för ett lätt disträ kyrkvaktmästare som mig också

Jag insåg just (tack Konrad) att jag missat att det är advent imorrn?
Behöver kanske inte ha hela kyrko-året, vad det nu innebär(?), o den verkar inte finnas tillgänglig heller.. Jag laddade ner Swedish holidays.. Advent finns inte med? Samt att det är fina översättningar på andra högtider som "Fars dag (Fathers day)" samt att Halloween finns med (men snälla). Är verkligen Vickans födelsedag en allmän helgdag? Eller kungens namnsdag? No offense, men jag firar inte kungens namnsdag..

Finns det nån kalender med advent, utan konstiga översättningar och extra "holidays"..?

se fem steg nedåt!

Ursprungligen av klarabara:

Jag insåg just (tack Konrad) att jag missat att det är advent imorrn?
Behöver kanske inte ha hela kyrko-året, vad det nu innebär(?), o den verkar inte finnas tillgänglig heller.. Jag laddade ner Swedish holidays.. Advent finns inte med? Samt att det är fina översättningar på andra högtider som "Fars dag (Fathers day)" samt att Halloween finns med (men snälla). Är verkligen Vickans födelsedag en allmän helgdag? Eller kungens namnsdag? No offense, men jag firar inte kungens namnsdag..

Finns det nån kalender med advent, utan konstiga översättningar och extra "holidays"..?

Se inlägg med länk till sådan kalender för prenumeration från Björn fem steg ned ...

Ja.. den är ju bättre. Visste inte att man skulle fira Askonsdagen annars..

Ursprungligen av klarabara:

Ja.. den är ju bättre. Visste inte att man skulle fira Askonsdagen annars..

Aldrig för sent att lära sig nya saker …

Ville bara tacka för en utmärkt ical kalender! Mycket uppskattat..

Jag känner en som har fixat en för framtiden. Jag ska trycka på honom så vi andra får tillgång till den också.

Tack, Gabriel, det vore fint. Väntar också ...

  • Medlem
  • Dödskallegrottan
  • 2011-09-01 10:01
Ursprungligen av br-Augustinus:

Tack, Gabriel, det vore fint. Väntar också ...

...med spänning!

Här finns målet för er väntan: lektionarium.se
Denna gång är snickaren Markus Härnvi.

  • Medlem
  • Dödskallegrottan
  • 2011-09-01 10:06
Ursprungligen av Björn Malmehed:

Här finns målet för er väntan: lektionarium.se
Denna gång är snickaren Markus Härnvi.

Glimrande!

  • Medlem
  • Dödskallegrottan
  • 2011-09-01 10:12
Ursprungligen av Fantomen:

Glimrande!

Ja, det blir säkert glimrande när Safari hittar servern!

Fint! Det jag saknar på hemsidan och i iCal-kalendrarna är info om vilken vecka i den svenska Tidegärden/ Kyrkans Dagliga Bön man är inne i. Annars tackar jag för servicen!

  • Medlem
  • Dödskallegrottan
  • 2011-09-01 10:58

Och nu har mitt Safari fått ordning på livet igen och jag kan konstatera: Suveränt! Stort tack!

  • Medlem
  • Los Angeles
  • 2017-12-28 21:58

Fortfarande aktiv tråd?

Tjena
Vet att jag kommer sent till partyt! Ville bara kolla om en funktionell iCal kalender finns för det svenska kyrkoåret någonstans? (länken nedan i denna post timar ut servern)

Ursprungligen av Björn Malmehed:

Här finns målet för er väntan: lektionarium.se
Denna gång är snickaren Markus Härnvi.

Ursprungligen av miksand:

...kolla om en funktionell iCal kalender finns för det svenska kyrkoåret...

En snabb googling gav den här träffen:
http://www.kyrkoar.se/?ar=2018&id=hem

Ett inlägg borttaget, forumet får inte användas för egen marknadsföring.

Bevaka tråden