Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Store nere, 24/7

Tråden skapades och har fått 44 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2005-07-24 11:52

känner mig lurad

Apple gör så där bara för att ni ska sitta och tokreloada i flera timmar, fattar ni inte det?

hmm är lite annorlunda utseende tror jag bestämt
som dessutom buggar i firefoxen..

  • Medlem
  • 2005-07-24 11:57

*Plockar in Visat™ i plånboken igen*

Ursprungligen av maco:

*Plockar in Visat™ i plånboken igen*

Va, har du inte 1-click?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-07-24 12:34

geeez, men på tisdag får det bli då!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-07-24 12:34

dom har rättat till stavfelet på förstasidan

Ursprungligen av Ardri:

dom har rättat till stavfelet på förstasidan

Det rättades för ganska länge sedan efter att jag och ett par till skickat iväg påminnelser till dem.

Är det bara jag som förvånas över att Apple måste stänga sidan för att göra uppdateringar?
Vad har det för CM system, bra kan det inte vara i alla fall.

Tror att dom bara gör så för att reta oss Mac-fans så att vi måste vänta tills vi får se nåt nytt.

Eller så WebObject inte bättre. Har inte använt det så jag kan inte kommentera påståendet. Någon annan kanske kan förklara hur det funkar.

Ursprungligen av Joakim Halvarsson:

Eller så WebObject inte bättre. Har inte använt det så jag kan inte kommentera påståendet. Någon annan kanske kan förklara hur det funkar.

Jag har svårt att tänka mig att det är rent tekniska skäl bakom detta. Det borde gå att utveckla och lägga in uppdateringar på parallella system som sedan växlas in som riktiga (och jag tror inte det beror på WebObjects). Även om Apple skickar ut informationen från Cupertino med kort varsel och anställda runt om i världen ska översätta på kort tid så borde det fortfarande gå att göra i kulisserna utan att man måste ta ner sajterna, tycker jag.

Det är möjligt att Apple vill att ingen ska vara ifärd med att lägga en order precis när de ska till att uppdatera och därför vill de ha en bufferttid när det ska uppdateras... fast det känns långsökt. Enda rimliga förklaringen är att det är en PR-grej, det ger en buzz genom macvärlden som macfolket älskar. Fast just den här uppdateringen, gjort på en helg och utan synbara ändringar, talar emot detta faktum, så nu vet jag varken ut eller in längre...

Ursprungligen av Joakim Halvarsson:

Eller så WebObject inte bättre. Har inte använt det så jag kan inte kommentera påståendet. Någon annan kanske kan förklara hur det funkar.

WebObjects används till feta Enterprise system (Såsom en del börssystem, Amerikanska posten, etc). Så jag tror knappast det är på grund av det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-25 13:55

Ett dygn kvar tills det börjar igen. Undra om det blir något den här gången...

  • Oregistrerad
  • 2005-07-25 19:55

ska någon starta en "Applestore nere 26/7"?

Bevaka tråden