Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips på bra gratis mailkonto?

Tråden skapades och har fått 55 svar. Det senaste inlägget skrevs .

nån som är peppad på att skicka en invite till mig?

Ursprungligen av Martin Wijk:

nån som är peppad på att skicka en invite till mig?

Skicka ett mail till mig: conander at gmail dot com

  • Medlem
  • Svedala
  • 2005-07-04 21:08

Det ultimata är förstås en egen Linuxserver med Postfix i garderoben.

  • Medlem
  • 2005-07-10 23:04
Ursprungligen av nillon:

Det ultimata är förstås en egen Linuxserver med Postfix i garderoben.

Eller en OSX-burk. Själv har jag en gammal G3:a som står å tuggar med postfix och apache. Problemet är att vissa mailservrar jag skickar till verkar dissa mina email. Så man vet inte om skiten kommer fram.

  • Medlem
  • Österbybruk
  • 2005-07-05 10:30

Jag flyttar snart utomlands och skulle behöva en bra epost-tjänst jag kan nå från vilken dator som helst. Skicka en invite till rikard punkt lang at telia punkt com

  • Medlem
  • Umeå
  • 2005-07-05 20:55

Yahoo?

1 gig, verkar alltid fungera.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2005-07-05 21:21

har oxå gmailinvites till er som vill testa - maila till wiberg at mac.se så kommer de (använder gmail som mellantvättande spamfilter med automatisk vidaresändning för min sönderspammade home-adress - fungerar helt ok...)

  • Medlem
  • Österbybruk
  • 2005-07-05 22:02

Tack för era invites. Jag har nu upprättat ett konto. Återigen tack så mycket!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-07-05 22:26

Största nackdelen som jag ser det med GMail är att alla bra adresser redan är upptagna ...

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-07-05 22:52
Ursprungligen av dala:

Största nackdelen som jag ser det med GMail är att alla bra adresser redan är upptagna ...

De håller nu på att utvärdera om man ska kunna lägga till ett epostalias, alltså så att man kan skicka och ta emot epost med vilken epostadress som helst (som man förfogar över). Jag håller tummarna.

Om ni som har Gmail tycker det låter bra så kan ni klicka på "Help" -> "Contact us" -> "Suggest a feature" och rösta på den funktionen ("Customize 'From:' address/create an account alias").

  • Medlem
  • Umeå
  • 2005-07-08 17:23

Har provat gmail några dagar nu (tack Wiberg för "inviten" jag fick, förresten).
Fungerar ju bra, både med web och pop.
Är gratistjänster så stora och smidiga så är det märkligt att det fortfarande går sälja betalmail med 100 mb brevlåda.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-09-17 23:37
Ursprungligen av tjogin:

De håller nu på att utvärdera om man ska kunna lägga till ett epostalias, alltså så att man kan skicka och ta emot epost med vilken epostadress som helst (som man förfogar över). Jag håller tummarna.

Om ni som har Gmail tycker det låter bra så kan ni klicka på "Help" -> "Contact us" -> "Suggest a feature" och rösta på den funktionen ("Customize 'From:' address/create an account alias").

OBS! Denna funktionalitet finns nu med i Gmail! Gå till inställningar så kan ni lägga till fler epostadresser till ert Gmail-konto.

Detta innebär i alltså i praktiken att man kan forwarda sin epost från andra konton till Gmail, och på så vis ta emot och läsa all sin mail med Gmail, och samtidigt så kan man skicka epost från sina andra epostadresser också, från Gmail. Fantastiskt tycker jag!

Jag skulle väldigt tacksamt ta emot en invite för ett Gmail konto :rolleyes:

http://www.spymac.com
både email (1GB) och community
de håller på och uppgraderar till en ny version av spymac (4) så registreringen av nya konton är "on hold" fram till den 31 augusti. men värt att checka in.

appropå invites och sånt, enda anledningen till att jag inte mailat er, snälla människor som erbjuder er att bjussa på en!!, är att min @home adress inte funkar för tillfället och har inte gjort det på två dagar, har blivit oftare och oftare sen spray tog över det, vet inte om det beror på det men det var i alla fall då den började balla ur som mest, och på den vägen är det.
så fort dom kickar igång den skickar jag en request...

tack och bock!

Ursprungligen av Martin Wijk:

appropå invites och sånt, enda anledningen till att jag inte mailat er, snälla människor som erbjuder er att bjussa på en!!, är att min @home adress inte funkar för tillfället och har inte gjort det på två dagar, har blivit oftare och oftare sen spray tog över det, vet inte om det beror på det men det var i alla fall då den började balla ur som mest, och på den vägen är det.
så fort dom kickar igång den skickar jag en request...

Jag har samma problem med den förbålda home.se. Nu är det tredje gången på mindre än en månad den ligger nere längre än ett dygn. Lite jobbigt då man är beroende av att den funkar när det gäller jobb. Sen har jag ju haft min adress bra länge och ja det har blivit helt klart sämre efter spray tog över. Men samtidigt har jag ju spridit den vitt och brett varför ett byte blir lite jobbigt...

Hade tänkt testa Google Talk men behövde visst en G-mailadress. Om någon har en invite över så skulle jag tacksamt ta emot den!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-19 12:44
Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Hade tänkt testa Google Talk men behövde visst en G-mailadress. Om någon har en invite över så skulle jag tacksamt ta emot den!

Maila på tangen@gmail.com så kommer den på en gång

/Tangen

Mail skickat. Tackar!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-19 12:52

jag tycker det är lite obehagligt att ha sin mail hos gratisföretag, okej för hotmail och gmail. men skulle inte skaffa av någon mindre aktör. man vill ju vara säker på att mailen kommer fram och adressen kommer finnas kvar.

i dagar som denna när webbhotell kostar från någon tia i månaden så är det värt att kosta på sig tycker jag. reggar man en egen domän så kan man ju flytta runt adressen dessutm

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-19 12:55

inga problem,

/Tangen

  • Oregistrerad
  • 2005-12-07 15:33

Gmail

Nån som kan hjälpa mig med en Gmail inbjudan?

Tack på förhand

Thomas

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-07 15:50
Ursprungligen av laroche:

Nån som kan hjälpa mig med en Gmail inbjudan?

Tack på förhand

Thomas

tangen@gmail.com - maila mig så skickar jag en invite

tackar gärna och tar emot en inbjudan oxå

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-07 19:41

Ett tips för er som registrerar er.

För att kunan komma åt vissa inställningar, bland annat att kunna ändra avsändaradress måste man välja språket "English (US)". Jag lade ner ett par timmar på att försöka konfigurera Mail innan jag läste detta tips på ett annat forum.

/Christian

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-12-07 20:45
Ursprungligen av qriz:

För att kunan komma åt vissa inställningar, bland annat att kunna ändra avsändaradress måste man välja språket "English (US)".

Fan va märkligt.. tack för tipset.

Bevaka tråden