Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

World of WarCraft - allmän diskussion

Tråden skapades och har fått 500 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-02 21:21

Man kan nog ifrågasätta de flesta programmerare faktiskt. "ähh, jag orkar inte optimera.. det kommer snart bättre datorer"

  • Medlem
  • Mark
  • 2004-12-02 22:15
Ursprungligen av durre:

Man kan nog ifrågasätta de flesta programmerare faktiskt. "ähh, jag orkar inte optimera.. det kommer snart bättre datorer"

det e jobbigt att optimisera

  • Oregistrerad
  • 2004-12-02 22:50

lite sent, men tack Christofer!

  • Medlem
  • Tjörn
  • 2004-12-06 19:20

Hoppas att dom inte fixar segheten för Windows-nissarna så att vi får fin fin prestanda och inte dom

  • Oregistrerad
  • 2004-12-06 22:15

alltså, jag har inte läst igenom hela tråden, för det orkar jag inte..
Men när kommar WOW till sverige??

  • Oregistrerad
  • 2004-12-07 01:21
Ursprungligen av Philip:

alltså, jag har inte läst igenom hela tråden, för det orkar jag inte..
Men när kommar WOW till sverige??

"Early 2005"

Jag har ett betakit. Tror jag ska sälja den om betan inte går igång denna eller nästa vecka.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-07 17:47
Ursprungligen av Niklas Hjelm Smith:

Jag har ett betakit. Tror jag ska sälja den om betan inte går igång denna eller nästa vecka.

Eh? Varför det?

Ursprungligen av Pallish:

Eh? Varför det?

För då får jag min amerikanska WoW

  • Oregistrerad
  • 2004-12-07 19:36

men kan man spela på USA servrar om man beställer det från USA? eller finns det Europa servrar redan, även fast inte spelet finns att köpa här?

Ursprungligen av Philip:

men kan man spela på USA servrar om man beställer det från USA? eller finns det Europa servrar redan, även fast inte spelet finns att köpa här?

Om jag inte minns fel så måste man ha ett "American bank account".

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2004-12-08 22:28

Jag har då inte orkat läsa igenom hela tråden men kommer karaktärerna att sparas när den "riktiga" versionen kommer ut?

  • Oregistrerad
  • 2004-12-08 22:56
Ursprungligen av star-affinity:

Om jag inte minns fel så måste man ha ett "American bank account".

Samt "billing address"

Billing adress kan man ju skriva vilken adress som helst spelar ju inen rill huvudsaken den är i US. Och VISA kort kräver ingen speciell location. Jag menar om du bor i US o flyttar till sverige så behöver man knappast köpa nytt spel. Jag och många andra har i veckan beställt WoW US retail via Amazon o kommer börja lira om 4 dagar. Orkar inte vänta på EU versionen.

Jag har familj i USA så jag har inga problem att konfigurera mitt World of Warcraft.

mm bra men man behöver inte ens familj för att lira det

Ange billingadress i australien, betala varje månad med ditt VISA.

  • Medlem
  • 2004-12-11 13:50

Upplever man några hastighetsproblem om man kör på de amerikanska servrarna om man sitter i gamla svedala?
Hörde att Telia tar hand om servrarna här i Stockholm, har läst tidigare att det varit problem om man sitter på andra bredband än Telias, någon som känner till det?

Z.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-11 14:22
Ursprungligen av Ziggy:

Upplever man några hastighetsproblem om man kör på de amerikanska servrarna om man sitter i gamla svedala?
Hörde att Telia tar hand om servrarna här i Stockholm, har läst tidigare att det varit problem om man sitter på andra bredband än Telias, någon som känner till det?

Z.

Ett par gånger har det hänt att jag fått hemsk ping till WoW-servrarna i Europa. Använder BBB och fick reda på av andra BBB-användare att även de hade urusel ping. Telia-användarna hade normal ping så det var alltså BBB-relaterat och inte WoW-servrarna..

Amerikanska servrarna har jag tyvärr ingen aning om.. Men vad jag vill minnas var det inte så fruktansvärt hög ping, heller.

  • Medlem
  • 2004-12-11 15:25

Trodde vi satt här med våra Macar på Bostream när jag upptäckte att dom är uppköpta av BBB... Typiskt om man ska få dåligt ping på grund av "fel" bredbandsföretag.

Kanske en korkad fråga men kan det bli sämre ping om man som vi kör trådlöst?

Z.

Det är inga som helst problem med att spela på dom amerikanska serverna. Jag väntar på mitt retail men vad jag hört från massa andra svenskar som spelar US retail så är deras ping bra mycket bättre än den var i tex till och med closed beta europe och Open beta US.

Nu måste ju Blizzard översätta till tyska o franska enligt vad jag hörde senast. så nu kommer det dröja med säkerhet till efter jul att börja lira förhandsbokade betan.

Många spel vi spelar är ju direkt kopplade mot amerikanska servrar och US kommer kunna välja realmlist o connecta mot EU servera senare om man nu måste spela med tyskar o fransmän.

JAg ser ingen mening med att sitta och vänta på en ytterligare försenad beta samt ett retail som kommer om 2 månade när man kan köra igång direkt.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-08 22:33

hur menar du? när du stänger spelet? ja, det tror jag e ganska självklart...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-08 22:42

rensas garanterat

Philip, jag tror han menar om karaktärerna från betan överförs till retail-versionen..
Det tror jag inte de gör, speciellt eftersom det inte gjorde det i US-versionen.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-08 22:44

va det ironi?

  • Oregistrerad
  • 2004-12-08 22:46

aha, då e jag med.. nä, det blir nog svårare..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-12 12:27

Matador... jag hajjar inte... Kan man uppge en fejkad billing adress? Kollas inte det? Om det funkar kommer jag slå till direkt!

Ursprungligen av Axel von Matern:

Matador... jag hajjar inte... Kan man uppge en fejkad billing adress? Kollas inte det? Om det funkar kommer jag slå till direkt!

Man kan göra på två vis när man börjar betala efter 30 dagars fri speltid:

Antingen så uppger man vilken adress som helst i tex australien vilket dom flesta gör. Det är ju så att Svenska VISA kort är inte budna till en adress. Det du använvder dig av är ett nummer. Och Blizzard har inte valt att spärra detta. Vad händer tex om någon vill flytta från USA till EU?

eller

Så köper man Gaming cards på nätet hos olika företag, dvs man betalar för 3 månader. Dessa kort kan man sedan använda i Wow.

US versionen kmmer ändå kunna spela mot EU servrar senare, dock kommer din karraktär inte kunna flyttas över till annan server.

Är du intresserad av att veta mer om hur det funkar på US versionen så läs här:

http://www.worldofwarcraft.se/forum/viewtopic.php?id=5063&p=1

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-12 12:36

Tycker gott de kunde starta betan o låta tyskarna och fransmännen vänta.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-12 13:04

Kalas!!! Beställer direkt en kopia på E-bay! Årets bästa inlägg, Matador!

lycka till. Jag hoppas jag får mitt på tisdag.

Bevaka tråden