Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad är "Xhtml 1.0 Transitional"?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vägverkets kodning på hemsidan som det är fel på eller klarar inte Safari av det? Får följande meddelande på en sida:

Välkommen till Vägverkets webbplats. Du har en gammal webbläsare som inte hanterar Xhtml 1.o Transitional. Detta gör att du inte kan se vår webbplats på det sätt som det är tänkt. Vi rekommenderar dig att ladda hem en ny (ex Internet Explorer, Mozilla eller Opera).

Vägverket

Edit: Detta är tydligen samma som jag frågade om i tråden Vägverket i höstas och tydligen har klantarna inte klarat av att ändra på alla sidor - eller så har de bara skitit i det!

Haha, miffona som skapade webbsidan verkar ganska duktiga på att kasta sten i glashus också:

Resultat av validering mot XHTML 1.0 Transitional

Sedan är det rent nys att Safari inte skulle hantera XHTML, enda webbläsaren som har egentliga problem med det är väl IE som inte ens klarar att hantera dess rätta MIME-typ (application/xhtml+xml)...

Så har tydligen vägverket uppgraderat igen så nu fungerar det inte igen!

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-10-03 22:26

Det var mig ett förfärligt rännande till vägverkets webbplats. Först i våras, och så nu igen..
Fan, bojkotta dom istället så dom får känna på lite kallt stål: besök aldrig mer den där sajten, och kör bilen längs skogkanterna istället.
Det ska väl få dom att veta hut...

Dessutom borde de ju veta att xhtm skrivs med små bokstäver och inte som de gamla standarderna med stor....jag blir så arg.

Och så var VV tillbaks och fungerar igen! Vi får se hur länge det dröjer innan det inte fungerar igen....

  • Oregistrerad
  • 2005-10-06 12:20

dom borde köra xhtml 1.0 strict istället

Ursprungligen av sebbe84:

dom borde köra xhtml 1.0 strict istället

Eller lika gärna HTML 4.01 Strict eftersom det är är knepigt att verkligen använda XHTML på rätt sätt och de flesta inte riktigt kan det fullt ut ändå.

1
Bevaka tråden