Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod i färg - svart/vita skärmar försvinner

Tråden skapades och har fått 52 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Det skulle vara bra tycker jag, men jag tror inte de kommer uppgaradera ännu än gång på ett tag, är jag rädd.

Ursprungligen av gsandlund:

Kommer den att bli dyrare imorgon?

Varför just imorgon? Skulle det inte vara den 7:e juli det kommer nya produkter?

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2005-06-30 19:59
Ursprungligen av thurfjell:

Varför just imorgon? Skulle det inte vara den 7:e juli det kommer nya produkter?

gsandlund menar nog att kassettavgiften även ska gälla för MP3 spelare mm från imorgon.

Ursprungligen av Marco:

gsandlund menar nog att kassettavgiften även ska gälla för MP3 spelare mm från imorgon.

OK. Då vet jag.

Ursprungligen av Marco:

gsandlund menar nog att kassettavgiften även ska gälla för MP3 spelare mm från imorgon.

Men Apple m fl har väl skitit i att betala den innan? Det nya är väl inte att lagen gäller för MP3-spelare, det har den gjort tidigare, utan att lagen omformulerats och att avgiften höjts. Den var väl 6kr/spelare tidigare?

Nån som vet bättre kan säkert rätta mig och förklara bättre.

ja ok gameboy color laserades för 7 år sedan, jag skrev 15 mest som ett uttryck, lika dant med "medeltid"...
kom i och för sig på att det kom en maskin som hette lynx med färg display långt tidigare...

när jag köpte min i pod var det för att alla andra var fula och hade lite minne+att jag visste att den fungerade med min mac, vilket är kravet för alla prudukter jag köper.

kollade upp det nu,
1989 Atari Corp. releases Atari Lynx, the world's first color
hand-held video game system.

så det blir 16 år, borde kunnat ordna med färskärm till ipodden på den tiden?, eller hur var det med teknikens under?

Senast redigerat 2005-06-30 19:57

Det jag tycker är så fenomenalt med iPoden är dess integrering med iTunes. Busenkelt att slänga ihop några spellistor och 'synca' med iTunes så är allt fräscht. För mig är det helt egalt om iPod har färgskärm eller inte. Visst är det 'fint' och himla bra med camera connector, men annars är det lite som att ha kamera i en telefon (as-fånigt egentligen).

  • Oregistrerad
  • 2005-06-30 22:52

Vad fan ska man med en färgskärm till på Ipoden? Om min favoritlåt står i svartvitt eller i färg struntar jag i. Det är ju låten jag vill lyssna på!

  • Oregistrerad
  • 2005-07-01 06:36

synd enligt mitt huvud... gillade grundutförandet... behöver inte färg... färg är ont... stoppa färg... stoppa valfriheten, stoppa den...

nä men jag tycker nog att iPoden utan färg var perfekt... dumt att radera ett vinnande koncept.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2005-07-01 07:00

Även U2 iPod får färgskärm:
http://www.apple.com/ipod/u2/

Jag har iaf. beställt den nya podden, jag återkommer väl när jag får den.
Ska spara min shuffle som en slit och slängspelare. Detta blir kanon, jag som
åker så mycket kollektivt behöver mer än 120 låtar i fickan, sitter nu och rippar
skivor från min samling ett ganska påfrestande projekt.

  • Oregistrerad
  • 2005-07-01 14:18

Helt sjuk lansering.

Köpte en shuffle 1 Gb för några dagar sedan, förstår inte hur jag 'orkat' kuta runt i skogen med min 20 giggare nu... De kompletterar väl varandra.

:rolleyes:

Har Podarna blivit dyrare på applestore?

Vart tog iPod Photo vägen? Hittar den inte på sidan, eller är alla photo nu?

isf är det kanske därför de väljer att göra alla med färgskärm?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-03 20:35

Japp,, alla har blivit ipod photo,, eller ingen är längre photo, det beror på hur man vill se på det.

Fick min idag, riktigt snabb leverans, klockren faktiskt.
Men displayen är inte knivskarp, bara skarp.
Jag är äckligt nöjd, här kommer lite bilder!

Senast redigerat 2005-07-05 01:54

Jag fick min iPod igår, har nu kört den och jag måste säga att den känns otroligt stabil. Kändes som om man behärskade den efter 5 minuters användning. Hade en iRiver H320 innan, visst, den är snygg och funktionell med radio och allt - men denna iPod ger ett Mycket mer seriöst intryck och känsla. Snabba menyrörelser, lättläst text - Mycket bra display måste jag säga.
Ska åka utomlands i fem veckor på måndag och funderade lite på hur jag skulle göra med alla uppgifter man måste ha med sig - adresser, loginuppgifter, telefonnummer osv.. Men det kan jag ju säga att jag inte funderar speciellt mycket på numer - iPoden hade ju allt detta! Bara att dra in adresserna i mappen "Contacts" på iPoden och anteckningarna till "Notes". Otroligt smidigt!
Det enda som jag saknade är något typ av skydd till iPod - jag vet att det finns en uppsjö att köpa, men tyckte ändå att de kunde skicka med något basic - jag menar, man vill ju inte repa denna skönhet...

jag måste rekommendera:

ipod socks: http://www.apple.com/se/ipod/color/accessories.html

Ursprungligen av lasse_thn:

Det enda som jag saknade är något typ av skydd till iPod - jag vet att det finns en uppsjö att köpa, men tyckte ändå att de kunde skicka med något basic - jag menar, man vill ju inte repa denna skönhet...

Det är väl lite fel att förvänta sig att man får med ett skydd? Jag menar man får inte med ett skydd till sin nya telefon även om den kostar 6000, det som havs det skavs. Man kan inte gå runt med skydd på allt som kostar lite pengar, du får mig direkt att tänka på alla medelålders gubbar som går runt med fejkskinnfodral fastclipat i bältet till deras nokia 5110

Är det någon som vet om/när de tänker stödja bildformatet raw? Och om någon även vet om det blir som en uppgradering av mjukvaran eller om man måste köpa en ny? Jag vill inte vänta med att köpa den men det känns som en lite för viktig sak att vara utan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-05 21:21

Jag väntar på exakt samma sak, plåtar 99% raw så utan det känns inte fotofunktionen så mycket foto för mig, väntar tills den dagen eller så får det bli något i stil med Epson P2000, som tar både raw och filmer..
http://www.dpreview.com/reviews/epsonp2000/.

..Apple titta gärna på den nästan gång ni (Upp/Ner daterar) er ipod..

Det finns två saker som jag saknar.
1. Att bilder man importerat från kameran ska kunna användas för bildspel via iPoden direkt. Kanske går i o m senaste mjukvaran men om inte ser jag det som en stor brist.
2. Att bilder man importerat från kameran ska kunnas synkas in i iPhoto automatiskt. Känns ju som en given funktion men icke.

Bevaka tråden