Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ipod mini dissad i SvD

Tråden skapades och har fått 32 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2005-02-07 10:02

råkade titta till media debatten som SVT höll igår på tv, där en kille från NRK pratade om
ungdomar och nämde något om deras vanor och påstod att det fanns tre områden
som intresserade dem; mobil>iPod>internet.
noterade att han sade iPod, inte mp3-spelare,
har ipoden påverkat oss????

Dessa journalister

Det som retar mig något djävulskt är att väldigt många som recenserar MP3-spelare och dylikt inte verkar ha något perspektiv på saker och ting. iPod är den enda spelaren som funkar med iTunes som i sig är den överlädset bästa "jukeboxen" och när/om iTunes Music Store kommer hit så är även den överlägset smidigast. Det skriver de aldrig! Teknikjournaslisterna i Sverige verkar jämställa Jens of Sweden med Steve Jobs och inte se mervärdet som iPod ger i form av att "alla använder det" för att använda deras favorituttryck. Dyra - javisst, men inte många jag känner gnäller. Hur många biladaptrar har man sett till Zen eller "Jensa". Eller kompatibla stereapparater och kringprylar överhuvudtaget. Vore det så att folk tyckte att radio och en massa pulsmätare och liknande var så viktigt så skulle skerligen iPod innehålla det med..

Hmm… Lite långt men jag var tvungen att ladda ur!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-07 10:16
Ursprungligen av Sektledaren:

Det som retar mig något djävulskt är att väldigt många som recenserar MP3-spelare och dylikt inte verkar ha något perspektiv på saker och ting.

jo en grej bara, det är magiskt att Apple lyckas igen....

Som förr:

Ska man ha en PC (alla märken) eller en Mac ?
Ska man ha en mp3 spelare(alla märken) eller en ipod?

Liksom briliiante marknadsföring...

/tangen

Bevaka tråden