Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

osx, wacom intous och painter

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Frågan är: finns det ngn som kör osx och painter7 och använder sig av en wacombräda och tycker att det fungerar smidigt och bra? dvs, går det bra att rita på brädan så att painter hinner med (som det gjorde så fint i os9)

Jag har en gammal mac7500@300 med os8 och en gammal wacom ultrapad som jag tycker funkar fint attt rita med men nu är det dags att uppgradera till ett modernt system. Vad jag undrar är alltså om det är en bra idé och om ngn har några erfarenheter att dela med sig av.
vilken utrusting behöver jag? räcker det med en 800mhz g4?

Som referens kan jag tala om att jag har testat painter7 på min ibook500 och försökt rita lite men det var ju precis dödfött. värdelöst och oanvändbart tyvärr. för långsamt.

Jag är verkligen sugen på att uppgradera till en ny fräsch stationär mac men jag kan inte göra det om jag inte kan använda den till det jag köper den för ...

  • Medlem
  • 2002-03-21 23:49

Jag har återgått till OS9 för tillfället, men den driver som fanns för OS X till Wacom var helt värdelös. den hade en fördröjning. Det spelar ingen roll hur snabb datorn är, det behövs en mycket bättre drivrutin.

Menar du att din wacom sackar även i finder? Det är i så fall något jag aldrig märkt av... Jag kastade ut musen för ett år sedan och har inte sett röken av den sen dess.

Bara ett litet tips: Det har kommit ut en ny version av drivrutinerna för Wacom-borden idag.

http://www.versiontracker.com/moreinfo.fcgi?id=4821&db=mac

  • Medlem
  • 2002-03-22 11:09
Citat:

Skapades ursprungligen av: theJoker:
Menar du att din wacom sackar även i finder? Det är i så fall något jag aldrig märkt av... Jag kastade ut musen för ett år sedan och har inte sett röken av den sen dess.

Ja, det gör den. Har en Graphire. Nya drivrutiner låter ju bra.

oki...vet inte hur jag ska tolka infon. Menar ni att det bara är en drivrutinsfråga? Är det ngn som testat de nya drivarna? resultat?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-03-27 21:30

Tycker nog att det funkar fin-fint... Märkte ingen försämring vid min övergång till OSX... tankade ner senaste drivrutinen direkt fr. wacom.
Jobbar iofs inte i Painter, men Photoshop & Maya hänger med fint...

1
Bevaka tråden