Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac OS X 10.3.6 släppt

Tråden skapades och har fått 77 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-05 23:30

Safari no longer times out after 60 seconds when attempting to connect to a webpage or to submit form data. With this update, Safari will keep trying indefinitely (or until you cancel the attempt).

Se där, nått som Safariteamet fått en hel del gnäll för.

Vad är saft för program?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2004-11-06 09:18

Tenk om de kunne fikse til Adresseboken snart også. De bugga jo til den med 10.2, og har ikke klart å fikse til det ennå, hva trøtt jeg blir på Apple iblant.
Får vel håpe at de kommer med en ny Adressebok i 10.4, ellers må jeg vel se meg om etter andre alternativ....

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2004-11-06 12:38
Ursprungligen av sventa46:

Vad är saft för program?

Läs

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-06 12:51

Är det någon annan än jag som sitter med ett M-Audio Firewire 410 injackat? Efter uppdateringen till 10.3.6 är det omöjligt att lyssna/skapa ljud eller musik. Ett oerhört irriterande surrande eller distat ljud fräser omkring i allt utgående ljud. Så fort jag går tillbaka till det interna ljudkortet är allt normalt igen.

Har mejlat M-Audio, men jag antar att jag inte kommer att få speciellt mycket vägledande information tillbaka. Latency t ex, är värdelöst hög på min PB 17" 1.33 GHz.

Här är en annan tråd som pratar latency -> 99musik

Ursprungligen av mrkz:

Är det någon annan än jag som sitter med ett M-Audio Firewire 410 injackat? Efter uppdateringen till 10.3.6 är det omöjligt att lyssna/skapa ljud eller musik. Ett oerhört irriterande surrande eller distat ljud fräser omkring i allt utgående ljud. Så fort jag går tillbaka till det interna ljudkortet är allt normalt igen.

Mitt M-audio FW 410 funkar fortfarande klockrent efter uppdateringen till 10.3.6.
Inga problem vare sig i iTunes eller Cubse SX3.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-06 17:21
Ursprungligen av sventa46:

Vad är saft för program?

Här finns en fullständig beskrivning av vad programmet gör. Ett mycket användbart litet program.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2004-11-06 09:29

Och vad mer exakt är fel i Adressboken?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2004-11-06 10:20
Ursprungligen av frazze:

Och vad mer exakt är fel i Adressboken?

Bytt til Norsk språk.
Start adressboken på nytt
Gå til valg, og velg:
-Visningsrekkefølge: Etternavn Fornavn
-Sorter etter: Etternavn
-Adresseformat: Norge
-Fontstørrelse: Normal

Gå så til den første kontakten du har, om du ikke har noen med etternavn som begynner med "A", skriv inn 2 - 3 stykker. Legg deretter til noen som begynner på "Å" eller "AA" (gammelt norskt å).
Gå deretter nedover dine kontakter, og se hva som vises.

Ta så å velg Apple+A for å markere alle kontakter.... eller hvordan blev det?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2004-11-06 10:32

Det ligger nåt i det...! I min AB kommer

* Nummerupplysning
* Öberg
* Persson

Lite svagt när det går alldeles utmärkt att sortera (med en sk. hacks) på min Palm.

  • Medlem
  • Öland
  • 2004-11-06 11:59

[med risk för att inte riktigt hålla mig inom ämnet]

hmm, sitter här och läser/pinas vill också uppdatera,

men när man sitter med ljudprogrammet ProTools och med de tillhörande drivrutinerna vet man för tillfället inte hur de kommer reagera på uppdateringen

"Although Digidesign is currently testing 10.3.5, it is not yet qualified with your system. We strongly recommend that users continue using 10.3.2 or 10.3.4 until Digidesign officially qualifies 10.3.5 for use with your Pro Tools system. "

...och nu är 10.3.6 här...

Tror jag får vänta 5år tills 10.4 ligger på min PB

  • Medlem
  • 2004-11-06 14:37

Grafikkortuppdateringen till senaste Powerbook var en vinnare. Känns snabbare på allt. Öppna iPhoto och se hur tusentals bilder flyter förbi. Tidigare brukade det hacka till någon gång. Safari, och alla andra saker flyter också lite bättre. Kul.

Känns som Safari scrollar lite smidigare.
Någon annan som märkt det?

Ursprungligen av klyscha:

Känns som Safari scrollar lite smidigare.
Någon annan som märkt det?

Ja, Safari är märkbart snabbare på min PowerBook, och i Unreal Tournament 2004 är skillnaden ännu mer märkbar.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2004-11-06 16:32

Har ominstallerat efter KernelPanic i samband med uppdateringen......och nu vägrar iSync starta. Har aldrig haft problem med uppdateringar innan. *lite ledsen*

Ursprungligen av ThomasC:

Har ominstallerat efter KernelPanic i samband med uppdateringen......och nu vägrar iSync starta. Har aldrig haft problem med uppdateringar innan. *lite ledsen*

Det kanske är värt att testa combouppdateringen? På http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=300080 står det:

"The installation process should not be interrupted. If a power outage or other interruption occurs during installation, use the standalone installer (see below) from Apple Downloads to install."

Det skadar inte att reparera skivbehörigheterna innan. Hoppas ditt problem löser sig.

Är övertygad att Safari är snabbare nu, men det var jag även vid förra uppdateringen.

  • Medlem
  • Mark
  • 2004-11-06 20:31

Nu kan jag använda Safari för att komma åt admin-gränsnittet i Mambo (CMS). Tidigare var man hänvisad till Firefox eller XX. Vet inte vad som har förändrats men det fungerar. Finns säkert någon smart här som har svaret.

/c

Hade en partition kvar att uppdatera, från 10.3.5 till 10.3.6 och körde den nu, och glömde av att köra min dos av Reparera Skivbehörighet straffade detta sig genast efter omstarten och jag skulle starta Mail.
Frågan om jag ville importera inställningar från andra Mailprogram klickade jag bort...
Då förstod jag varför frågan ställts...alla mina tidigare konton var borta...soprent....

Det var en överraskning, nu gjorde det inte så mycket, det är en "reservpartition" och jag hade inga viktiga mail liggandes, utan det vara bara att lägga in nya mailkonton igen, med det pyssel som det är att göra det om man har sex olika mailadresser

Ursprungligen av PapaC:

Nu kan jag använda Safari för att komma åt admin-gränsnittet i Mambo (CMS). Tidigare var man hänvisad till Firefox eller XX. Vet inte vad som har förändrats men det fungerar. Finns säkert någon smart här som har svaret.

/c

Har aldrig haft det problemet med Mambo och Safari. Däremot fungerar Javascript-menyerna i admingränssnittet fortfarande inte som de ska.

  • Medlem
  • Mark
  • 2004-11-06 23:59
Ursprungligen av Kristian B:

Har aldrig haft det problemet med Mambo och Safari. Däremot fungerar Javascript-menyerna i admingränssnittet fortfarande inte som de ska.

Det är just dom som blivit bättre för mig. Förut var det omöjligt att göra ett menyval med Safari. Kan det bero på Mamboversionen? Jag har 4.5.1a. Kanske lite OT men det hänger ihop med uppdateringen till 10.3.6.

/c

  • Oregistrerad
  • 2004-11-07 12:47

Det lär definetivt komma en 10.3.7 eller 10.3.65 iaf för flera personer upplever grafikbuggar i OSet när de kör med NVidea-kort, tydligen. Jag kör med GeForce2 MX, och min skärm (som är en apple cinema) flimrar!!! (tunna vita streck och andra distortioner) när man använder grafikkrävande applikationer från så enkla som Docken och QuickTime Player. vill ha tillbaks 10.3.5 nu.

  • Medlem
  • Lund
  • 2004-11-07 15:00

Jag har inte märkt någon som helst skillnad än så länge, varken försämring eller förbättring.

  • Medlem
  • 2004-11-08 22:57
Ursprungligen av attila:

Det lär definetivt komma en 10.3.7 eller 10.3.65 iaf för flera personer upplever grafikbuggar i OSet när de kör med NVidea-kort, tydligen. Jag kör med GeForce2 MX, och min skärm (som är en apple cinema) flimrar!!! (tunna vita streck och andra distortioner) när man använder grafikkrävande applikationer från så enkla som Docken och QuickTime Player. vill ha tillbaks 10.3.5 nu.

Jag upplever EXAKT samma bugg! Otroligt störande, trodde skärmen hade pajat. För mig löses dock problemet genom att jag går in i inställningsprogrammet bildskärm och ändrar upplösning (från 1680x1050 till något annat och sedan tillbaka till 1680x1050 igen). Sedan funkar det perfekt ända tills jag startar om igen.

Kör förresten geforce 4mx och cinema 20''

  • Oregistrerad
  • 2004-11-07 15:56

Det som hände för mig är att den enda ssl enablade ftp klienten jag hittat som faktiskt funkar "Captain FTP".. slutade att fungera... *suck*

Ursprungligen av NeoTech:

Det som hände för mig är att den enda ssl enablade ftp klienten jag hittat som faktiskt funkar "Captain FTP".. slutade att fungera... *suck*

OS/X kommer med 'sftp' standard... fungerar hur bra som helst .

/CMH

Ehh.. fick just se att ett par PDFer i min Dokument-mapp fått en thumbnail-ikon, dvs en miniatyr av dokumentets första sida.

Är 100 på att det inte var så tidigare, har det med 10.3.6-uppdateringen att göra ??

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-08 15:13

Jag har fått en dator mer eller mindre "nollställd" efter uppdatering. Dockan, bakgrund, visningsalternativ m m är nollställt. Sådant går lätt att ordna.

Men också har Safari bokmärken försvunnit. Inte så roligt eller så lätt att återställa
Någon som har en idé hur man får tillbaka dessa?

Olof

  • Medlem
  • 2004-11-08 15:33
Ursprungligen av Oloff:

Jag har fått en dator mer eller mindre "nollställd" efter uppdatering. Dockan, bakgrund, visningsalternativ m m är nollställt. Sådant går lätt att ordna.

Men också har Safari bokmärken försvunnit. Inte så roligt eller så lätt att återställa
Någon som har en idé hur man får tillbaka dessa?

Olof

Om du inte har en full hårddisk, så tror jag att du antingen har en trasig dito eller trasigt RAM-minne. Alla tre kan ge det problemet. Jag tror inte att det går att få tillbaka, tyvärr. Backup?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-08 15:57
Ursprungligen av stfm:

Om du inte har en full hårddisk, så tror jag att du antingen har en trasig dito eller trasigt RAM-minne. Alla tre kan ge det problemet. Jag tror inte att det går att få tillbaka, tyvärr. Backup?

Tack för svaret. Känns rätt surt. Den nya backuphårddisk var försenad. Får kolla i gamla CD backuper.. Nu har även jag fått erfara Apples farliga uppdateringar

Bevaka tråden