Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Anders Neldemo

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Det är första gången jag är med på ett forum. Men jag har sett hur stor kometens ni alla, eller skall jag säga vi. För att jag är en del av forumet nu.

Jag ser fram emot detta!

Jag tillhör den del av befolkningen som måste - pga igenmossade IT-chefer - arbeta med PC på jobbet och har Mac hemma. Men jag har förstått att det är VÄÄÄÄÄLDIGT många som har det så.

Jag själv har alltid haft PowerBook. allt från 145B till G3 Lombard. Den sista är min ögonsten som vårdas ömt av min son. Snyggare dator får man leta efter.

Har precis köpt en iBook "musslan" till min lilla son. Det blir spännande att se hans min när han får sin först egna dator. (de är 9 och 11)

Eftersom jag än så länge är bunden till min Laptop så funderar jag på att ha ett nätverk hemma med en linuxbaserad server i vardagsrummet med en gigantisk hårddisk. Jag inbillar mig att då kan man dela filer mellan PC och Mac (OS 9.2.2) uten program som Dave. Vilket jag tycker inte funkar så bra på XP.

Vad kan jag i datorväg?

Jo jag kan plocka isär och plocka ihop en Powerbook G3. Filemaker är mitt absoluta favoritprogram och jag vågar nog säga att jag är en avancerad användare.

Hälsningar

Anders

Så har jag det. använd nfs och samba. Själv har jag en sun maskin som står med sendmail ; fetchmail som en ldap för mejlen och kalendern. Samt samba för fildelning till win och nfs till macen. Samt lite brandvägg lösningar. Så det är inte alls en dum idé. Lycka till....

1
Bevaka tråden