Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Microdatorn testar Mac mini

Tråden skapades och har fått 39 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2005-03-15 13:40

Själv skulle jag lätt valt dessa två som desktop till min mini, om jag köpte en:

Mus: http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=302965&cks=PRL
T-bord: http://www.matting.se/matting/default.asp?PageNo=DEFAULT

Åsså en snygg, silverfärgad 19" TFT för att runda av det hela. Perfekt!

EDIT: Man verkar måsta knappa sig fram lite på matting-länken...

Ursprungligen av Mondo:

Nej, det är knappast relevant tycker jag. Ett nytt och fräscht tangentbord från Apple får du för några hundralappar. Vem f-n vill köra med sitt gamla beiga tangentbord från HP eller Compaq, eller ett svart tangentbord av sämsta kvalitet från Dell?

Angående dåliga tangentbord, grabben har ett tangentbord från Logitech, och det sätter nya bottennivåer för hur usel känslan kan vara i ett tangentbord.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-14 23:42

Vad är en "mikrodator" egentligen? Sådana har väl inte funnits sedan det tidiga 1980-talet?

http://www.teknikord.com/om_foretaget/mikrodator.htm

Lite synd är det iofs att vare sig iMac eller Mac mini inte har GBE speciellt när vissa av Apples egna program ( t.ex. Logic) har funktioner för att koppla ihop fler datorer för att få mer processorkraft. detta fungerar iofs också med 100Mb ethernet fast inte lika bra.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-15 11:41

Ett mycket bra och ofärgat test. Enda missarna är det där tramset med PS/2 och att datorn skulle ha "sidor i borstat aluminium". Det är inte borstat aluminium. Det är sidenmatt aluminium. Ytan är inte sträv, utan mjuk och slät. De har också glömt att nämna iLife 05. Något liknande programpaket finns inte på Windows-sidan. Annars mycket en bra artikel som sagt. Mer sånt från Mikrodatorn tack!

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2005-03-15 13:34

Alltså, det finns en viss skillnad. Många USB-tangentbord har en PS/2-adapter, men jag är skeptisk till att det överhuvudtaget finns adaptrar som gör att man kan köra ett PS/2-tangentbord på en mac. Det skulle ganska säkert behövas drivisar till OSX för att det skulle funka, och vem skulle bry sig i att göra sådana? Att det finns den typen av adaptrar till PC beror ju på att PC-OS har stöd för PS/2 som standard, men det har ju inte OSX.

Ursprungligen av bollman:

Alltså, det finns en viss skillnad. Många USB-tangentbord har en PS/2-adapter, men jag är skeptisk till att det överhuvudtaget finns adaptrar som gör att man kan köra ett PS/2-tangentbord på en mac. Det skulle ganska säkert behövas drivisar till OSX för att det skulle funka, och vem skulle bry sig i att göra sådana? Att det finns den typen av adaptrar till PC beror ju på att PC-OS har stöd för PS/2 som standard, men det har ju inte OSX.

Har inte kollat upp en "ren" adapter, men min KVM-switch har PS/2-kontakter för mus/tgtbord och sedan en USB-kontakt till varje dator så man kan väl säga att jag kör PS/2 med min Mac.

PetSem,
Starck-musen är hypernervös i knapparna. Du kommer klicka av misstag hela tiden.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-15 16:20
Ursprungligen av Tiny Turtle:

Har inte kollat upp en "ren" adapter, men min KVM-switch har PS/2-kontakter för mus/tgtbord och sedan en USB-kontakt till varje dator så man kan väl säga att jag kör PS/2 med min Mac.

PetSem,
Starck-musen är hypernervös i knapparna. Du kommer klicka av misstag hela tiden.

Tack för tips. Har inte provat, gick mest på utseendet

  • Medlem
  • Österåker
  • 2005-03-15 18:02

Jag rekomenderar alla som switchar att även köpa Apples Tbord, det är det skönaste jag använt.
Det är ett helt annat ljud när man skriver mot dom PC plast borden jag haft tidigare och grymt skön
respons, så mjukt och lent på något vis

  • Oregistrerad
  • 2005-03-15 18:33

Jag vill ha ett t-bord med precis det där rätta "klicket" när jag skriver. Det ska låta skönt. Absolut inte tyst, utan rätt.

skamuel tipsade mig om detta: http://www.matias.ca/tactilepro/index.php?refID=7 Tror jag ska köpa ett sånt faktiskt.

Bevaka tråden