Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför inte 100%

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2005-02-08 13:49

Hej,
Köpte en ny eMac 17".
Bra dator, men en jättemiss finns det.
Öppnade mitt första ordbehandlingsdokument i Apple Works. Skrev en stund och sen skulle jag läsa igenom.
-Vad konstig texten ser ut? Nåja letade bland inställningarna och hittade en inställning för bättre teckenhanteriing och det behövdes.
Men texten ser fortfarande konstig ut. Tog fram ett A4-papper och mycket riktigt! A4 pappret på skärmen var mindre. Fick ställa upp förstoringen till 112% för att det skulle stämma.
Mycket märkligt!
Var inte vitsen med Macen 1984 eller nåt, att man skulle få "WYSIWYG"
Inte sjutton menade väl Steve Jobs 88% av vad man får? -Då!
Finns det någon som har hittat något "nedladdningsbart" som kan rätta till detta?
Hälsningar från mig :rolleyes:

  • Oregistrerad
  • 2005-02-08 13:58

Det var tyvärr länge sedan WYSIWYS försvann.
Det var väl bara Apple som hade det (~75dpi) och det hade ju till följd att alla gnällde p åden dåliga upplösningen...
Än idag är det ju många som klagar på Apples bärbara att dom har så låg upplösning, fast dom ligger strax under 100 i dpi.

(dot = pixel så slipper en viss klaga på det )

100% är heller inte 100% A4 på min Powerbook. Samma sak var det på min stationära PC tidigare. Tror det är något man får leva med. I Photoshop eller indesign däremot stämmer måtten bra, på båda plattformarna så jag antar att problemet ligger i ordbehandlingsprogrammets händer.

1
Bevaka tråden