Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dells nya "heta" bärbara

Tråden skapades och har fått 42 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2005-04-19 18:41

En sak som de flesta här verkar glömma är målgruppen. Dells datorer i serien Inspiron vänder sig mot hemanvändare i första hand, vilka ofta vill ha höga siffror på allt utom priset. En hel del av dem verkar även ha smak som går tvärtemot smaken man har om man gillar Apples produkter. Därför tror jag att det här faktiskt kan fungera. Om man vill ha tunnare och ett utseende som påminner om Apples produkter ska man nog titta på deras Latitudeserie...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-19 20:21

Groteskt ful. Vem vill ha en sån där dator?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-04-20 12:37
Ursprungligen av Mondo:

Groteskt ful. Vem vill ha en sån där dator?

Rättelse: detta är ingen dator. Det är en "data"...

TV reklam: "As Ugly As Dell"
Beställ nu occh få "DUBBELT" minne!*
OCH DUBBELT HÅRDDISK!!*
Perfekt att leka brandman med en varm sommardag!

*vi vet inte egentligen hur mycket det ska vara orginalt, men vi slänger in 2 minnesmoduler iaf.
-------------------
!!!"DETTA ÄR INTE ÄKTA"!!! bara så nu vet

Ursprungligen av apple4ever:

!!!"DETTA ÄR INTE ÄKTA"!!! bara så nu vet

Jag tror vi förstod det

hehe ok, men det är annars nästan sant;)

Den såg ut som ett skämt

  • Medlem
  • 2005-04-20 11:45

Mac-användarnas barnsliga fixering vid hur "fula" PC-datorer är är i sanning ett svaghetstecken för Apple. "Macarna kan visserligen inte konkurrera prestandamässigt, men det gör ju inget för åh, de är ju så snygga..."

Undrar när det egentligen blev såhär. Troligen i samband med lanseringen av OS X, som tycks ha lockat över många ytliga PC-användare ("kolla, vicket snyggt OS!") och samtidigt skrämt bort många seriösa Mac-användare.

Ursprungligen av viol:

"Macarna kan visserligen inte konkurrera prestandamässigt, men det gör ju inget för åh, de är ju så snygga..."

Undrar när det egentligen blev såhär. Troligen i samband med lanseringen av OS X, som tycks ha lockat över många ytliga PC-användare ("kolla, vicket snyggt OS!") och samtidigt skrämt bort många seriösa Mac-användare.

Jag måste faktiskt säga ifrån nu.. Jag bytte från PC just för att Windows inte kunde leverera den kraft som jag ville att en datorn för 25 000 skulle göra, och då var det ändå en stationär PC. Sedan jag bytte upp mig, först till en PowerBook 17" 1,33GHz och nu med en G5 dual 2GHz så är det klart som korvspad - macar är både snabbare och snyggare. Iallafall för hur jag använder dem.

Apple är inte ute efter 14-åriga CS-nördar, utan efter personer som upskattar snabbhet och effektivitet. Så har jag uppfattat det iallafall - om det inte är så så producerar Apple helt fel datorer

DÄREMOT är det ju konstigt hur fasen man blivit Mactaliban på bara 6 månader.. Det är helt sanslöst, man följer vartenda "move" som Steve & grabbarna gör, medans på PC-sidan var amn aldrig så frenetiskt involverad i vad som hände på marknaden.. Man konstaterade, vecka efter vecka, att nu kom det en ny processor, och ett nytt graffekort, osv..

Det är lite som en sekt, man blir beroende också..

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2005-04-20 12:15
Ursprungligen av viol:

Mac-användarnas barnsliga fixering vid hur "fula" PC-datorer är är i sanning ett svaghetstecken för Apple. "Macarna kan visserligen inte konkurrera prestandamässigt, men det gör ju inget för åh, de är ju så snygga..."

Undrar när det egentligen blev såhär. Troligen i samband med lanseringen av OS X, som tycks ha lockat över många ytliga PC-användare ("kolla, vicket snyggt OS!") och samtidigt skrämt bort många seriösa Mac-användare.

Nej, den enda bakomliggande orsaken till det är att i princip alla PC:s som säljs idag är groteskt fula (om man gillar ren, avskalad och genomtänkt design, gillar man hottade epa-traktorer, snow-joggings och blommiga tapeter kan det ju vara en helt annan sak). Inget konstigt med det.

Själv tycker jag mest det ä fascinderande att det idag inte finne en enda tillverkare som tillverkar snygga, väldesignade och innovativa PC-datorer. Det är för mig helt ofattbart, det borde finnas en enorm marknad för sådana produkter med tanke på hur stor den totala marknaden för PC-kloner är. Läge att starta företag, definitivt...

Och din sista kommentar var ju rätt löjlig. Det som hänt iom lanseringen av MacOS X är ju att seriösa unix-förespråkare och power-users börjat gå över till MacOS X mer och mer, och vad jag vet så är de seriösa mac-användarna de som uppskattar MacOS X mest av alla.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-04-20 12:18

Hur kom du över den otäcka länken egentligen????

Tydligen så kan man "byta skal" på datorn..

  • Oregistrerad
  • 2005-04-20 12:51
Ursprungligen av statemachine:

Tydligen så kan man "byta skal" på datorn..

Aha... Det är därför det är en en-orm dator...

Bevaka tråden