Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Intel inside, varför tar det ett år?

Tråden skapades och har fått 88 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Lund
  • 2005-07-31 12:50

Om han vore en sån riktig perfektionist så borde det gått upp för honom att INGA LCD skärmar är perfekta för det jobbet riktiga proffs använder ofta CRT skärmar för att kontrollera färger o.s.v

Expert utlåtande från Jazzper

Skall genast berätta detta för vänner och bekanta,speciellt de som är Sveriges bästa konsulter i området färgflöde från skärm till tryck, återuppväck Barco från en slummrande tillvaro. En Eizo Cg19, eller större duger inte.

källa Jazzper på 99mac

Jojo
Mvh Mikael

Ursprungligen av miri:

Om han vore en sån riktig perfektionist så borde det gått upp för honom att INGA LCD skärmar är perfekta för det jobbet riktiga proffs använder ofta CRT skärmar för att kontrollera färger o.s.v

Expert utlåtande från Jazzper

Skall genast berätta detta för vänner och bekanta,speciellt de som är Sveriges bästa konsulter i området färgflöde från skärm till tryck, återuppväck Barco från en slummrande tillvaro. En Eizo Cg19, eller större duger inte.

Nej EIZO CG 19 (nativ upplösning endast 1280 x 1024 relativt låg kontrast ickeperfekt svärta och 20ms responstid) lär inte duga för riktigt kräsna bildproffs speciellt om man tänker som dig.

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-07-31 13:08

Menar du Kristofer att Apple idag eller historiskt har en mer hedervärd syn på affärsmetoder?

Mikael

Ursprungligen av miri:

Menar du Kristofer att Apple idag eller historiskt har en mer hedervärd syn på affärsmetoder?

Mikael

Apples affärsmetoder är i vissa hänseenden inte heller speciellt hedervärda. Tycker att det blivit bättre på senare tid (mer inriktining på att använda standarder, open source etc. istället för att försöka mura in sig i monopolsituationer)

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-07-31 13:33

Jazzper . En bra crt skärm som är inte allt för gammal exv Barco mfl är utmärkta, har varit så en lång tid

Men idag finns det från bla Nec och Eizo platta skärmar som fungerar likaledes.

"riktiga proffs" kan mao använda platt skärm i sitt bildarbete
Mvh Mikael

PS. Både Barco och Sony har lagt ner sina tillverkningar av crt proffsskärmar.

Senast redigerat 2005-07-31 14:27

Anvil lättaste sättet att tjäna pengar är genom monopol både Apple och MS använder sig av monopol på olika sätt. Apples är något mer försvarbart eftersom de utvecklar både hård och mjukvara med syftet att ge sina kunder en bra helhetslösning.
MS använder sig av sitt monopol till att pressa ut så mycket det bara går för sin mjukvara vilket är tydligt när man vet att en PCs hårdvarukostnad sjunkit dramatiskt de senaste 10 åren men operativsystemet windows har gått upp i pris trots att det säljs i enorma upplagor...

MS brukade ha som krav av sina datortillverkande partners att de måste betala för windows även om de ville skicka med Linux, låter inte så schysst.
Angående mac klonerna så föll hela den idén när klontillverkarna nästan enbart försökte kannibalisera på Apple istället för att bredda mac os-marknaden som tanken var.

  • Medlem
  • 2005-08-01 01:33
Ursprungligen av jazzper:

Anvil lättaste sättet att tjäna pengar är genom monopol både Apple och MS använder sig av monopol på olika sätt.

Vilket var precis vad jag beskrev; fast jag inte använde ordet monopol.

Citat:

Apples är något mer försvarbart eftersom de utvecklar både hård och mjukvara med syftet att ge sina kunder en bra helhetslösning.

Det här kan man diskutera hur mycket man vill, Att apple gör egna datorer har inte enbart med att dom vill göra en "komplett total lösning", även fast dom lyckats väldigt bra.
Självklart är det deras sätt att kontrollera vilka som använder MacOS.

Citat:

MS använder sig av sitt monopol till att pressa ut så mycket det bara går för sin mjukvara vilket är tydligt när man vet att en PCs hårdvarukostnad sjunkit dramatiskt de senaste 10 åren men operativsystemet windows har gått upp i pris trots att det säljs i enorma upplagor...

Det är precis det man använder monopol för, tror du man skaffar sig monopol och sedan rea:ar ut sina produkter?
Har man ingen konkurrans kan man göra större vinster, där med blir investerare glada och är villiga att sätta mer pengar i företaget och så rullar det igång tills den dag företaget redovisar förlust.

Citat:

MS brukade ha som krav av sina datortillverkande partners att de måste betala för windows även om de ville skicka med Linux, låter inte så schysst.

Nej och det är felaktigt också, dom erbjöd rabatt på windows för dom som enbart sålde windows system, dom som valde att sälja andra fick betala ett högre inköps pris för sina windows licenser.
Sedan kan man ju tolka det som att dom fick betala för windows på dom "linux maskiner" dom sålde om man vill, men faktum är att det handlade om ett avdrag om man valde att gå endast windows.
Och som jag sa iföregående post dom flesta företag är vinstdrivande, en lägre inköpsavgift höjer vinstmarginalen.

Citat:

Angående mac klonerna så föll hela den idén när klontillverkarna nästan enbart försökte kannibalisera på Apple istället för att bredda mac os-marknaden som tanken var.

[/quote]
Angående Mackloner så är det Apples sätt att slå käpparna i hjulet på konkurrensen, jag är mycket väl medveten om varför apple stängde ner sin officiella klontillverkning.
Men det jag refererade till var den inofficiella klontillverkningen som har funnits i mindre omfattning tidigare då företag "råkat" tillverka maskiner som kunde köra macos utan extra programvara.
Idag går det köpa en icke apple PowerPC maskin och installera windows sedan maconlinux och köra MacOS på datorn, i europa är detta dessutom helt lagligt och apple kan inte göra något åt det, efter som slutanvändaravtalet inte är legalt bindande här.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-31 21:29

In miri we trust..

Ursprungligen av Fredric:

In miri we trust..

Han har då större trovärdighet och min respekt, till skillnad från vissa andra.

Objektivt synsätt någon?

Ursprungligen av Joakim Halvarsson:

Han har då större trovärdighet och min respekt, till skillnad från vissa andra.

Objektivt synsätt någon?

Miri har väl knappast visat någon större objektivitet när han gång på gång bashar Appleskärmar som han själv oftast inte ens provat annat än kanske i en butiks showroom (om ens det) han refererar ofta till tester och då endast till de som är negativa jag har aldrig sett honom referera till tester där appleskärmar t.e.x. vinner utmärkelser eller får högt betyg trots att det även finns en hel del sådana tester.

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-07-31 22:18

Jazzper

Jag har mätt upp ett antal Apple skärmar, dessutom träffat Apples ansvarig för Appleskärmarna i Sverige- Jag har också från honom fått en skriftlig verifiering att Apple skärmarna är behäftade med ojämnheter. Skärmar har mätts med 3 olika kalibreringsverktyg. Till dagens datum är det 7 skärmar
Snälla kasta inte skit pga okunskap. Gör en sökning, med ditt inlägg idiotförklarar du inte bara mig utan andra även andra.

Ber dig nu snällt lägg av.

PS här kommer Apples svar- Håll till godo Jazzper.. Angående trovärdighet

>> Hej du!
>>
>> Vi träffades förrqa veckan i samband med YFO´s
>> fotoaktivitet.
>>
>> Du hade en del synpunkter på våra skärmar och
>> deras kvalitet och jämnhet avseende kalibrering.
>>
>> Vad jag fått fram från internt håll så håller de inte
>> en konstant jämn kvalitet. Detta kan få till följd, som
>> i ert fall, avvikelser på flera skärmar vid kalibrering.
>>
>> Detta är något vi är medvetna om från centralt håll
>> och som vi jobbar på att rätta till.
>>
>>
>> Hoppas att det är ett ok svar på din fråga/synpunkt.
>>
>>
>> Hör av dig om du undrar över något.

* eftersom en medlem tyckte det var fel att visa ett uttalande från en Svensk Apple representant, där han vidimerade att vissa skärmar är behäftade med ojämnheter tar jag nu bort delar av svaret. Att skärmarna är ojämna, visar färgskiftningar kan läsas överallt på nätet. senast på www.barefeats.com. där Apple jmf med en Dell skärm.
Budskapet torde vara klart ändå då även flertal trådar finns att läsa här på 99mac

NÅGOT MER JAZZPER ???????????

Mikael

Senast redigerat 2005-08-01 00:12
Ursprungligen av miri:

Jazzper

Jag har mätt upp ett antal Apple skärmar, dessutom träffat PO som är Apple ansvarig för Appleskärmarna i Sverige- Jag har också från honom fått en skriftlig verifiering att Apple skärmarna är behäftade med ojämnheter. Skärmar har mätts med 3 olika kalibreringsverktyg. Till dagens datum är det 7 skärmar
Snälla kasta inte skit pga okunskap. Gör en sökning, med ditt inlägg idiotförklarar du inte bara mig utan andra även andra.
Mikael

Miri vilka skärmar uppvisar inte ojämnheter? Du idiotförklarar verkligen dig själv när du kräver perfektion från Apple men inte från andra tillverkare. Sanningen är att det finns ingen perfekt LCD skärm överhuvudtaget.
Angående dina uppmätningar/tester så är jag skeptisk eftersom det inte bara är skärmarna som spelar in för slutresultatet utan även belysning kringutrustning grafikkort o.s.v. jag är tveksam till om du är kompetent nog att göra seriösa tester speciellt eftersom du verkar ha ett horn i sidan till Apple......

Men självklart så har Apple levererat skärmar som inte levt upp till specar p.g.a. underleverantörsproblem men det har även de flesta andra tillverkare gjort massproduktion och stordrift har inte bara fördelar.... men de som varit missnöjda med sina Apple skärmar har ju fått byta utan större mankemang.

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-07-31 22:33

Med det drar jag mig ur denna tråd. Jazzpers trovärdighet kontra min är upp till var och en att bedömma.

Och du Jazzper . Läs på lite, testa, jämför och utvärdera innan du yttrar dig.
Apple är inte alltid bäst, hur gärna du än vill tro det
MVH

Mikael

Senast redigerat 2005-07-31 22:43
Ursprungligen av miri:

Och du Jazzper . Läs på lite, testa, jämför och utvärdera innan du yttrar dig.
Apple är inte alltid bäst, hur gärna du vill tro det
MVH

Mikael

Men varför måste han göra det? Varför måste man ständigt försvara att man är nöjd med Apples produkter på 99mac? Varför måste du miri i nedvärderande ordalag försöka att vetenskapligt bevisa att Apples produkter är underlägsna din fantastiska PC-utrustning?

Varför?

Dessutom är det inte snyggt att publicera privat mailkorrespondans, om du inte frågat innan.

Som vanligt blir man bara ledsen och arg av att skumma igenom forumen här. Är det nått man blir säker på är det att pro-medlem på machatar forumet 99mac vill man inte bli. Jag får söka mig till forum där man försöker hjälpa varandra i positiva ordalag och där man har en sak gemensam: Kärleken till mac.

Om man hatar frimärken, hänger man på filatiliforum och slår folk i huvudet då? Jag förstår inte att detta tolereras.

Om vi nu är mactalibaner miri, låt oss då få vara det. Sluta spotta på oss och håna vårt intresse och de maskiner vi använder. Det spelar ingen roll hur "objektiv" du är, varken du eller vi blir gladare av det.

Nu kan en administratör radera mitt konto här, för trots att det är sorgligt för mig återvänder jag aldrig hit så länge miri tillåts hålla på. Det finns så mycket att bli ledsen över ändå. Slutar miri kommer jag tillbaka och då som pro-medlem, det lovar jag, men tills dess adjö.

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-07-31 22:51

Som du förstår behöver jag inte ens svara på dina inlägg.Du har ingen kunskap, gjort bort dig gruvligt.
Din fortsättning bevisar ytterliggare hur lite insatt du är. Fortsätt skriva, du avslöjar dig bara mer.
Trovärdighet Jazzper!!!!!!

Eizo. Nec är två stycken skärmfabrikat som klarar kriterierna.
PS läs min gamla tråd om rätt skärm till bildbehandling, där avhandlas allt du nämner
Håll till godo.
http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=54040&highlight=r%E4tt+sk%E4rm

BYE BYE '
Mikael

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-07-31 23:02

Det är väl ingen hemlighet att Apples skärmar är behäftade med ojämnhet.
Det finns 1000 trådar i ämnet. Senast www.barefeats.com

Din kärlek må vara hur stor som helst. Här blir jag misskrediterad av medlemmar, när fakta diskuteras. Fakta som är verifierad. Snacka om att stoppa huvudet i sanden.

men tål att diskutera ÄVEN ANDRA MÄRKEN ÄN APPLE och ev deras fördelar.

PS

Vad är det för jävla hot. Vad vet du om mitt förhållande till Mac.
Mikael med 5 maccar tuffande .

Kan det vara av vikt att veta att det finns bättre skärmar än Apple? Till ett bättre pris? Det kallar jag för medlems information.
Vad du vill är censur. Ta en diskussion i stället för h....
Du har rätt så till vida-jag köper inte allt som Apple släpper ut.
God natt

Senast redigerat 2005-08-01 00:13
Ursprungligen av miri:

Din kärlek må vara hur stor som helst. Här blir jag misskrediterad av medlemmar, när fakta diskuteras. Fakta som är verifierad. Stoppa huvudet i sanden.
Mikael med 5 maccar.
men tål att diskuter ÄVEN ANDRA MÄRKEN ÄN APPLE.

Nej Miri det är inte fakta att Apple gör dåliga skärmar som du gång på gång påstår och att de är undermåliga för bildbehandling det är din åsikt. Stor skillnad.
När du dessutom bara drar upp hur dåligt allt Apple gör så blir det bara parodiskt speciellt när du riktar dig till personer som redan gjort sitt val och ofta jämfört Apple skärmarna mot andra alternativ och oftast kommit fram till att Apples skärmar verkligen duger och ofta är märkbart bättre än alternativen från andra tillverkare till liknande pris.

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-07-31 23:19

Undermåliga? Det finns bättre.
Godnatt på dig
Mikael

Saxat från barefeats, om du läser på så har jag i en tråd här på forumet presenterat samma fynd och där flertal andra medlemmar har samma uppfattning.

We went back to Desktop images and selected the second image in "Black & White" called "Mojave" which had a lot of gray especially at the top. The Dell 24" was gray while the 23" Cinema had a pinkish hue along the top edge. We selected the Apple Image called "Jaguar Aqua Graphite" (third row). The 23" Cinema showed a definite pinkish hue along the top and left of the screen while the 24" Dell was gray all over. We created a 1920x1200 light gray image in Photoshop CS2. It had a pinkish hue all over it on the 23" Cinema, especially around the edges. The 24" Dell displayed a uniform gray all over its screen.

Senast redigerat 2005-07-31 23:34
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-31 23:35

Kan inte heller förstå att Miri orkar, jag skulle aldrig hänga 24 timmar om dygnet på ett forum jag hatar grunden till? Det om något säger ganska mycket om personen...

Jobba på med ditt Skånefoto istället...

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-07-31 23:44

Hänger inte så ofta här, med när personer påstår något om en produkts förträfflighet eller någon frågar, svarar jag med de kunskaper jag har. Vad det gäller bildflöde från skärm till utskrift/tryck så är de goda. Vill påstå mycket goda.
Sedan om svaren inte alltid faller en Apple fantast på läppen -det är en helt annan sak.
Men det tycks störa en del- eller hur?
Mikael

Ursprungligen av miri:

Hänger inte så ofta här, med när personer påstår något om en produkts förträfflighet eller någon frågar, svarar jag med de kunskaper jag har. Vad det gäller bildflöde från skärm till utskrift/tryck så är de goda. Vill påstå mycket goda.
Sedan om svaren inte alltid faller en Apple fantast på läppen -det är en helt annan sak.
Men det tycks störa en del- eller hur?
Mikael

Jag menade inte att hota dig, ber om ursäkt om det blev så.

Jag trodde ärligen inte att detta var ett forum för yrkesfotografer. Jag trodde att det var en samlingspunkt för macentusiaster. Annars finns väl fotosidan etc? Att sedan grafik diskuteras flitigt är naturligt, men inte att andra plattformars meriter ständigt framhålls på bekostnad av den egna.

Jag blir fortfarande ledsen över att se min älskade mac bli trashad här varje dag. Det är möjligt att det ska vara så, men jag är van vid unixvärlden där det mest handlar om att stötta varandra och ge varandra inspiration och nya ideér. Diskussioner om vems dator som är snabbast, billigast, bäst etc är jag ovan vid.

Jag är hyfsad på *nix oc hårdvara. Klarar av att sätta upp större nätverk i de flesta miljöer och är inte oäven med lödkolven. Men jag har aldrig använt de kunskaperna till att såga någon annans asträngningar eller favoritmaskiner. Stannar jag här kommer jag säker att börja med det, för stämningen tycks kräva det.

Jag hänger inte heller med när du citerar barefeet och hävdar att det bevisar att apples skärmar är underlägsna, för att sedan tycka att de har fel när de menar att PPC utklassar Intel i Photoshop. Naturligtvis kommer du att ha en bra teknisk förklaring till detta, eftersom du med ditt kunnande kan detta bättre än både mig och den sajten. Eller hur? Men för mig saknar dina uttalanden ödmjukhet, och man kommer stundtals att tänka på att "eget beröm luktar illa".

Jag förespråkar inte censur utan snarare en gemensam värdebas. Jag trodde den var apple? Jag förespråkar inte heller mindre tekniskt kunnande. Men kan inte det förenas med en respektfull ton?

Men det är ingen idé att försöka ändra på tonen här, antar jag. Du får ändå som du vill miri. Dessa trådar avskräcker effektivt från både forumet och Apple / mac.

Nå, godnatt du också. Du går till sängs bitter och jag nedstämd. Vi förlorar bägge. Men imorgon vinner du en liten seger för då är inte jag här och skriver längre. Gör jag mig en gång av med min mac för att jag inte orkar med att bli påhoppad för att jag väljer en icke-pc så är det pga dig och dina gelikar som ständigt är beredda att informera mig om hur korkad och lättlurad jag är.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-31 23:51

ja ja...

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-08-01 00:23

Tack för svaret. Mitt rättframma sätt kan ses som burdust.
Skall försöka bättra på språk och ton
Hälsning
Mikael

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-01 01:06

Jag har också länge gillat att läsa trådarna här på 99mac, men allt oftare så blir det dålig stämming pga att någon kommer in och idiot förklarar alla som gillar sin Mac. Miri är en av dom som ofta lyckas förpesta de trådar ha deltar i pga sin totala avsaknad av ödmjukhet, kontentan av hans inlägg är till 99,9% att: Jag vet! Ni är bara dumma och har ingen koll! vilket jag har tröttnat fett på att höra.

Jag tror att ingen här tror att Apple är bäst på allt,,, som Miri tror att vi tror!
Jag vet att vi betalar ett sjukt överpris på våran hårdvara, jag vet att Apples skärmar kanske inte är dom bästa på marknaden men jag vet att dom räcker för de flesta, jag vet att dom finns hos många fotografer som jobbar med bilder på den absolut högsta tekniska nivån, jag vet att dom finns på många av de största digitala labb runt om i världen, som i sin tur jobbar med kampanjer åt de största byråena och fotograferna i världen, och ja, detta gör dom på skärmar ifrån Apple. Om dom nu skulle vara så oooootrooligt dåliga som miri säger så skulle dom inte stå där!! det vet jag, men tydligen så räcker dom till för dessa high end användarna, men tydligen inte för Miri.. Säkert skulle jag kunna lyssna på Miris ord och ta hans kunskaper på större allvar om de också syntes i hans arbete! vilket man skulle kunna kräva av någon som säger sig veta allt om fotografi och digital bildhantering, men tyvärr så kan jag inte det..

Sorry Miri,, men jag var tvungen..

Senast redigerat 2005-08-01 09:22
  • Medlem
  • Lund
  • 2005-08-01 02:42
Ursprungligen av Fredric:

Jag har också länge gillat att läsa trådarna här på 99mac, men allt oftare så blir det dålig stämming pga att någon kommer in och idiot förklarar alla som gillar sin Mac. Miri är en av dom som ofta lyckas förpesta de trådar ha deltar i pga sin totala avsaknad av ödmjukhet, kontentan av hans inlägg är till 99,9% att: Jag vet! Ni är bara dumma och har ingen koll! vilket jag har tröttnat fett på att höra.

Jag tror att ingen här tror att Apple är bäst på allt,,, som Miri tror att vi tror!
Jag vet att vi betalar ett sjukt överpris på våran hårdvara, jag vet att Apples skärmar kanske inte är dom bästa på marknaden men jag vet att dom räcker för de flesta, jag vet att dom finns hos många fotografer som jobbar med bilder på den absolut högsta tekniska nivån, jag vet att dom finns på många av de största digitala labb runt om i världen, som i sin tur jobbar med kampanjer åt de största byråena och fotograferna i världen, och ja, detta gör dom på skärmar ifrån Apple. Om dom nu skulle vara så oooootrooligt dåliga som miri säger så skulle dom inte stå där!! det vet jag, men tydligen så räcker dom till för dessa high end användarna, men tydligen inte för Miri.. Säkert skulle jag kunna lyssna på Miris ord och ta hans kunskaper på större allvar om de också syntes i hans arbete! vilket man skulle kunna kräva av någon som säger sig veta allt om fotografi och digital bildhantering, men tyvärr så kan jag inte det..

Sorry Miri,, men jag var tvungen..

Suttit och jobbat med bilder in på natten på en mac.
Vart leder detta inlägg? Personangrepp!

Så vad är det du vill ha sagt? Allt mitt är bäst. Allt Apple gör är bra?
Om någon påvisar en brist så är det felaktigt. Bör ej påpekas.

Skriv då en rad till www.barefeats.com och påpeka , att eftersom så många har skärmen kan hans fynd inte vara rimliga. Inte mina eller andras.

Med detta drar jag från 99 mac , men med detta kommer skärmen inte bli bättre. Du möjligtvis nöjdare. En kritisk röst tystnar. Så du och andra som inte tål en kritik riktad mot en produkt dunka varandra i ryggen och höj ett glas för en rosa-grön skärm. Eller har du haft turen att hitta en som fungerar?
Ha det
Mikael

Ursprungligen av miri:

Suttit och jobbat med bilder in på natten på en mac.
Vart leder detta inlägg? Personangrepp!

Så vad är det du vill ha sagt? Allt mitt är bäst. Allt Apple gör är bra?
Om någon påvisar en brist så är det felaktigt. Bör ej påpekas.

Skriv då en rad till www.barefeats.com och påpeka , att eftersom så många har skärmen kan hans fynd inte vara rimliga. Inte mina eller andras.

Med detta drar jag från 99 mac , men med detta kommer skärmen inte bli bättre. Du möjligtvis nöjdare. En kritisk röst tystnar. Så du och andra som inte tål en kritik riktad mot en produkt dunka varandra i ryggen och höj ett glas för en rosa-grön skärm. Eller har du haft turen att hitta en som fungerar?
Ha det
Mikael

Mikael jag och mina kollegor sitter och jobbar med grafik och färgkorrigering på ett flertal av Apples skärmar mest 23"-are och de visar inte upp de defekter som du beskriver. Har du verkligen testat skärmarna själv eller går du bara på hörsägen?

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-08-01 03:10

http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=80746&highlight=f%E4rgskiftningar
http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=79424&highlight=f%E4rgskiftningar

http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=79424&highlight=f%E4rgskiftningar /sjövall)
http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=54767&highlight=f%E4rgskiftningar
http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=59409&highlight=apple+23%22

Är detta svar nog? Och att jag har testat , mätt upp 7 st själv.
Herr Templar: http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=54767&highlight=f%E4rgskiftningar tycker jag ger en bra bild , eller hur? Även Barefeats nyss utkommna test.

Skapa en grå yta över hela bildskärmen. Avgör sedan hur bra eller dåligt ditt exemplar är.

Jag har därmed gjort mitt sista inlägg här på 99mac Till mångas glädje. Till alla läskunniga , skapa er en egen uppfattning.
Ha det så trevligt på 99mac
Och bästa hälsningar till Björnströmarna, tack för denna tid, vi ses säkert i något sammanhang

Mikael

Senast redigerat 2005-08-01 03:27

Men lägg av!
Detta är ju lika löjligt som när det var nån(kommer inte ihåg-Anvil? eller en av hans kompisar) blev i princip idiot förklarade p.g.a sin ålder.
Jag säger bara till dom som håller på med sånt här nu: Sluta!!

Själv fattar jag själv att t ex Apples skärmar inte är av bästa kvalitéen, och jag är inte överaskad eftersom(om jag läst rätt) panelerna kommer från LG och jag har haft problem med alla mina 5-6 LG skärmar som jag hållt på att byta nu om och om igen under detta året.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-02 16:53

Äh, lägg ner denna diskussion, urartat i pajkastning som vanligt. Jag låser denna nu. Sorry, ni får sköta er. Orkar inte jaga rätt på vilka jag skall bli arg på nu men ni som känner att ni misskött er. SKÄRPNING!!!

/glemme

Bevaka tråden