Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Två supersmarta script till Adress book

Tråden skapades och har fått 40 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Erik Aderstedt:

Jag har gjort ytterligare en liten insticksmodul till adressboken som uppdaterar adressen utifrån ett telefonnummer: ABGetAddressPlugin. Den finns på adressen http://www.iordning.se/ABEniroPlugin/.

Informationen hämtas via ett vCard från eniro.se och läggs automatiskt till nuvarande kontakt (dock alltid under fliken 'Arbete', eniro.se verkar inte använda den tag som identifierar typ av adress).

/Erik

Jag får inte detta scipt att fungera. Det kommer upp i menyn men för varje nummer jag söker på så får jag resultatet. "Det aktuella numret hade ingen adress registrerad på privatpersoner.eniro.se." även fast nummren finns där. Nån fler med samma problem? Eller ännu hellre en lösning?

Perfekt - bra jobbat!

  • Oregistrerad
  • 2006-03-10 14:27

Grymt! Vore ännu bättre om den klarade av +46:ade nummer också. Egentligen borde väl Eniro/hitta ha stöd för det men det verkar inte så nu.

Ursprungligen av marstr:

Grymt! Vore ännu bättre om den klarade av +46:ade nummer också. Egentligen borde väl Eniro/hitta ha stöd för det men det verkar inte så nu.

Fixat (nu tar den bort +46 och 0046 innan den söker på eniro)!

/Erik

  • Oregistrerad
  • 2006-03-10 18:02

Tack! Jag laddar ned den nya versionen asap.

  • Oregistrerad
  • 2006-03-10 18:06

Fast lägger den till en 0 igen när den tar bort +46? Normalt sett brukar ju den första nollan tas bort när man gör numret internationellt. så 070 111111 blir +467 111111. För mina +46:ade nummer hittas inte med "uppdatera adress"

Ursprungligen av marstr:

Fast lägger den till en 0 igen när den tar bort +46? Normalt sett brukar ju den första nollan tas bort när man gör numret internationellt. så 070 111111 blir +467 111111. För mina +46:ade nummer hittas inte med "uppdatera adress"

Nej, den lägger inte till 0:an igen; den tar bort alla nollor i början av numret, för det är så länken ser ut på eniro. För mig fungerar iallafall +46 före nummer.. är det fler som har problem med detta?

/Erik

  • Oregistrerad
  • 2006-03-11 11:58

Japp, med +46 eller 0046 först fungerar inte uppslagningen för mig heller. Annars är det toppen-pluginer du fixat till Adressboken!!!

Det är inte så enkelt att det råkat bli fel version som ligger för nedladdning (ABGetAddressPlugin 1.1)?

Ursprungligen av tonbe370:

Japp, med +46 eller 0046 först fungerar inte uppslagningen för mig heller. Annars är det toppen-pluginer du fixat till Adressboken!!!

Det är inte så enkelt att det råkat bli fel version som ligger för nedladdning (ABGetAddressPlugin 1.1)?

Oops. Helt rätt. Nu hoppas jag det fungerar bättre!

/Erik

  • Oregistrerad
  • 2006-03-11 15:43

Yes, nu fungerar även +46. Ibland får man försöka flera ggr får att få ner adressen men gissar det beror på Eniro.

ABGetAddressPlugin fungerar inte längre p.g.a. förändringar som gjorts på eniro.se. Det är tyvärr inte trivialt att fixa detta. Jag har nu tagit bort ABGetAddressPlugin tills vidare i väntan på att jag får tid att åtgärda den. Om någon är intresserad skickar jag gärna källkoden!

/Erik

Bevaka tråden