Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

När uppgraderar du till Tiger?

Tråden skapades och har fått 91 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2005-04-18 09:30
Ursprungligen av benjaminlarsson:

Tiger är väl trevligt - men för mig finns det ingen anledning att byta, gillar quicksilver väldigt mycket och har inte behov av något "fetare".

Jag testade lite på min B&W (G3 400MHz, 600MB ram, 120GB, R9200) och det fungerade helt okej, märkte ingen skillnad mot Panther För mig känns Panther rätt lullull-lagom så jag väntar nog innan jag uppgraderar helt.

Testade...? Hur? Care to elaborate?

Ursprungligen av fred123:

Jag har Tiger GM, kommer nog att installera det inom de närmaste veckorna. Jag känner mig inte stressad att göra det, jag har kört en eller två miljarder byggen under resans gång; visst är det bättre, men inget är kritiskt för mina enkla hemmabehov...

Hur har du fått tag på den då?

  • Medlem
  • Varberg
  • 2005-04-18 09:42
Ursprungligen av Spiken:

Hur har du fått tag på den då?

Har han testat så många byggen är han nog medlem i ADC, Apple Developer Connection. Men det får man inte avslöja att man är enligt avtalet, tror jag.

  • Medlem
  • Täby
  • 2005-04-19 09:55

Så fort jag kommer till new york eftersom det blir ett par hundra billigare så dvs 16e maj

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-19 10:00

När jag är säker på att min USB-kamera kommer att fungera med QT7 och iChat. Använder något 3-parts plugin, och har inte kollat ännu om det är uppdaterat.

Förmodligen blir det när jag köper nästa mac om något år eller så. Vill också vänta tills att Pro Tools är garanterat stabilt med 10.4...

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-04-20 13:44

Har bokat tiger...

Ansluter mig till skaran som bokat Tiger

  • Medlem
  • Ludvika
  • 2005-04-21 08:11

Jag har också bokat Tiger

Ha ha! "Jag släpper aldrig Mac OS 9"... Vad är det för tomtar som klänger sig fast där egentligen?

Beställde min första Mac, en PB 15" superdrive med 1,67MHz men Apple håller på alla ordrar fram tills den 29:e verkar det som för det var ett par veckor sedan jag beställde. Så därför antar jag att det är för att få med Tiger i den.

Fler och fler har börjat köra med Tiger de senaste dagarna om man ska tro omröstningen...

Har testat lite, känns snabbare än panther allmänt tror jag

  • Oregistrerad
  • 2005-04-26 15:11

Jag har efter en dags väntan på svar ifrån apple om man kan få Tiger levererat med CD skivor beställt det. Fast det blev DVD och sedan skicka tillbaka skivan för att få CD skivor. Lite surt tycker jag faktiskt men enligt killen på Applestore var det så Steve Jobs ville ha det. Jobbigt att skicka tillbaka skivan efter man fått det. Beställde till båda mina datorer så jag kan lägga in det på PowerBooken iaf. den har ju DVD spelare.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-04-29 20:06

Ingen med Tiger som kan berätta hur H.264 flyter på en G4? Det hackar skapligt på mitt Panther, men så har jag ju inte Core Video heller.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-04-29 20:35

Väntar tills dom har fixat dom obligatoriska buggarna, och tills andra programleverantörer uppdaterat sina grejer. Så det blir väl 10.4.1 eller 10.4.2 eller nåt som lär komma i sommar eller i höst.

  • Medlem
  • Skänninge
  • 2005-04-29 21:13

Röstade "samma kväll det lanseras", men min orderstatus är "open" fortfarande
Har inte jättedåligt samvete för att BitTorrent jobbar för fullt för närvarnde…

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2005-04-29 21:18
Ursprungligen av Clas:

Röstade "samma kväll det lanseras", men min orderstatus är "open" fortfarande
Har inte jättedåligt samvete för att BitTorrent jobbar för fullt för närvarnde…

Fick mitt djur idag via Posten. Antagligen snabbare än BitTorrent................... Och barnsligt nära dig!

  • Medlem
  • Skänninge
  • 2005-04-29 21:20
Ursprungligen av Le:

Fick mitt djur idag via Posten. Antagligen snabbare än BitTorrent................... Och barnsligt nära dig!

Hämtade mitt ex på Macoteket i Sundbyberg... efter en halvtimmes köande bland nästan uteslutande 35-åriga män i pipskägg (ja, jag är en sån också.)

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2005-04-29 21:43

Sån't växer man ifrån.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-04-29 22:31
Ursprungligen av TZW:

Hämtade mitt ex på Macoteket i Sundbyberg... efter en halvtimmes köande bland nästan uteslutande 35-åriga män i pipskägg (ja, jag är en sån också.)

Kanske för att ungdomar har 50% rabatt om man handlar via sitt CSN-kort.

Trodde att jag skulle uppgradera idag, men men. På Måndag är det väl klart. (?)

  • Oregistrerad
  • 2005-05-01 11:08
Ursprungligen av xerent:

Kanske för att ungdomar har 50% rabatt om man handlar via sitt CSN-kort.

Kan man få CSN rabatten hos en ÅF som tex MacForum? Eller gäller bara den 50% rabatten på Applestore?

Fick mitt ex igår. meganice mottagning på InLife.

Även jag köpte en tiger igår.

Rolloq

  • Medlem
  • Schtåkkhålm
  • 2005-04-30 13:15

Datum Tid Ställe Status
30 apr 2005 02:54 Liege Euro Hub Consignment Received At Transit Point
29 apr 2005 19:47 Shannon Shipped From Originating Depot

Så mycket för förhandsbokning - min tiger firar valborg i holland

Lite sent ute kanske? :D

Ursprungligen av oskich:

Datum Tid Ställe Status
30 apr 2005 02:54 Liege Euro Hub Consignment Received At Transit Point
29 apr 2005 19:47 Shannon Shipped From Originating Depot

Så mycket för förhandsbokning - min tiger firar valborg i holland

Beställde mitt ex i måndags (25:e), skickades på onsdagen fick det på fredagen kl 13, o det var man ju glad över.
Men att det Tiger skulle vara någe mer än Panther har jag inte upptäckt än, mer än att det startar snabbare.

Så du behöver inte gråta över att du missat nått, men förstår att du skulle vilja ha det innan helgen, så kände jag också, men..men som sagt en överreklamerad Tiger

  • Medlem
  • 2005-04-30 14:41

Min Tiger kom via TNT kl 10 igår morse, klart godkänd leverans (och mecenat-priset var ju än bättre!)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-01 00:03

Jag tycker att båda mina maskiner känns mycket rappare med tiger,, stor skillnad.

//F

På min iBook fungerar det helbra, men "pci extreme" (gör så att även pci-kort får Quartz extreme-stöd) fungerar inte Tiger så min G3 B&W med R9200 gled inte helbra med Tiger, blir 10.3.9 tills vidare

Bevaka tråden