Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ge konstruktiv kritik till min webbplats

Tråden skapades och har fått 31 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-03-17 19:47
Ursprungligen av petsematary:

Jag tänkte inte alls på ordet "portfolio" - tycker det känns normalt och rätt. Tycker mig se det ordet överallt i liknande sammanhang.

Det kanske känns rätt om man t.ex. surfar mycket på liknande sajter själv, osv. Men du får väl fråga dig om dina presumtiva uppdragsgivare är lika bekanta med ordet. Något av det största misstaget man kan göra språkmässigt är ju att använda främmande uttryck. Inte bara för att folk helt enkelt inte fattar, utan för att man riskerar att få besökaren att känna sig dum eller gammalmodig. Och man ska ju helst inte börja en bekantskap med att skapa negativa känslor. Särskilt om du jobbar med språk själv....
Man kan dessutom uppfattas som om man försöker vara märkvärdig av en del....
"Arbetsprover" eller "tidigare jobb" eller "exempel på jobb" eller nåt sånt borde väl funka?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-03-19 10:50

Fina bilder och jag grundidén, men jag tycker du kan ta bort dom stora bokstäverna bakom dom vanliga så att säga!
Det stora O:et kan vara kvar men jag skulle tagot bort dom andra (bakom "Portfolio" är det ett P osv).
Simplicity is my game! Lycka till!

Bevaka tråden