Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Widget för Västtrafik

Tråden skapades och har fått 49 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-05-10 18:54
Ursprungligen av larsand:

Gissning
R=Rullstol
L=Lång

R = Rullstolsplats finns
L = Låggolvsfordon
ca = Fordonsposition okänd, tidtabellstid visas.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-05-10 10:52

Oj, vilken guldklimp! Nu blir man ju sugen på att uppgradera till tigern...

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-09-16 23:46

Installerade just denna widget, men det står bara "Inga turer hittades för hållplats: x". Är det jag eller widgeten som strular?

  • Medlem
  • Neverland
  • 2006-09-17 00:05

Är den så bra att jag ska flytta till Göteborg? (Bor utanför Jönköping nu)

Widgeten slutade fungera nån gång under denna vecka, antar att Västtrafik gjort någon förändring..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-09-21 18:40

hmm, den fungerar inte för mig, konstigt... vet int vad att göra...
jag har skrivit "Liseberg|5" och autouppdatering men den hittar inga turer... jaja det ordnar sig kanske...

får inte widgeten att funka

Jag förstår inte riktigt hur jag ska skriva in hållplatserna för att få fram informationen
jag skall åka från almedal till Handelshögskolan med spårvagn 2 hur skriver jag det?

mvh
David

  • Medlem
  • 2006-10-17 22:33

Jag tror inte att widgeten fungerar nu längre...

synd den verkade himla bra.
finns det nån möjlighet att göra egna docks förresten, typ som ett bokmärke till västtrafiks hemsida?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-10-31 01:26

Finns det någon snäll själ som kan uppdatera denna underbara widget?? I OS X Leopard så verkar Fonterna i Widgeten flippat ut.

Ursprungligen av peterp3:

Finns det någon snäll själ som kan uppdatera denna underbara widget?? I OS X Leopard så verkar Fonterna i Widgeten flippat ut.

Varför göra det när det finns webklipp i Safari i Leopard?

Gå t.ex. hit: http://www.vasttrafik.se/sv/Startsida/Avgangar-i-realtid/

Välj valfri hållplats i "Nästa tur". När den informationen laddats, klicka på knappen med en sax bredvid adressfältet i Safari och välj det område där avgångarna visas i realtid, och nu har du en widget som uppdateras automatiskt.

  • Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2007-10-31 06:33

DeZoe Helt suveränt! Synd att Borås inte finns med ännu!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-10-31 11:10

> Leftrustle: Tack för Tipset! Fungerar Utmärkt!

Finns det någon som har exempelkod till en sådan här widget. Jag är finns på ett annat länsbolag och är nyfiken på tekniken. Nu har jag ingen wap-sida att utgå ifrån men däremot tillgång till koden som skapar reseplaneraren vi använder i dag.

Hej!

Ledsen att bumpa en gammal tråd. jag hittade denna länken:

http://www.barbapappa.net/~dump/NastaTur.wdgt.zip

Det kanske är en annan version eller så, för den fungerar hos mig i alla fall. Kör Tiger på en Powerbook...

Nåja, hoppas det kan vara till någon hjälp.

Inget att vara ledsen för, tack. Jag vet inget om att få till widgets men är väldigt sugen på att försöka.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-05-15 13:26

Tänkte tipsa om en annan widget för Västtrafik:

vasttrafik.widget

Man kan bland annat välja vilka spårvagnar/bussar som skall visas och ha flera stationer som i en lista att välja på. Mycket trevlig widget!

Ursprungligen av Enberg:

Tänkte tipsa om en annan widget för Västtrafik:

vasttrafik.widget

Man kan bland annat välja vilka spårvagnar/bussar som skall visas och ha flera stationer som i en lista att välja på. Mycket trevlig widget!

Perfekt!

Riktigt bra...

Får den inte att fungera, tyvärr

Bevaka tråden