Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Firefox tweaking-guide

Tråden skapades och har fått 48 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Mölndal
  • 2005-06-15 17:29

Det är väl standardbeteende? Jag trodde inte att det gick att stänga av ens! Starkt jobbat.

Påpekar att informationen i dne här guiden inte är aktuell, vissa saker fungerar medans andra inte. Jag jobbar på en ny guide som kommer innefatta hur du snabbar upp både Camino, Firefox, samt Safari. Stay tuned

  • Medlem
  • 2006-12-17 18:11

Hur går det med info för camino? Den enda webläsare jag använder....hade uppskattat en motsvarande guide för den, hur man gör den snabbare dvs

Ursprungligen av Joakim Halvarsson:

Påpekar att informationen i dne här guiden inte är aktuell, vissa saker fungerar medans andra inte. Jag jobbar på en ny guide som kommer innefatta hur du snabbar upp både Camino, Firefox, samt Safari. Stay tuned

Jobbar på det. Hamnade i skymundan i somras då jag råkade ut för en olycka, och glömt bort det efter det, tyvärr måste jag säga. Ska se ifall jag inte kan uppdatera guiden nu under julhelgen. Lovar inget, men ska försöka göra mitt bästa

  • Medlem
  • 2006-12-17 22:23

Lysande

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-12-18 08:45

jag är lite petig
officiella förkortningen för Firefox är Fx (inte FF, inte Ff, inte FX utan Fx)
http://www.mozilla.com/en-US/firefox/releases/1.5.html

Annars jättebra tips!! Tackar

Ursprungligen av Alf Nif:

jag är lite petig
officiella förkortningen för Firefox är Fx (inte FF, inte Ff, inte FX utan Fx)
http://www.mozilla.com/en-US/firefox/releases/1.5.html

Annars jättebra tips!! Tackar

Stämmer bra, men dokumentationen när guiden skrevs saknade detta

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-18 11:20

Längtar till FX 3...

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-12-18 12:50

Tack för guiden, mycket bra initiativ! God Jul på er

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-12-18 15:21
Ursprungligen av Joakim Halvarsson:

Stämmer bra, men dokumentationen när guiden skrevs saknade detta

Går att redigera

Ursprungligen av Alf Nif:

Går att redigera

Tyvärr så gör det inte det efter en viss tidsperiod. Endast Moderatorer/Seniormoderatorer kan ändra inlägg när tidsperioden har gått ut.

tackar very much

Funkar skönt fint! Nästan lite för bra nu, haha xD!
Det är otroligt hur eldräven kan va så bra. Gick snabbare än vanligt att komma hit!

Tack, tack

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-12-19 01:13

aha sorry, hade inte lagt märke till den funktionen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-18 13:27

ingen fliksurfning tack

Boom! Där satt den.. Grymt mycket snabbare, tack!

Jag har ett problem som jag har försökt hitta lösningen på lite överallt men inte lyckats. Jag skulle vilja stänga av fliksurfningen i Fx helt och hållet men hittar inget kommando i Preferences eller nån annanstans. Det är säkert nån löjligt enkel historia men hur som helst har jag inte hittat den funktionen.
Är man n00b så är man...

Tacksom för svar!
/Scarpia

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-07 01:58

Till Foxexperten. Hur får jag Firefox att visa riktiga åäö? som tex

i länken: http://www.samlaren.se/blandat/filmisar.htm
mina Ä blir % osv osv???

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-10 13:39

Hah, gamla skruvtips funkar på 2.0.0.6! Tack för info; ser fram mot uppdaterat för ytterligare vässning.

stort tack, går som en raket nu!

Firefox - hur då...

Jag får inte ens foxen att hitta sin väg ut på nätet. Den står och snurrar och efter två minuter säger den att den inte kan öppna sidan.
Det här är säkert femte installationen jag gjort och har varit likadant hela tiden. Har en ny iMac och leopard.
Har jag missat något fullkomligt självklart?

Ojdå, hittade denna guide efter att jag skapat en ny tråd om hur man stänger av att backspace hoppar till föregående sida, kanske det kan integreras i denna tråd?

http://www.99.se/internet/254293-firefox-3-st-nga-att-backspace-leder-till-f-reg-ende-sida.html

Bevaka tråden