Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ska köpa ny mobil, behöver tips...

Tråden skapades och har fått 48 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-09 17:03
Ursprungligen av Jani Uutela:

Har du tittat på en Qtek S100 ? Den har allt du letat efter. Har en själv och är jäkligt nöjd.

Usch vilken ful flagga den hade på skärmen. Inte övertygande precis.

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2005-04-04 13:20
Ursprungligen av Baron:

Jag har aldrig förstått varför man skulle vilja ha det så?!

Bra om du ibland vistas i högljuda lokaler och därför inte hör ringsignalen, i stället känner du då av vibratorn exempelvis när du har telefonen i byxfickan.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-03-30 11:31
Ursprungligen av lasselu:

På tal om den...jag läste en recension på Pricerunner där någon sa att man inte kunde ha ring-signal och vibrator på samtidigt...stämmer det? Det låter ju lite konstigt...

Man kan ha det om ringsignalen är en mmf-ton som har vibration. Om man har en mp3:a som ringsignal så måste man tyvärr välja mellan endast ringsignal, endast vibration, eller vibration sedan ringsignal. Jäkligt underligt av Samsung tycker jag.

Själv kör jag med mmf-signal som ringsignal (går att konvertera till eller skapa själv) som innehåller vibration.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2005-04-11 01:16
Ursprungligen av tjogin:

Själv kör jag med mmf-signal som ringsignal (går att konvertera till eller skapa själv) som innehåller vibration.

Hur går man till väga för att konvertera en mp3 till mmf eller skapa en egen? Kan man tex. använda egna midifiler? Vanans makt gör att jag inte hör signalen om det inte vibrerar lite i byxan...

Ursprungligen av tjogin:

Samsung D500 rockar hårt. Jag har tillochmed förlåtit dem för att de släppte den där genomusla E700:an.

Telefonen är väldigt fin, men mackopplingen är bedrövlig. Jag tror felet helt och hållet ligger hos Samsung som inte har ett vettigt BT-stöd. Prioriterar man att kunna synca telefonnumrena ska man nog titta på en annan telefonen.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-29 17:26

T630 och t610 är som sagt i princip samma telefon, men T630 har lite vassare kamera och lite vassare skärm. Z600 har samma specifikationer som T630 i en lite annorlunda förpackning.

K700 lär vara betydligt snabbare än T630 enligt en kompis som har en av varje.

K700 har som vanligt när det gäller SE en klart godkänd kalender, bluetooth, 5 nummer/kontakt +titel och företag (där får du oftast plats med en portkod) samt ett kodminne (som enligt SE själva är helt omöjligt att ta sig in i utan rätt kod).

För att få tag på adresser till dina kontakter rekommenderas Eniros utsökta wap-sida med samma funktionalitet som deras vanliga sajt - adressuppgifter och karta.

Marcus.

  • Medlem
  • 2005-03-29 18:26

Finns det någon uppdaterad lista på SAR värden någonstans?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-30 11:34

wap.hitta.se
Oslagbart bra!

  • Medlem
  • Neverland
  • 2005-03-30 17:54

Jag såg att K700 behandlats i en tidigare tråd, och hittade denna intressanta tingest (gratis från Salling).

  • Oregistrerad
  • 2005-04-04 13:15

Har kollat Motorola RAZR och Samsung D500 och ingen av dem verkar klara adresser i telefonboken så det blir att leta vidare...

Ursprungligen av lasselu:

Har kollat Motorola RAZR och Samsung D500 och ingen av dem verkar klara adresser i telefonboken så det blir att leta vidare...

Jodå Motorola Razr V3 funkar utmärkt under förutsättning att man kör Tiger - är urnöjd med min - i Panther så stöds den inte. Ja den kan i alla fall synka med adressboken men kanske adresserna inte följer med ?

  • Oregistrerad
  • 2005-04-13 08:56

Det blev en k700i...

Och nu ska Neonode släppa en mobil med WLAN (aka Airport)... Skype anyone?

  • Oregistrerad
  • 2005-05-09 13:05

Försök hitta en Siemens SX1, köpte en för ett par veckor sedan ligger på runt 1800 spänn. Aircall i Uppsala har ett par kvar.

Ursprungligen av Margell:

Försök hitta en Siemens SX1, köpte en för ett par veckor sedan ligger på runt 1800 spänn. Aircall i Uppsala har ett par kvar.

Menar du att man verkligen någonsin, ens i en välvillig teori, kan komma överens med en sådan sättning på knapparna?

  • Oregistrerad
  • 2005-05-09 18:51
Ursprungligen av David Slättne:

Menar du att man verkligen någonsin, ens i en välvillig teori, kan komma överens med en sådan sättning på knapparna?

Klart jag gör!!!!!

Nu låter lite som en bakåtsträvare

Kanske inte den bästa luren om man skickar grymt mycke sms, jo kanske ändå när man väl lär sig tekniken och har möjlighet att köra med bägge händerna så kan det nog gå riktigt fort.

/Joakim

Ursprungligen av Margell:

Klart jag gör!!!!!

Nu låter lite som en bakåtsträvare

Kanske inte den bästa luren om man skickar grymt mycke sms, jo kanske ändå när man väl lär sig tekniken och har möjlighet att köra med bägge händerna så kan det nog gå riktigt fort.

/Joakim

naaaa! jag är, som dr Dengroth skulle uttrycka saken, skeptisk. (men så har man ju inte så många år kvar till pension!)

  • Medlem
  • Nacka
  • 2005-05-09 13:11

Har en t610 för fritiden och en p910i för jobb - bägge gör jobbet... t610an kostnade mig en krona om jag signade för 12 mån a' 49 kr och för det priset är den en toppsnäcka - lätt, smidig och funktionell.
910an är tung och klumpig men har kalendern och adressboken som ett rörligt arbetsliv kräver... synchar med tigern som en dans (så var ju inte fallet m pantern...)

  • Medlem
  • Österåker
  • 2005-05-09 16:50
Ursprungligen av Wiberg:

910an är tung och klumpig men har kalendern och adressboken som ett rörligt arbetsliv kräver... synchar med tigern som en dans (så var ju inte fallet m pantern...)

Hmm... Andra har varnat mig för 910:an.
Intressant att höra att synken funkar bra!

Bevaka tråden