Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ingen webcast på MWSF

Tråden skapades och har fått 84 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Skumt...

January Keynoten har sänts live sedan många år tillbaka. De är de andra som de successivt skalat bort. Ett år var ju tom den i Paris direktsänd.

Jag har också sett kön på plats i SF och det är alltid folk inte kommer in så den teorin stämmer inte.

Vad som kan stämma är att nån PR-snubbe på Apple bestämt sig för att man inte vill odla den här typen av "fans" i fortsättningen "for whatever reason" och därför agerar så här.

Jag lyssnade dock på en ADC-video som berättade om keynote för ett halvår sen eller så. Där sa de så här:

"Apple is streaming this event live because it gives Steve Jobs a great opportunity to deliver a very precise marketing message to a great number of users world-wide.

So jag fattar inte heller nåt...

Åja, än är det inte officiellt att den inte kommer att sändas. Vi får vänta och se.

Första tanken man slås av när man ser nyheten på förstasidan är att det är just en nyhet (dvs. något apple sagt). I detta fallet är det väl bara ett rykte?

Tämligen dålig reklam för QuickTime... Som att kasta in handuken.

Blir det ingen live sändning blir jag mycket besviken, kanske så besviken att jag köpen en Dell!

  • Oregistrerad
  • 2005-01-07 20:11
Ursprungligen av Crille:

Blir det ingen live sändning blir jag mycket besviken, kanske så besviken att jag köpen en Dell!

Snacka om att bli besviken på gränsen till självmord

  • Medlem
  • 2005-01-07 23:29

Jag blir faktiskt rädd för att anledningen att det inte kommer att sändas live är att det inte kommer så mycket nyheter som folk förväntat.

Jag tycker det är lite konstigt att uppgradering av hårdvara släpps strax innan mässan.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2005-01-08 01:28
Ursprungligen av MP:

Jag blir faktiskt rädd för att anledningen att det inte kommer att sändas live är att det inte kommer så mycket nyheter som folk förväntat.

Jag tycker det är lite konstigt att uppgradering av hårdvara släpps strax innan mässan.

Känns snarare som att det är så mycket nytt att de tvingades släppa ny Xserve innan mässan. Det måste väl vara mer logiskt?

Sen var det lite väl mycket versaler i det PM:et för att det skulle kännas trovärdigt... Men det kanske bara är jag som helt enkelt inte vill tro att det är nåt annat än ett rykte. ;)

  • Medlem
  • 2005-01-07 20:06

Vi får hoppas att detta inte utesluter att det blir några större lanseringar bara.

Ingen liverapportering alls, ens skriven, verkar det som.

Från keynoteuser.com:
" We've been informed that Apple does NOT allow any news posting during the Keynote now. I guess all the press must agree to terms before entering the hall, and if you're caught running a news feed live to the net, they throw you out. So, if that truly is the case, we'll be blogging offline and the second they let us connect, we'll dump the whole feed to the blog page. At least you'll have a run down of how the show went before Apple has a chance to post the QT video version later in the day. We'll also be leaving the chat link up, but Brian wil probably not be able to get into it except while in line before the show starts."

Lite väl att ta i kanske....

Steve Jobs nya Stalin?

  • Oregistrerad
  • 2005-01-09 23:18
Ursprungligen av Crille:

Steve Jobs nya Stalin?

Vad ser du för likheter?

Ursprungligen av Pär:

Vad ser du för likheter?

Oförutsägbar och inte ens hans närmaste gick säkra, ungefär som vi och Steve på tisdag....

Nej, Apple får skärpa sig inte vill dom väl ge sina hängivna fans en sån antiklimax?

  • Medlem
  • Landskrona
  • 2005-01-09 23:19

"Vi har ett jättestort event där vi presenterar massa dyra prylar vi vill att du ska köpa! Men du får inte se dem!"

Känns lite så :/

  • Oregistrerad
  • 2005-01-09 23:22
Ursprungligen av k3vlar:

"Vi har ett jättestort event där vi presenterar massa dyra prylar vi vill att du ska köpa! Men du får inte se dem!"

Känns lite så :/

Äh…
Se det som MQs rea, vissa får veta först…

Äsch, skärp er. Visst är det tråkigt att keynotet inte sänds live, men det är ju knappast hela världen. Det kommer ju förmodligen dyka upp på nätet dagen efter istället. Jag tycker det är fantastiskt att Apple sänder de här grejerna över huvud taget. Visst, det är bra marknadsföring för Apple, men de betalar väldigt mycket för att marknadsföra sig till sina redan trogna kunder. Med andra ord ska det snarare ses som en tjänst de gör för sina mest hängivna fans. Var tacksamma för det.

Apple Insider rapporterar att Apple aldrig planerade att sända live och motivet skulle vara ekonomiska i första hand: Sources: Apple never planned live stream from Macworld

Rumors that Apple may have axed live coverage of Steve Jobs' opening Macworld keynote are bunk, AppleInsider has learned.

Apple's decision not to broadcast chief executive Steve Jobs' keynote presentation during next week's Macworld Expo was likely a result of pre-determined plans, and was not in retaliation to spoiled surprises, extremely reliable company sources said on Friday.

According to sources, live webcast video streams of events such as Jobs' keynote presentations, on average, are costly and yield few benefits to Apple as a company. As a result, in recent years Apple has scaled back on realtime webcasts in favor post-event video-on-demand steams, which reportedly costs the company much less.

Det ser dessutom mörkt ut för framtida livesändningar på nätet:

"It's likely that we won't again see realtime event webcasts from Apple for the foreseeable future," said one informed source. "But this is not an indication that [Apple's] apparent decision not to stream this year's Macworld keynote resulted from recent media reports, nor was it a last minute decision."

Tråkigt om det är sant, framförallt för att det varit en trevlig social tillställning att träffas och se tillsammans.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-10 14:02

Ah, trist. Varje år har detta varit en grej man väntat på, nästan räknat ner dagarna för att sen ha suttit som nitad framför skärmen och följt vad som händer. Ett par gånger har jag suttit hos polaren och kollat med snacks inom räckhåll, det har varit mycket kul.

Okej, det blir till att köra reload på alla webbsidor som kan tänkas lägga ut info från MW då istället.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-10 14:09

Tycker att TV4 borde direktsända, för detta är ju viktigare än schlagerfestivalen, kanske med Peppe Eng och Gunde Svan som programledare..

Ursprungligen av Fredric:

Tycker att TV4 borde direktsända, för detta är ju viktigare än schlagerfestivalen, kanske med Peppe Eng och Gunde Svan som programledare..

Hehe, jag har skrivit till svt och frågat om de kunde tänka sig ta upp det till diskussion iallafall.
Det är ju helt klart intressant för andra än oss mactalibaner.
Det obekväma är väl att det är en massa obetald Apple-reklam, men å andra sidan så visar de ju vart vinden blåser de närmaste åren.

Har inte fått svar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-10 15:33

Haha, årets bästa initiativ att försöka få TV att sända. Det vore inte helt fel.

  • Oregistrerad
  • 2005-01-10 16:21

M-Tv

[font="times"]MacTv[/font]

Hur fan ska man komma åt quicktime strömmen, om dom lägger upp den efteråt. Utan att man får se allt nytt innan

Ursprungligen av Isbiten:

Hur fan ska man komma åt quicktime strömmen, om dom lägger upp den efteråt. Utan att man får se allt nytt innan

Riktigt kul vore det ju om man kunde se strömen innan man visste vad som kom, det känner jag också.
Tror dock inte jag klarar att låta bli att surfa in här och kolla av "resultatet" först

Hoppas dock att de ändrar sig och sänder live iallafall.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-10 16:54

När börjar den? Svensk tid??

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-10 17:12

18:00 svensk tid

  • Oregistrerad
  • 2005-01-10 18:06

Kan någon tipsa om en bra site som kommer raportera direkt. Har för mig att Macnn.com har gjort det förut. Men det ser inte ut så idag?

99mac?
Är det gott om svenskar på plats?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-01-10 18:32

Verkar som om strömmen kommer att komma upp 9 h efter slutet av keynote. Dvs mitt i natten för oss här i Sverige.

http://cbs.marketwatch.com/tools/quotes/newsarticle.asp?g=CF5CA1C4AAD449FCAEDC4CC6AE5D84AF&siteid=mktw&dist=nbk

Det blir nog till att man får på med skygglapparna och kolla in Keynote på onsdag kväll...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-10 18:32
Bevaka tråden