Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple förhandlar om att köpa iTunes.se

Tråden skapades och har fått 68 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Filip:

....
vi måste vara sjuka som vet vilka dagar ett företag släpper sina nya prylar...

Det är ju halva befolkningen, eller om det var den som skulle halveras? Kommer inte att handla på iTunes.se vem som än äger det, tror jag. Det är så mycket enklare att ha sin CD som backup.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-22 16:48
Ursprungligen av Filip:

vi måste vara sjuka som vet vilka dagar ett företag släpper sina nya prylar...

Släpper man något på en tisdag får man maximalt medieutrymme. Det är inte bara Apple som kör den taktiken.

Logiken är den att på måndagar skriver nyhetssiterna om vad som hänt under den gångna helgen och då är det för mycket som pockar på samma uppmärksamhet. Det är två dagars nyheter som ska rapporteras om.
Släpper man något på en tisdag däremot slipper man nyhetsuppsamlandet som inträffar efter helgen men har fortfarande många dagar kvar av publicitet innan nästa helg dödar nyhetsrapporteringen.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-23 15:17

Ett steg närmare kan man väl tolka det som. iPod+iTunes-fliken hette tidigare [när man var i sv. Apple Store] "Switch". Dvs den hade den gamla benämningen. Det där är nu ändrat så att den även i Storen benämns iPod+iTunes. (När det aldrig händer nåt hänger man upp sig på det lilla...)

  • Oregistrerad
  • 2005-02-23 15:28
Ursprungligen av kjelle:

Ett steg närmare kan man väl tolka det som. iPod+iTunes-fliken hette tidigare [när man var i sv. Apple Store] "Switch". Dvs den hade den gamla benämningen. Det där är nu ändrat så att den även i Storen benämns iPod+iTunes. (När det aldrig händer nåt hänger man upp sig på det lilla...)

Kan för närvarande inte ansluta till ITMS...

  • Medlem
  • 2005-02-23 15:43
Ursprungligen av Linus:

Släpper man något på en tisdag får man maximalt medieutrymme. Det är inte bara Apple som kör den taktiken.

Logiken är den att på måndagar skriver nyhetssiterna om vad som hänt under den gångna helgen och då är det för mycket som pockar på samma uppmärksamhet. Det är två dagars nyheter som ska rapporteras om.
Släpper man något på en tisdag däremot slipper man nyhetsuppsamlandet som inträffar efter helgen men har fortfarande många dagar kvar av publicitet innan nästa helg dödar nyhetsrapporteringen.

Då borde alla nyheter släppas på söndagmornar. Måndagstidningarna är de tunnaste, tv-nyheterna på söndagar innehåller sällan några nyheter.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-01 10:12

itunes.se väntar på DNS uppslag verkar det som

Omläggning på gång? Varken "itunes.se" eller "Pamarecords.com" svarar just nu. Betyder det att de gjort klar affären och att itms är på g? Om någon har lite mer insikt så skriv en rad eller två.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-01 10:24
Ursprungligen av kjelle:

Omläggning på gång? Varken "itunes.se" eller "Pamarecords.com" svarar just nu. Betyder det att de gjort klar affären och att itms är på g? Om någon har lite mer insikt så skriv en rad eller två.

Bara tillfälligt fel tydligen. Suck.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-20 12:54

det verkar ju vara något på gång.... det talas ju också om nya iPod minis och kanske även nya ''stora'' iPods.... så det kanske kommer allt på en gång... vem vet?

Du behöver inte 100.000 cash för att bilda ett AB

  • Oregistrerad
  • 2005-02-21 01:03
Ursprungligen av Jon Adolfsson:

Du behöver inte 100.000 cash för att bilda ett AB

Inte? eller menar du att man inte behöver det i reda pengar?

Ursprungligen av Beez:

Inte? eller menar du att man inte behöver det i reda pengar?

Det är sant man lägger in 100.000 kronor vid bolagsbildningen (kan ju även vara i formen av apport/fondemission). Kostnaden för att registrera bolaget var dock ungefär 5.000 - 6.000 kronor, resten av pengarna har ju använts för att bygga upp mac.se (och 99mac).

Ursprungligen av Björnström:

. . . resten av pengarna har ju använts för att bygga upp mac.se (och 99mac).

Aha! Så kallad fruktförsäljning...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-21 22:56

Pama Records är idioter om de ger bort domänen för 50 000 kr. Låt Apple lägga till en nolla.

Ursprungligen av Mondo:

Pama Records är idioter om de ger bort domänen för 50 000 kr. Låt Apple lägga till en nolla.

Apple har nog ingen större lust att betala mer än runt 50.000 och Pama records kanske vill samarbeta med iTunes även i framtiden då är det inte så lyckat att försöka pressa Apple på mer. Speciellt inte med tanke på att Apple egentligen inte behöver iTunes.se. iTunes.com däremot hade nog Apple betalat några miljoner dollar för.....

Ursprungligen av Mondo:

Pama Records är idioter om de ger bort domänen för 50 000 kr. Låt Apple lägga till en nolla.

De är idioter om det är dom som är "bromskloss" för iTMS Sweden

  • Medlem
  • International user
  • 2005-03-05 19:57

Tror inte att Pama är orsaken till att vi inte ser iTMS i Sverige. Tror snarare att det är förhandlingar med de stora svenska skivbolagen som går trögt. Kanske har man kört fast ordentligt. Finns ju som bekant många andra (sämre) onlinebutiker i Sverige. Kanske ger de mer avans för skivbolagen.

Vågar inte alls hoppas på iTMS inom närmaste halvåret, -tyvärr...

Går man till itunes.se så kommer man till pamarecords.se

Det kan jag.....men ingen svensk store tyvärr. (Än i alla fall)

Tror ärligt inte att det kommer just nu. Om domänregistreringen håller på att lösas för tillfället så är ju inte det något som de gör i sista sekund. Det blir nog till hösten tror jag....

  • Oregistrerad
  • 2005-02-23 15:39
Ursprungligen av Martin Pettersson:

Det kan jag.....men ingen svensk store tyvärr. (Än i alla fall)

Tror ärligt inte att det kommer just nu. Om domänregistreringen håller på att lösas för tillfället så är ju inte det något som de gör i sista sekund. Det blir nog till hösten tror jag....

Den som lever får se... De har ju iofs startat upp itms i andra länder och förhandlat om den aktuella itunes-domänen senare så man vet aldrig.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-01 10:51

Lite off topic, men:

Ur G-P:
[font="times"]

[indent]Vilken effekt tror du att Itunes kommande lansering får?[/indent]
- De kommer inte att lyckas här, vilket de heller inte har gjort i övriga Europa.
Inte på samma sätt som i USA i alla fall.
Däremot tror jag att deras närvaro kommer att ge draghjälp åt andra aktörer.

enligt Inprodicons vd Robert Gustavsson

[/font]

Well

  • Oregistrerad
  • 2005-03-01 11:40
Ursprungligen av Pär:

Lite off topic, men:

Ur G-P:
[font="times"]

[indent]Vilken effekt tror du att Itunes kommande lansering får?[/indent]
- De kommer inte att lyckas här, vilket de heller inte har gjort i övriga Europa.
Inte på samma sätt som i USA i alla fall.
Däremot tror jag att deras närvaro kommer att ge draghjälp åt andra aktörer.

enligt Inprodicons vd Robert Gustavsson

[/font]

Well

Ha ha. Jag tror de är sk.rädda för itms. Klart de säger sådär då.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-05 22:33
Ursprungligen av Pär:

Lite off topic, men:

Ur G-P:
[font="times"]

[indent]Vilken effekt tror du att Itunes kommande lansering får?[/indent]
- De kommer inte att lyckas här, vilket de heller inte har gjort i övriga Europa.
Inte på samma sätt som i USA i alla fall.
Däremot tror jag att deras närvaro kommer att ge draghjälp åt andra aktörer.

enligt Inprodicons vd Robert Gustavsson

[/font]

Well

Vilken tomte,,, samma dag ITMS startar i Sverige så går dom i graven..

  • Oregistrerad
  • 2005-03-09 17:49

Ingen landvarning

Det går att komma in i MusicStore utan landvarning ("iTunes MusicStore finns inte ....", nå't som det hävdats kan förebåda version för nytt land inom kort!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-03-10 14:13
Ursprungligen av Ove Svenneke:

Det går att komma in i MusicStore utan landvarning ("iTunes MusicStore finns inte ....", nå't som det hävdats kan förebåda version för nytt land inom kort!

När jag läste den tråden när den ny för ett par veckor sen fick man upp landvarningen. Så något har hänt...

  • Oregistrerad
  • 2005-03-09 17:54
Ursprungligen av Pär:

Lite off topic, men:

Ur G-P:
[font="times"]

[indent]Vilken effekt tror du att Itunes kommande lansering får?[/indent]
- De kommer inte att lyckas här, vilket de heller inte har gjort i övriga Europa.
Inte på samma sätt som i USA i alla fall.
Däremot tror jag att deras närvaro kommer att ge draghjälp åt andra aktörer.

enligt Inprodicons vd Robert Gustavsson

[/font]

Well

Lägg noga märke till namnet. Det om nåt bevisar att han är en skämtare.

Ursprungligen av Ove Svenneke:

Det går att komma in i MusicStore utan landvarning ("iTunes MusicStore finns inte ....", nå't som det hävdats kan förebåda version för nytt land inom kort!

...jag har kunnat göra det länge (?)

itunes.se går numera till apple.com/itunes

Varför den går dit och inte till apple.com/se/itunes är frågan....

Och jag får inte längre någon landsvarning i iTunes, får ni?

  • Oregistrerad
  • 2005-03-10 14:08
Ursprungligen av Leftrustle:

Och jag får inte längre någon landsvarning i iTunes, får ni?

Nej men heller inga nya länder...än

Musicstore servern känns rappare, men det är bara ren spekulation. Nåväl, itunes.se är ivf uppköpt numera.

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2005-03-10 14:51

Jag får upp landvarningen nu oxå...

Bevaka tråden