Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad vi inte fick se på WWDC - steg 4

Tråden skapades och har fått 38 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Men vad är egentligen poängen med två knappar!?! Det går ju lika snabbt att dubbel-klicka med en knapp...
Skärpning Apple!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-12 13:39
Ursprungligen av Galeriel:

Men vad är egentligen poängen med två knappar!?! Det går ju lika snabbt att dubbel-klicka med en knapp...
Skärpning Apple!

Det där påminner mig om ett supportsamtal som jag hade med en pc-användande datornovis som aldrig hamnade rätt när jag bad honom att dubbelklicka på något. Efter många om och men visade det sig att han tryckte ner båda musknapparna samtidigt (och bara en gång) när jag bad honom dubbelklicka.

Apple släpper möss med en musknapp för att dom kan! Därför tror jag inte så värst mycket på rykterna att en tvåknappsmus är på väg.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-06-12 14:42
Ursprungligen av Niklas Hjelm Smith:

Apple släpper möss med en musknapp för att dom kan! Därför tror jag inte så värst mycket på rykterna att en tvåknappsmus är på väg.

det roliga är att Apple äger Shake, som kräver en 5-knapps mus, enligt vad jag hört.

tänk vilket helvete support-centera skulle ha om det fanns 5 knapps möss som standard :eek:

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2005-06-12 15:24

[Skämt å sido]
Har för mig att Apple anställde den som utvecklade FinderPop för OS 8-9, ett tillägg som gjorde att man kunde "klick-hålla" istället för att ctrl-klicka (dvs. högerklicka) och på så sätt kunde kringå en-knappsproblemet.
Undrar vad han fick för arbetsuppgifter? Koka kaffe?
[/skämt å sido]

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-06-12 16:16
Ursprungligen av Micke F:

[Skämt å sido]
FinderPop /../ "klick-hålla" istället för att ctrl-klicka[/skämt å sido]

Guuud vad jag saknar det programmet. Kör Max menus nu istället för FP, men utvecklingstakten är trög och bland annat klick-hålla saknas.

Men allra bäst med FP var att det var Pint-ware med en supernice ljudeffekt.

Klick-hålla går ju fortfarande i Dock, dock

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2005-06-27 00:24

Absolut fulaste och fejakde bilden jag skådat på länge.

Ursprungligen av doGG:

Absolut fulaste och fejakde bilden jag skådat på länge.

Det var sas själva skämtet.

Bevaka tråden