Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad tror ni om en sajt med svenska widgets?

Tråden skapades och har fått 97 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av coach:

Om man får önska lite funktionalitet vore det guld om man kunde "prenumerera" på olika widgets så man får ett mail när de uppdaterats...

Jobba på!

Det kommer!

Nu börjar jag också bli intresserad. För att från igår kör jag även min beiga G4 på Tiger. Det funkar riktigt bra men jag har ingen glädje av Core Image.

  • Oregistrerad
  • 2005-05-29 16:34

Hur går det med siten? Vi är många som är nyfikna

Efter bara några veckor är redan de flesta dashboardsajter helt hopplösa. Man får vada genom oändligt med widgetar som visar busstidtabeller, teveprogram, gula sidor för allt annat än Sverige. Det måste till en sortering efter länder men det kommer väl när det fyllts på ännu mer kanske. Jag ser verkligen fram emot det här initiativet.

  • Oregistrerad
  • 2005-05-30 01:16

Det måste till en bra sök-funktion på dashboardsidorna! Tycker upplägget på dashboardwidgets är puckat (eller är det jag som inte letat ordentligt?). Förstår inte ens om man väljer kategori om dem då ligger i tidsordning eller inte. Tycker ibland att de gör det, ibland inte.

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2005-05-30 09:14

Hej på er.

Hur går det med sidan? Har det lagts på is eller kommer nån som sitter och gör den att komma med något inlägg så man kan få veta om det är på G eller inte.

Idéen är fantastisk!

  • Oregistrerad
  • 2005-05-30 13:00

Ja, vi väntar med stigande spänning på den svenska sidan.
Hoppas ni får igång den snart!

  • Oregistrerad
  • 2005-06-01 09:59

Ursäkta om det är off-topic, men jag har en liten önske-widget; NBA-widgeten. Den skulle ladda ner de senaste matchresultaten från nattens nba-matcher, med gott om fin statistik att plöja igenom. Finns det redan någon, eller är nån sugen på att snickra ihop en i detta basketförsummande land?

Hejsan!

Tänkte bara se hur det går för er, väntar med spänning på denna sida.

  • Medlem
  • 2005-06-11 23:30

Ja.snälla. Uppdatera oss om hur ni har det. Kommer gärna med glada hejarop om ni kört fast... självklart om det går strålande också!

  • Oregistrerad
  • 2005-06-11 23:31

Vi håller på er oavsett vad som händer

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-12 00:20

Hejja!

Hur går det i dag då?

Hur?

Finns det någonstans att läsa om hur man skriver widgets?
Ser fram emot sidan...

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2005-06-12 10:17

Bra initiativ! När kan man förvänta sig att den kommer upp?

-- Patrik

  • Oregistrerad
  • 2005-06-20 22:08

Nu var det många dagar sedan vi fick en rapport om hur det går med sidan? Jag och säkert flera är nyfikna.

Keep up the good works

Ursprungligen av Perry:

Nu var det många dagar sedan vi fick en rapport om hur det går med sidan? Jag och säkert flera är nyfikna.

Keep up the good works

Tyvärr har arbetet gått lite trögt på sista tiden och just nu så händer det inte så mycket. Vi har inte fått en färdig "html-layout" av designen än. Men vi har tagit kontakt med en ny person som förhoppningsvis kan hjälpa till så allt blir klart

är planerna på is?

Det upplägget vi först tänkt oss (portalliknande system, egenbyggt av några frivilliga) visade sig inte fungera. Jag funderar på en enklare lösning nu. Kanske mer som macfebers upplägg.

  • Oregistrerad
  • 2005-06-30 21:48
Ursprungligen av Kristofer:

Det upplägget vi först tänkt oss (portalliknande system, egenbyggt av några frivilliga) visade sig inte fungera. Jag funderar på en enklare lösning nu. Kanske mer som macfebers upplägg.

En WordPress-blog med filuppladdning tillåten borde fungera.

Ursprungligen av boma:

En WordPress-blog med filuppladdning tillåten borde fungera.

Precis, det är det jag tänkt mig.

  • Oregistrerad
  • 2005-06-30 22:03
Ursprungligen av Kristofer:

Precis, det är det jag tänkt mig.

Då så! Kör igång!

P.S. Jag har domän och hotell om det skulle behövas. D.S.

(Men det har väl alla numer.)

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2005-06-30 22:04

Hur gör man en widget då? Är det C++ eller? Vore kul att göra någon

  • Oregistrerad
  • 2005-06-30 22:07
Ursprungligen av doGG:

Hur gör man en widget då? Är det C++ eller? Vore kul att göra någon

html + css + javascript duger gott att börja med.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2005-06-30 22:09
Ursprungligen av boma:

html + css + javascript duger gott att börja med.

Jag har pillat med webdesign och sådant i 5 år snart. Vet dock inte hur man gör det till en widget, haha!

Ursprungligen av doGG:

Jag har pillat med webdesign och sådant i 5 år snart. Vet dock inte hur man gör det till en widget, haha!

Börja med att titta på:
http://developer.apple.com/documentation/AppleApplications/Conceptual/Dashboard_Tutorial/

Det ger en bra start.

  • Oregistrerad
  • 2005-07-18 09:37

Hur går det med sajten? Jag kan tänka mig att hjälpa till. Sitter med en hel del dötid på kontoret nu under semestern..

kan stå till tjänst med i princip allting, grafik, html, javascript och eventuellt det dynamiska också..
men det beror på var sidan skall hostas.. jag kan eventuellt hosta den på någon av våra servrar och isåfall kan jag bygga allting..

tid har jag iallfall just nu. Idékläckarn kan väl höra av sig till mig..

Kan meddela att snart händer det stora saker..

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2005-09-12 14:33
Ursprungligen av Kristofer:

Kan meddela att snart händer det stora saker..

nu e man ju nyfiken !

  • Medlem
  • International user
  • 2005-09-12 23:52
Ursprungligen av Kristofer:

Kan meddela att snart händer det stora saker..

Snart är ett väldigt, väldigt relativt ord When can we expect something?

Vi beräknar att vara igång vid månadsskiftet om allt går som det ska.

Bevaka tråden