Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DVD-enhetens regionkod?

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Halmstad
  • 2010-04-02 09:01
Ursprungligen av jurassic579:

Jaha.. Men du läste väll min post? Jag har fysiska DVD-filmer som jag vil kolla på datorn.

VLC funkar inte som jag skrev.

Om du ändå skall se dem på datorn kan du väl rippa dem istället? Du får en image av disken på skrivbordet som du kan titta på via DVD Player, eller så gör du en h.264/MP4-video av dem genom Handbrake.

Skyller på utarbetad hjärna.

Kan du inte skaffa ngn extern spelare då? den borde ju kosta fem femhundring idag.

Baske mig inte kört plastskivor på år och dar.

MacDVDRipper Pro Mac DVDRipper Pro
RipIt RipIt - The Mac DVD Ripper

Båda ska (jag har inte testat själv) ta bort regionskoden när man kopierar. De använder inte VLC (som väl Fairmount gör) och ska därför klara det.
I båda kan man rippa 5 skrivor i demoläget så det kostar inget att testa

RED
Läste kanske lite slarvigt - det blir ju inte de fysiska skivorna du sedan kolla men kopior kanske kan vara en nödlösning

Jag rippar dom gärna..

Dock fungerar inte handbrake för mig. Och som någon konstaterat i den här tråden ( eller någon annan om samma ämne, läste en hel del igår) att om det inte går att läsa skivan så går det inte att rippa den.

Men jag ska testa dom andra alternativen, tack.

Det här medelandet får jag av mac the ripper. Skivan är helt ny så den är inte repad

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2010-04-02 09:40

Ah, nu kommer jag ihåg. Det är jag som slarvat. Eftersom regionskodningen sitter i själva DVD-driven måste du ha rätt region redan vid rippning.

Beklagar förvirringen från min sida.

Det är av den anledningen jag har reg 1 på min bärbara och reg 2 på min iMac. Jag har ingen bra lösningen på problemet med mindre än att man skaffar en extern dvd-spelare.

Bevaka tråden