Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Delicious Library har släppts

Tråden skapades och har fått 51 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Slussfors
  • 2004-11-11 10:25

Jag har en DV-kamera hemma och jag testade att koppla in den eftersom det enligt uppgift skall funka med vilken kamera som helst som är kopplad till FW-porten. Detta funkade dock inte för mig. Själva videofönstret fungerade, men ingenting hände när jag höll upp UPC-koden framför kameran.

Någon som har fått det att fungera med en kamera som inte är en iSight?

Funkar bra med min Canon DV-70-nånting. Det gäller att se till att det finns tillräckligt med ljus och att vara någorlunda stadig på handen. Inte helt lätt eftersom bilden i fönstret är spegelvänd...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-11-11 12:29

Books för böcker

För er som tänker katalogisera era böcker skulle jag varmt rekomendera Books. Books är GRATIS och open source :D, däremot måste man nog ha en streckkodeläsare om man skall arkivera många böcker.

Bookas söker (utöver Amazon) också på olika bibliotek världen runt, bla i Libris! Det går därför att hitta böcker som är svenska och böker som inte längre finns i tryck. Författaren till programet är mkt snabb på att integrera önskemål på nya biblioteksdatabaser eller andra önskemål.

Ursprungligen av tenderp:

För er som tänker katalogisera era böcker skulle jag varmt rekomendera Books. Books är GRATIS och open source :D, däremot måste man nog ha en streckkodeläsare om man skall arkivera många böcker.

Bookas söker (utöver Amazon) också på olika bibliotek världen runt, bla i Libris! Det går därför att hitta böcker som är svenska och böker som inte längre finns i tryck. Författaren till programet är mkt snabb på att integrera önskemål på nya biblioteksdatabaser eller andra önskemål.

Bra grej. Kommer jag nog använda, och sen föra över till Library. Vill ha allt på samma ställe...

Tänk om det hade funnits något som ISBN-nummer även för musik, det vore något...

  • Medlem
  • Slussfors
  • 2004-11-11 13:45
Ursprungligen av Michael Nord:

Funkar bra med min Canon DV-70-nånting. Det gäller att se till att det finns tillräckligt med ljus och att vara någorlunda stadig på handen. Inte helt lätt eftersom bilden i fönstret är spegelvänd...

Ok, när jag testade det så var det rätt så mörkt i rummet. Får testa igen helt enkelt. Tack!

1.0.1-betan har blivit skarp. Ladda hem från programmets hemsida.

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2004-11-12 20:50

köpt programmet nu, isight-scanningen funkar ju över förväntan men den hämtar bara titeln på skivan och omslaget, inte ens artisten följer med. inte bra alls

Jag har inte lyckats hämta en enda CD. Böcker och DVD funkar bra. I release noten skriver det att det inte går att söka på EAN-koden i icke-amerikanska Amazon än. De tror det tar ytterligare en vecka att fixa.

köpte programmet idag, har suttit o lagt in mina dvd skivor, lite fixande o trixande o så var jag nästan klar efter cirka 200 dvd skivor, stängde av programmet och tog en paus, startar upp det igen -----då var allt utom 25 st titlar där - va fasiken. Det känns mindre kul.

Nu är jag något förbannad, skickade ett argt mail direkt till dem.

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2004-11-21 22:34

jag har inte lagt in ett skit. har köpt programmet men det slutade där, klart halvfärdigt program.

Jag tyckte det var ok tills att detta nu hände, ok det finns helt klart många saker att fixa

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2004-11-21 22:44

jaja men man vill ju gärna ha med omslagen i sitt biliotek. därför vill jag iSight-scanna in dom. men då kommer inte artisten med i infon så det skiter sig. och söker man på amazon finns högst 1/3 med där.

Vänta med att köpa Delicious Library - man kan betrakta den nuvarande versionen (1.0.5) som en Beta. Det är för mycket buggar och det saknas allt för mycket funktionalitet för oss svenska användare.

Ursprungligen av Fredse:

Vänta med att köpa Delicious Library - man kan betrakta den nuvarande versionen (1.0.5) som en Beta. Det är för mycket buggar och det saknas allt för mycket funktionalitet för oss svenska användare.

Jo jag har märkt det men dessvärre drog man fram kortet för snabbt, jaja

GRYMT program säger jag bara! Skitkul att katalogisera alla sina spel... Även om inte alla saker finns (t.ex. Al Frankens bok på Svenska finns inte på Amazon.com), så kan man ändå på ett enkelt sett skriva in namnet och så söker den efter varan på Amazon.com.

Skickfräckt program som har mycket detaljer.

Artikel om dem från Wired. De har tydligen inget kontor, utan arbetar i en coffee shop (snott från slashdot)

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2005-01-16 13:47

programmet är vackert men totalt värdelöst. jag tänkte organisera mina 400 cd-skivor och det går ju snabbt att scanna in med isighten men när bara 5% av skivsamlingen funkar att scanna in så eller inte finns på amerikanska Amazon så är det inte så kul längre och jag slutade efter att ha fört in 10 skivor med stor möda.

Ursprungligen av carpark:

programmet är vackert men totalt värdelöst. jag tänkte organisera mina 400 cd-skivor och det går ju snabbt att scanna in med isighten men när bara 5% av skivsamlingen funkar att scanna in så eller inte finns på amerikanska Amazon så är det inte så kul längre och jag slutade efter att ha fört in 10 skivor med stor möda.

Skriv in namnet på skivan istället. Då söker den efter det på Amazon.

Om varan är köpt i Sverige så är det ingen idé. Streckkoderna den söker på är Amazons amerikanska databas.

Programmet är snyggt visst men supporten urusel och alldeles för många brister - jag valde istället dvdpedia som har betydligt bättre support och som uppdateras betydligt oftare.

Lägg till Star Wars Collection eller något Harry Potter-bok så får ni en easter egg

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-01-16 21:39
Ursprungligen av Niklas Hjelm Smith:

Lägg till Star Wars Collection eller något Harry Potter-bok så får ni en easter egg

Humm, vad för easter egg? Har Star Wars trilogiboxen inlagd, men har inte sett nåt easter egg...

Ursprungligen av xevve:

Humm, vad för easter egg? Har Star Wars trilogiboxen inlagd, men har inte sett nåt easter egg...

Ej se... Höra

Bevaka tråden