Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dra, släpp och öppna på Photoshopikonen..

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag drar och släpper en bildfil på Photoshopikonen i Dockan så öppnas bara programmet, men inte själva filen. Måste alltså gå vägen via Arkiv-Öppna i Photoshop för att få upp filen. Det är bara på Photoshop detta inte fungerar, inga problem i Illustrator etc.
Någon som har en idé om varför?

Det har jag råkat ut för också. En ominstallation av Photoshop hjälper...

J.

"Adobe Unit Types" måste ligga i mappen "ScriptingAdditions" som ska finnas på "hårddisken"-->"Bibliotek".

Detta fel uppstår lätt då man kopierar Photoshop från en dator till en annan (aja baja) och man inte tänker på/vet om att den filen också behövs.
Att installera om Photoshop hjälper såklart, annars kan man ta denna fil från en annan dator med Photoshop där det fungerar med "drag n' drop".

Tack för hjälpen!

Ursprungligen av janpedal:

När jag drar och släpper en bildfil på Photoshopikonen i Dockan så öppnas bara programmet, men inte själva filen. Måste alltså gå vägen via Arkiv-Öppna i Photoshop för att få upp filen. Det är bara på Photoshop detta inte fungerar, inga problem i Illustrator etc.
Någon som har en idé om varför?

Måste väl erkänna att jag flyttade Photoshop från en krånglande disk till en annan, (har dock licens på programmet så inget ajabaja) det var bara lathet som fick mig att gå kopieringsvägen.
Tackar så mycket för hjälpen!

Ursprungligen av janpedal:

Måste väl erkänna att jag flyttade Photoshop från en krånglande disk till en annan, (har dock licens på programmet så inget ajabaja) det var bara lathet som fick mig att gå kopieringsvägen.
Tackar så mycket för hjälpen!

Nej, du har rätt. Behöver inte vara ajabaja bara för att man flyttar programmet. Menade inte heller något till dig personligen. Bara att man kanske generellt snor programmet om man gör så.

Ber så mycket om ursäkt om du tog illa upp!

1
Bevaka tråden