Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny flerknappsmus från Apple?

Tråden skapades och har fått 43 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Om ni kollar patentsidan som macobserver länkar till, så har den musen endast en knapp... Samma som pro-musen... :/

Helt klart sant, ligger verkligen i led med apples nya switcherideal. jag ogillar det personligen, men tror att det är grymt bra för affärerna

Om de kunde få in scroll utan att klämma in en extra onödig knapp så vore jag nöjd.
Jag saknar faktiskt också scroll ibland. Men de kanske kunde gåra hela musen till både en knapp och en scroll. Om man rör på fingret bakåt så scrollar man, och man kan fortfarande använda hela musen till att klicka.
Jag saknar faktiskt ALDRIG en högerknapp.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-03-18 08:47
Ursprungligen av Laseranders:

Om de kunde få in scroll utan att klämma in en extra onödig knapp så vore jag nöjd.
Jag saknar faktiskt också scroll ibland. Men de kanske kunde gåra hela musen till både en knapp och en scroll. Om man rör på fingret bakåt så scrollar man, och man kan fortfarande använda hela musen till att klicka.
Jag saknar faktiskt ALDRIG en högerknapp.

Använder du inte exposé?

Ursprungligen av tobot:

Använder du inte exposé?

Vad menar du?

Jag saknar faktiskt mer scroll/ 3 knappen på min BT Apple mus än en högerknapp.

Att kunna trycka på scrollhjulet/ 3 knappen för att få fram en ny tab på en länk i Safari eller liknande program är oumbärligt. Fast jag skulle gärna se en höger knapp oxå.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-03-18 09:19

Jag menar att det är smidigt att använda knapparna på musen för Exposé.

Ursprungligen av tobot:

Jag menar att det är smidigt att använda knapparna på musen för Exposé.

Aktiva hörn. Man snärtar bara till med musen så har man alla fönster där.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-19 19:19
Ursprungligen av Laseranders:

Aktiva hörn. Man snärtar bara till med musen så har man alla fönster där.

Fast alla ens pc-användar-kompisar blir helt frustrerade när de sitter vid ens mac...

Ok då hänger jag med.

Jo det är det - fast för min del så kör jag aktiva hörn.

Men nu när Dashboard kommer också så skulle knapparna vara bra att ha.

Jag provade att lägga en av Exposé funktioner på scrollhjulsknappen men det var surt när man vill ha möjligheten att kunna trycka fram en ny tab.

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2005-03-18 20:38

Om det nu kommer en flerknappsmus; undrar om den bara blir snygg eller om den blir funktionell också?

Har inte använt en enknappsmus sen OS X.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-19 21:56

Som återfrälst Maccare måste jag säga att jag är förvånad över hur bra jag kommer överens med enknappsmusen. Redan när jag handlade datorn hade jag en ny mus i bakhuvudet, men det blev inte riktigt av trots att jag använder treknappsmus på jobbet.

Vet inte om det är applikationsmakarna som ska ha en eloge för väl genomtänkt UI eller om det är så att jag är van vid att ha nävarna på tangentbordet ändå (och då alltså nära till CTRL).

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-05-16 18:32

Det har gått ett tag nu, ingen som hört något nytt om denna mystiska mus?

Bevaka tråden