Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte: OS X 10.4 'Tiger' kommer i April

Tråden skapades och har fått 292 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2005-03-30 22:46
Ursprungligen av DeBeia:

Jag kommer nog inom den närmsta framtiden att beställa en powerbook på apple.se och undrar hur länge man kommer att måsta vänta innan tiger versonen sätts in på datorerna?

Tidigare har det varit så att from releasen så "pluppar" dom in en "uppgraderingsCD" i kartongen, och sedan kommer dom med "riktig Tiger" allt eftersom lagret omsätts. Datorer som sålts ett tag (typ 3/6 veckor) tidigare kan man få "uppgraderingsCD" till mot en smärre administrativ kostnad.
Detta är dock hur det har varit och inte hur det blir… (för det vet "ingen")

  • Oregistrerad
  • 2005-03-31 12:25

Är det så, eller minns jag bara fel, att Apple på sin hemsida ändrat texten från "Tiger kommer under första halvan av året" till "Tiger kommer i mitten av året" som det står nu?

  • Oregistrerad
  • 2005-03-31 12:30
Ursprungligen av MfAP:

Är det så, eller minns jag bara fel, att Apple på sin hemsida ändrat texten från "Tiger kommer under första halvan av året" till "Tiger kommer i mitten av året" som det står nu?

Det är nog ändrat till att det kommer mellan r och e (om jag minns rätt), men på usamerikanska sidan står det "first half" alltjämt.
Skall båda ha rätt så bör ju Tiger komma i juni (Vilket det oxå blir)

  • Oregistrerad
  • 2005-03-31 22:25
Ursprungligen av Pär:

Det är nog ändrat till att det kommer mellan r och e (om jag minns rätt), men på usamerikanska sidan står det "first half" alltjämt.
Skall båda ha rätt så bör ju Tiger komma i juni (Vilket det oxå blir)

Om Apple håller alldeles tyst om Tiger imorgon - kan man då sluta sig till att det absolut inte kommer innan juni? För i så fall orkar jag inte vänta.

15 april ska de ju börja säljas....

  • Oregistrerad
  • 2005-03-31 22:36
Ursprungligen av Pocahontas:

15 april ska de ju börja säljas....

Då låter det mer som en uppdatering till 10.3.9 i morgon.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-31 22:54
Ursprungligen av Pocahontas:

15 april ska de ju börja säljas....

Varifrån kommer den informationen? Allt jag har hört är rykten. Senast i eftermiddags sa de på Macoteket att det är ju "ingen" som vet. Förutom någon på Apple.

Ursprungligen av MfAP:

Varifrån kommer den informationen? Allt jag har hört är rykten. Senast i eftermiddags sa de på Macoteket att det är ju "ingen" som vet. Förutom någon på Apple.

Det är inte information. Det är rykten. Något macvärlden översvämmas med. Och ingen förutom någon på Apple vet just nu. Jag hoppas dock ryktena stämmer för jag vill verkligen ha Tiger!!!

  • Oregistrerad
  • 2005-03-31 23:02
Ursprungligen av MfAP:

Varifrån kommer den informationen? Allt jag har hört är rykten. Senast i eftermiddags sa de på Macoteket att det är ju "ingen" som vet. Förutom någon på Apple.

Den kommer från Pocas kristallkula.

jaha. det är snart jättemycket första april, undrans om tigern kommer. vill ha!

  • Oregistrerad
  • 2005-03-31 23:59
Ursprungligen av martenbjork:

jaha. det är snart jättemycket första april, undrans om tigern kommer. vill ha!

Var kommer beskedet, om alls, att offentliggöras? Amerikanerna är ju 5 timmar efter oss till råga på allt! (Men japanerna är långt före.)

  • Oregistrerad
  • 2005-04-01 00:02
Ursprungligen av MfAP:

Var kommer beskedet, om alls, att offentliggöras? Amerikanerna är ju 5 timmar efter oss till råga på allt! (Men japanerna är långt före.)

Svensk tid klockan 23 brukar uppdateringarna dyka upp.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-01 00:06
Ursprungligen av Marcus Karlsson:

Svensk tid klockan 23 brukar uppdateringarna dyka upp.

Idag eller imorgon?

  • Oregistrerad
  • 2005-04-01 00:12
Ursprungligen av MfAP:

Idag eller imorgon?

I juni

  • Oregistrerad
  • 2005-04-01 00:15
Ursprungligen av MfAP:

Idag eller imorgon?

Förhoppningsvis i morgon men annars... Juni.

Jag hade inte trott på någon så snar lansering av Tiger, men med senaste ryktena från AppleInsider börjar jag undra. De påstår att apple tidigare idag har utsett "gold master"

Så här skriver de:

Citat:

Earlier this week, Apple release a "FC" (final candidate) build to developers and other partners to test the operating system for any last minute "showstoppers." The build reportedly still had a few outstanding issues, but those were not expected to delay Tiger's release. They are expected to be fixed in the next free (downloadable) update to the operating system.

Sources expect Apple to announce the completion of Mac OS X 10.4 Tiger as early as tomorrow, April 1st.

Har AppleInsider tjuvstartat med aprilskämten? En sak talar i alla fall (tydligt?) emot att Tiger skulle annonseras imorgon: De brukar väl inte släppa en ny version av OS X utan att göra lite show av det? (Jag kan ha fel om detta.) Inget event har ju utannonserats. Men Tiger har ju i alla fall presenterats grundligt några gånger tidigare.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-01 02:34

En annan jobbig sak är att jag länge räknade med att mars hade 30 dagar, och att 1 april således skulle ha inträffat redan under torsdagen! Ack, denna väntan ...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-01 02:33

Dom gick iof igenom ganska mycket av Tigers härligheter i Januari samtidigt som dom släppte Mac mini.. Hoppas på en bra fredag imorrn,,, idag..
Natti...
ZZzZZzzz

Jag har en mycket god vän som bor och arbetar i Västerås han skulle installera Tiger på sin Mac mini igår eftermiddag....:)

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2005-04-01 06:50
Ursprungligen av xplane:

Jag har en mycket god vän som bor och arbetar i Västerås han skulle installera Tiger på sin Mac mini igår eftermiddag....:)

Häftigt att Apple släpper Tiger först i Västerås!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-01 07:42

Hmmm... Får man dra aprilskämt i om sånna hära dödsalvarliga saker?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-04-01 07:59

Det bör man nog inte inte en dag som denna iaf
Skulle skapa för mycket förvirring tror jag.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-01 08:44
Ursprungligen av pgjores:

Hmmm... Får man dra aprilskämt i om sånna hära dödsalvarliga saker?

NEJ, man får inte skoja om allt.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2005-04-01 08:22
Ursprungligen av jarviz:

Är visserligen från Appleinsider men publicerades igår så ett aprilskämt är det inte. Nu återstår det att se om ryktet är sant.

Lanseringsdatum? 24? Nä det är för lång bort anser jag. De sitter väl inte tre veckor på en färdig version, även om en hel hög med skivor måste pressas? Kartongerna däremot var nog färdiga i förhand....

Skönt att inte det var ett aprilskämt.

Det känns som om jag kan vänta med Tiger till juni för att alla funktioner fungerar som de ska.

Om FCP5 visas på NAB så tror jag att Tiger kommer att släppas i Juni och att FCP 5 släpps (skeppas) strax efter sommaren.

2 veckor har jag hört vara rimlig, det var vad det tog för t.ex. Panther att tryckas.

Kartonger och häften är definitivt klart.

Intressant är att det står att återstående problem kommer att fixas i kommande uppdateringar av 10.4 (via Programuppdatering alltså). Det är ju alltid sunt förnuft att avvakta en .0-version av programvara, speciellt med Apples senaste track record, men hur många här kommer att kunna vänta..?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-01 11:15

Västerås är där saker händer först,, visste du inte det..
Dom ligger några veckor före oss andra, sedan dom åkt igenom ett svart hål i yber rymden i slutet av 1700-talet..

Bevaka tråden