Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

När kommer MSN Messenger 5.0?

Tråden skapades och har fått 127 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Mercury och Adium X har det.

  • Oregistrerad
  • 2005-06-16 13:03

Tack så mycket! Har nu bestämt mej för att Adium X är den bästa MSN-klienten. Det är bara en sak jag undrar. Om min kompis ändrar visningsbild blir den gamla kvar för mej. Är det någon inställning som sparar gamla bilder och går det att göra något åt?

man får spara bilderna manuellt, dvs högerklicka på koontaktens namn i listan och välj Show Info, markera bilden och klicka Äpple + C, öppna sedan t ex Förhandsvisningsprogrammet (finns i Programmappen) och välj Ny Från Utklipp och sen Spara Som...

  • Oregistrerad
  • 2005-06-16 15:38

Är det så krångligt att se vad för ny bild den andre har?

Nej, jag trodde att du menade: Hur sparar man bilderna som den andra har?"
Läste lite slarvigt, förlåt.
Bilderna bord uppdatera automatiskt, skicka en bugg report.
EDIT: Men du, kom på en sak nu, gå in på inställningarna och ställ in Appearence->Listlayout->Costumize-> och kryssa i Show User Icon.
Sen är det bara att lägga muspekaren över namnet i kontaktlistan för att se bilden i verklig storlek.

  • Oregistrerad
  • 2005-06-16 16:15

Jo, tyckte du missförstod lite.

Tack för hjälpen! Rutan var redan ikryssad, men jag har märkt att programet på nåt sätt måste lagra en viss användare. Folk som jag inte har pratat med ser jag inte bilden för. Om jag däremot pratar med den personen och sedan startar om programet, då ser jag bilden. Sen kan personen byta bild och jag ser den nya.

Tror inte ni förstod vad jag skrev, men ändå.

Bra att det ordnade sig, typ. Men om nån av dina vänner frågar: Va? Funkar inte min webcam inbjudan på dig Mac? vad "KASST"?!
,så kan du ja försäkerhetsskull dra ner Mercury med, så att du har en backup mot Mac kritik
EDIT: Har testat att använda min webcam med en annan och det verkar inte funka!! bara at vänta några år till..

Senast redigerat 2005-06-19 13:44
  • Oregistrerad
  • 2005-06-16 19:57
Ursprungligen av apple4ever:

Bra att det ordnade sig, typ. Men om nån av dina vänner frågar: Va? Funkar inte min webcam inbjudan på dig Mac? vad "KASST"?!
,så kan du ja försäkerhetsskull dra ner Mercury med, så att du har en backup mot Mac kritik

Japp, men har typ en på hela min lista som har kört webbkamera nån gång, så det behövs nog inte. Det viktigaste är visningsbilderna.

men asså den senaste uppdateringen av adium e ju riktigt bra... nu finns den på svenska.. många away meddelanden man ser filöverföringen m m sen en kul funktion i Adium är ju att man kan se när den andra stänger konversation fönstret så kan man t.ex. säga stäng inte konversation fönstret DAVID jag ser allt du gör jag har hackat din Microsoft skit burk ;D :rolleyes:

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-06-26 18:25
Ursprungligen av Stoffen:

men asså den senaste uppdateringen av adium e ju riktigt bra... nu finns den på svenska.. många away meddelanden man ser filöverföringen m m sen en kul funktion i Adium är ju att man kan se när den andra stänger konversation fönstret så kan man t.ex. säga stäng inte konversation fönstret DAVID jag ser allt du gör jag har hackat din Microsoft skit burk ;D :rolleyes:

Hur ser man det?

öhm gå in på preference sen advanced och ta msn sen där kryssar du i det...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-06-26 19:00

Tack ska du ha Stoffe!

Hur får man "Growl" att funka?

  • Oregistrerad
  • 2005-07-08 15:18
Ursprungligen av GaB:

Tack ska du ha Stoffe!

Hur får man "Growl" att funka?

Growl borde gå igång automatiskt. Kolla applemenyn:inställningar:growl och se om den är på, starta om Adium, så bör den sedan ligga med i listan program i Growl-fönstret. N'est pas?

har haft stora problem med att jag blir nedkopplad från MSN jämt och ständigt.
blev mäkta lycklig när jag såg den här tråden. Laddade ner mercury och kör ett par timmar.
Och det var väl sådär. Rejält fult. funktionerna var lite halvtaskiga. osv.

så jag bestämde mig för att testa Adium. Och nu skiter jag fullständigt i när
nya MSN kommer. Adium tokspöar msn. Det enda det inte kan erbjuda är
lite flashfjanterier och vibbar som jag klarar mig alldeles lysande utan.

i övrigt är det ett tokgroove program. Bara att man kan få sin kontaktlista som "bubblor"
är helt underbart. Nu kan den ligga framme utan att man slipper skämmas. Filöverföringar
i separat fönster (för alla överföringar) snyggare konversationer osv osv.

har ni inte redan gjort det så BYT BYT BYT!

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2005-07-11 06:24

Jag får nog helt enkelt ta och testa det där Adium jag också...

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2005-07-11 07:32

Har nu testa Adium sista timmen, tack för tipset!
Det är ju såhär man vill att en IM-klient ska se ut och fungera! Den absolut bästa jag använt än så länge!

Trodde inte att det gick att rega ett så fult nick på det här stället.

Ursprungligen av Nurell:

Trodde inte att det gick att rega ett så fult nick på det här stället.

Det nick jag ville ha var upptaget. Jag kände att det behövs lite distans här. Det är ju inte så att jag gillar karlen direkt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-28 21:01

Jag tror inte att det är så många Mac-ägare som gråter. För du har väl hört talas om iChat?

Ursprungligen av Solid:

Jag tror inte att det är så många Mac-ägare som gråter. För du har väl hört talas om iChat?

Går det att köra med MSN-konto i iChat?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-29 01:43
Ursprungligen av Bill Gates:

Går det att köra med MSN-konto i iChat?

Funkar sådär. En del krångel och en omväg runt Jabber så funkar det.

Ursprungligen av acke:

Funkar sådär. En del krångel och en omväg runt Jabber så funkar det.

Men då är ju inte iChat något alternativ ändå.

Det bästa skulle vara om Microsoft utvecklade Messenger till Mac parallellt med windowsversionen med samma funktionalitet, men det är väl större chans att det blir fred i mellanöstern än det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-28 22:31

MSN Messenger 5.0 for Mac ska släppas idag, den 28 Juli, tillsammas med Microsoft Office 2004 SP2. Tydligen ska det komma stöd för iSync, Spotlight, massor med buggixar och bättre Exchange-stöd i Entourage. Som sagt, idag den 28 skulle det komma, 1.5h kvar, (i Sverige iallafall).

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-07-29 10:13
Ursprungligen av acke:

MSN Messenger 5.0 for Mac ska släppas idag, den 28 Juli, tillsammas med Microsoft Office 2004 SP2. Tydligen ska det komma stöd för iSync, Spotlight, massor med buggixar och bättre Exchange-stöd i Entourage. Som sagt, idag den 28 skulle det komma, 1.5h kvar, (i Sverige iallafall).

idag är det den 29 och vad jag kan se finns det ingen Messenger 5.0 ännu var läste du om den 28?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-07-29 11:03
Ursprungligen av what:

idag är det den 29 och vad jag kan se finns det ingen Messenger 5.0 ännu var läste du om den 28?

Fick ett mail om detta för någon månad sedan. Har inte kvar det men kan svära på att det stod 28 Juli på det.

  • Medlem
  • 2005-07-29 10:01

Mina barn är sura för att de inte kan chatta med sina vänner med webkamera

Kommer det fungera iom nya MSN för Mac ?

Inser att antingen måste iChat fungera för PC och vara såpass mycket bättre än MSN eller så är MSN standarden nu och bör bli lika bra på Mac.

  • Medlem
  • 2005-07-29 10:01

.....eller fungerar webkamera med Adium och MSN ?

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2005-07-30 12:23

Ni kan kolla den här sidan, http://rjt-online.myby.co.uk/messenger/

Testa Mercury

Det har stöd för webcam och hela skiten fast det tuggar cpu

  • Medlem
  • Neverland
  • 2005-08-09 17:21
Ursprungligen av turbonow:

Testa Mercury

Det har stöd för webcam och hela skiten fast det tuggar cpu

Funkar iSight med Mercury, eller måste man köra USB-variant?

Bevaka tråden