Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

World of WarCraft - allmän diskussion

Tråden skapades och har fått 500 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2004-12-13 02:17

Förstår inte varför alla vill lira retail... Varför inte passa på att det fortfarande är gratis i Europa?

Alla high-end features är ju ändå inte inne än så det känns inte nödvändigt att stressa...

Betan är inte igång i Europa. Det kostar ändå 100 kronor att vara med i Final Beta ändå så.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-13 12:54
Ursprungligen av Niklas Hjelm Smith:

Betan är inte igång i Europa. Det kostar ändå 100 kronor att vara med i Final Beta ändå så.

Closed Beta har varit igång sen september. Att fixa en plats i den var inte särskilt svårt om man var på hugget sen "början".

Och angående Final Beta så kostar den inte 100 kr. Betan i sig är gratis, det du betalar för är förhandsbokningen som automatiskt garanterar dig en plats när spelet släpps. För att uppmuntra folk att göra detta har Blizzard inkluderat en liten "gift" (dvs Final Beta cd-key och en musik-cd).

Ursprungligen av Pallish:

Closed Beta har varit igång sen september. Att fixa en plats i den var inte särskilt svårt om man var på hugget sen "början".

Vad menar du med på hugget? Jag har varit med "sen början" och jag kom inte in i closed beta.

Just nu pågår disskusioner på wow.se ang detta om det är bedrägeri eller ej att upge falsk adress när man signar upp sig för kontot. Vissa menar att det är bedrägeri men att inte ändå kommer bry sig andra inte. Adress man uppger är alltså inte knyten till ditt VISA utan är en adress man endst uppger vid skapandet av kontot
Hur upplever ni detta?

Ursprungligen av Matador2003:

Hur upplever ni detta?

Gör det om du vill. Åker du fast för någonting så är det som sagt eget ansvar.

jo vi får se hur det blir om jag börjar eller ej. spelet har jag då i allfall.

Senast redigerat 2004-12-13 22:49
  • Oregistrerad
  • 2004-12-13 15:35
Ursprungligen av Niklas Hjelm Smith:

Vad menar du med på hugget? Jag har varit med "sen början" och jag kom inte in i closed beta.

Finns alltid saker man kan göra som drar en närmre en cd-key. Gå med en fan-site t ex. Dock gäller det att ha varit ute i god tid... för att ge lite "pointers": starten av US-betan.

Ursprungligen av Pallish:

Förstår inte varför alla vill lira retail... Varför inte passa på att det fortfarande är gratis i Europa?

Alla high-end features är ju ändå inte inne än så det känns inte nödvändigt att stressa...

Vadå? Det jag däremot inte fattar är varför alla vill betala en hundring för en beta när man kan lira retail??? lol...

Ursprungligen av Pallish:

Förstår inte varför alla vill lira retail... Varför inte passa på att det fortfarande är gratis i Europa?

Alla high-end features är ju ändå inte inne än så det känns inte nödvändigt att stressa...

Givetvis är det retail som är intressant eftersom karaktärerna från betan (med 99% säkerhet) kommer tas bort när spelet släpps. Betan är ett bra tillfälle att testa karaktärer och hitta vad man vill spela, men mer än så är det inte.

Ciryon

  • Oregistrerad
  • 2004-12-13 13:26
Ursprungligen av Ciryon:

Givetvis är det retail som är intressant eftersom karaktärerna från betan (med 99% säkerhet) kommer tas bort när spelet släpps. Betan är ett bra tillfälle att testa karaktärer och hitta vad man vill spela, men mer än så är det inte.

Ciryon

Problemet är ju att karaktärerna inte går att överföra till EU-servrarna senare.. Såvidare inte man vill stanna kvar på US-retail för resten av "livet". Så om du börjar på US så får du stanna på US om du vill spela för att ha kvar en karaktär...

Pust....fördelarna med att köra US Retail:

Spelet blir billigare att köpa

Du slipper tyskar och fransmän i global chat (erfarenhet av EQ)

Du slipper börja lira en beta när resten av världen lirar retail

Du kan lira med ditt US retail på EU servrar senare, dock kan du ej flytta över din karraktär men varförr vill man det??

Uppdateringarna kommer före till US versionen

Din karraktär blir wipad i beta versionen när retail kommer

Du kan börja spela nu i stället för att vänta 2 månader till

  • Oregistrerad
  • 2004-12-13 15:04
Ursprungligen av Matador2003:

Pust....fördelarna med att köra US Retail:

Spelet blir billigare att köpa

Du slipper tyskar och fransmän i global chat (erfarenhet av EQ)

Du slipper börja lira en beta när resten av världen lirar retail

Du kan lira med ditt US retail på EU servrar senare, dock kan du ej flytta över din karraktär men varförr vill man det??

Uppdateringarna kommer före till US versionen

Din karraktär blir wipad i beta versionen när retail kommer

Du kan börja spela nu i stället för att vänta 2 månader till

Tror inte det är särskilt många (även om det är en del) som tänker stanna på US-retail, faktiskt. Det är just det jag försöker poängtera: Ska man inte stanna så är det inte lönt. Ska man däremot stanna så ser jag inget skäl till varför man inte ska köra US-retail.

Jag spelar redan nu och har gjort det sen 30:e september. Om du menar att börja spela en karaktär som man sedan kan ha kvar framöver så se ovan.

Och angående tyskar och fransmän så är det ju localized servers på gång. Resultatet återstår att se.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-15 15:55
Ursprungligen av Matador2003:

Pust....fördelarna med att köra US Retail:

Spelet blir billigare att köpa

Du slipper tyskar och fransmän i global chat (erfarenhet av EQ)

Du slipper börja lira en beta när resten av världen lirar retail

Du kan lira med ditt US retail på EU servrar senare, dock kan du ej flytta över din karraktär men varförr vill man det??

Uppdateringarna kommer före till US versionen

Din karraktär blir wipad i beta versionen när retail kommer

Du kan börja spela nu i stället för att vänta 2 månader till

"At the same time the localized versions are available, the European Closed Beta testers will be treated to an exclusive of the much awaited upcoming World of Warcraft patch, before it reaches the US and Korean servers. The patch will be available in the localized versions as well as English. More news about the contents of the patch will be available soon."

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-14 10:32

Man bryter helt klart mot det avtal som man klickar sig igenom om man uppger falsk adress. Därför kan man bli kickad från spelet. Men hur stor risk är det att man skulle bli det? Inte speciellt stor.

När man väl har registrerat sig så kan man byta tillbaks till sin riktiga adress. Misstag kan ju alla göra!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-14 10:56

Håll i hatten. Final beta startar snart, jag känner det i fotknölarna! Mig kvittar det oxå om de rensar karaktärer till retail. Då har man en anledning att prova en massa under betan o se vad man gillar att lira bäst.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-15 15:56

Tja.... Vad kan man säga? WOOHOOO! Final Beta drar förmodligen igång vid 31:a december!

"Localised versions and exclusive patch for Europe
Ryann, 15/12/2004

With the European launch of World of Warcraft just around the corner we're happy to be able to give details on the final stages of the European Beta Test process.

The current participants in the European Closed Beta Test will soon be able to try out the French and German localized versions of the game. The localized versions will be available for download in the upcoming days, and French and German localization forums will be available tomorrow, Thursday 16th 2004 for discussions and suggestions.

At the same time the localized versions are available, the European Closed Beta testers will be treated to an exclusive of the much awaited upcoming World of Warcraft patch, before it reaches the US and Korean servers. The patch will be available in the localized versions as well as English. More news about the contents of the patch will be available soon.

The Final Beta Test, which is currently scheduled for the end of December / beginning of January, will begin simultaneously in English, French and German. The start of the Final Beta Test will be the next time new testers will be welcomed to join the game.

We are pleased to announce that current Closed Beta testers will be transferred automatically to the Final Beta Test and there will be no deletion of characters between the Closed and Final Beta Test. The purchasers of the limited number of pre-order boxes sold through the official Blizzard pre-order campaign will also have access to the Final Beta Test and will be amongst the next phase of new testers to enter the game. In addition more players will be included during the Final Beta Test as more servers are added in preparation for the game launch in early 2005. Details on how to activate these accounts will be given on our website and we will inform you as soon as there is more information concerning the start date of the Final Beta Test."

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-15 16:32

Jävla fotknölar!

  • Medlem
  • Mark
  • 2004-12-15 16:55
Ursprungligen av durre:

Jävla fotknölar!

hehehe det är inte lätt

Gah! Jag får mitt spel om runt fyra dagar. GAH!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-16 07:25

I pressreleasen så ägnar de många bokstäver till att prata om det fantastiska, europa får patchen före USA o Korea, wow. Sen nästan i förbifarten nämner de att final beta blivit lite försenat och lämnar snabbt ämnet

Blizzard har verkligen pressat Apple om att fixa saker

Jag kör nu med min Dual 1,8 G5:a, Radeon 9600 XT och har 40 - 45 FPS. Riktigt ggodkänt!

  • Oregistrerad
  • 2004-12-16 19:42

Prestandan har helt klart förbättrats!

Tummen upp för Blizzard och Apple!

Titta vad OS X 10.3.7 gör för WoW!

# Addresses an issue with Blizzard World of Warcraft in which the game's frame rate could drop considerably when in "Ghost mode," if the computer uses an nVidia graphics card.

# Resolves an issue in which enabling Vertex Shaders in World of Warcraft could lead to unexpected graphics issues when using an nVidia graphics card.

# Addresses an issue with World of Warcraft in which incorrect colors or unexpectedly flashing objects could appear when using an ATI Radeon 9600 graphics card, making gameplay difficult.

Verkar vara större förbättringar på Nvidia korten än åt ATI?

Ursprungligen av Matador2003:

Verkar vara större förbättringar på Nvidia korten än åt ATI?

Jag ser snarare som att det var fler buggar i drivrutinerna till Nvidia-korten än i de till ATI

Hur som helst så innebär detta att Mac-versionen i en kommande uppdatering får tillbaka de grafikeffekter som inaktiverades för ett tag sedan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-19 17:17

Någon som vet hur man får upp konsollen med ett svenskt tangentbord?

Off topic: förslag på hur man tar screenshots med en PC som inte har "print screen"? Det är ju mitt Apple-tangentbord...?

Senaste betan tillsammans med 10.3.7 har verkligen höjt prestandan på min Powerbook.
Jag ligger mellan 25-35 fps ibland dippar jag ner till 20 och ibland hoppar jag upp till 40.
Grafiken ser bättre ut på skärmen också. Det här ser lovande ut!

Skitbra! Då kommer ju WoW flyta ÄNNU bättre med den upkommande 1.2 patchen! Så jäkla skönt!

Bevaka tråden