Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DN gör sig av med Macen, byter till Windows XP

Tråden skapades och har fått 65 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-11-06 09:34
Ursprungligen av Allan:

Ytterligare en skröna. Det finns ingen oberoende modern undersökning som visar att det är billigare med support, utbildning mm för Macar än för Windows-PC. Det finns inte heller någon oberoende modern undersökning som visar att nya, ännu ej indoktrinerade, användare tycker att det är svårare att lära sig använda en Windows-PC än en Mac.

Det finns inte heller, så vitt jag vet, någon oberoende modern undersökning som visar att Macar är mer driftssäkra än Windows-PC, och det gäller oberoende av om vi talar om fristående maskiner eller maskiner i nät.

Som Macanvändare vill vi tro att det är så, men det finns ingen oberoende modern undersökning som visar att det är så.

Det behövs inga undersökningar. Det enda som behövs är öppna ögon och vilja våga att jämföra.
De som lärde sig Windows och Mac vet att det är enklare att lära sig Mac och att det tar kortare tid - där har du mindre kostnad.

Samma person med Windows och Mac på arbetsplatsen vet hur ofta pajar en Windows maskin och hur lång tid tar det att åtgärda detta - där har du en kostnadsbesparing till.

Alla väl vet att Windows platformen lever inte på sålda licenser och maskiner. De lever på support, systemåterställning och såld litteratur.

Med Windows är det nämligen som med skattesystemmet. Båda kan göras enklare så att alla kunde förstå det.

Men, ingen av de som håller i trådarna vill att det blir enklare.

Utan att köra med skrönor och myter kan vi konstatera att visst Windows har närmat sig Macen på många punkter men det behövs mycket mer att det berömda plug and play och det enkla handhavande i MS regi är en verklighet.

Jag vill inte ens nämna här kostnader för virus bekämpning och liknande.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-05 16:27

Jag har inte räknat alls på det hela. Direkt. Men så här: en stationär och uppgraderingsbar PC med 512 mb RAM och ok, snabb processor, skärm icke inräknat, kan kosta under en tredjedel av en förvisso alltid underbar G5:a. Och jag är HELT ointresserad av Mac/PC-diskussionen i övrigt, den är helt meningslös i allmänhet och på 99mac i synnerhet eftersom folk här närmast är fanatiker.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-11-06 09:04
Ursprungligen av PF:

Och jag är HELT ointresserad av Mac/PC-diskussionen i övrigt, den är helt meningslös i allmänhet och på 99mac i synnerhet eftersom folk här närmast är fanatiker.

Det är ingen annan än du själv som tagit upp detta!
Mac hit pc dit, bättre, sämre, billigare och dyrare.
Det kallar jag en Mac/pc diskussion.

Så kalla inte folk för fanatiker när de besitter en kunskap om Macen där ni pc fanatiker kan bara köra med myter. De har vi hört länge. Det är bara pinnsamt. Att det inte finns program till Macen, att det inte funkar i nätverk, att jorden är platt, bla, bla bla...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-05 18:12

Ursäkta Allan, men varför ödslar du din tid på ett Mac-forum när du uppenbarligen föredrar Windows?

  • Avstängd
  • 2004-11-05 18:28
Ursprungligen av Mondo:

Ursäkta Allan, men varför ödslar du din tid på ett Mac-forum när du uppenbarligen föredrar Windows?

Jag kör med stor förtjusning både Mac och Win-PC. Men jag är mycket trött på alla skrönor som cirkulerar i Macvärlden och som upprepas om och om igen. Till exempel det där med Macens överlägsenhet på en lång rad punkter. Det finns inga som helst oberoende moderna bevis för att något av det är sant.

Man kan tycka att Macen och MacOS X är fantastiskt utan att man för den skull skall behöva hålla på med att sprida lögner om den egna plattformens överlägsenhet och om hur hemskt det skall vara på den andra sidan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-05 23:31
Ursprungligen av Allan:

Jag kör med stor förtjusning både Mac och Win-PC. Men jag är mycket trött på alla skrönor som cirkulerar i Macvärlden och som upprepas om och om igen. Till exempel det där med Macens överlägsenhet på en lång rad punkter. Det finns inga som helst oberoende moderna bevis för att något av det är sant.

Man kan tycka att Macen och MacOS X är fantastiskt utan att man för den skull skall behöva hålla på med att sprida lögner om den egna plattformens överlägsenhet och om hur hemskt det skall vara på den andra sidan.

Jag tycker inte riktigt att man kan kalla det skrönor eller lögner...

• Det finns inga virus för Mac OS X.
• Spyware kanske finns. Men jag har aldrig hört talas om det.
• Ingen av mina Macar har kraschat sedan jag installerade Panther för ett år sedan.
• Systemet är snabbt, lätt att använda, beroendeframkallande och absolut robust.
• Alla program jag behöver finns för Mac OS X.

Macarna funkar bra mycket bättre än min lika moderna Windows-laptop som jag installerat om från grunden kanske fem gånger under samma period. Skrönor, lögner? Jag vet inte. Men Mac OS X fungerar fint för mig.

  • Medlem
  • Lund
  • 2004-11-06 01:50

[QUOTE="Mondo"]Jag tycker inte riktigt att man kan kalla det skrönor eller lögner...

• Det finns inga virus för Mac OS X.
• Spyware kanske finns. Men jag har aldrig hört talas om det.
• Ingen av mina Macar har kraschat sedan jag installerade Panther för ett år sedan.
• Systemet är snabbt, lätt att använda, beroendeframkallande och absolut robust.
• Alla program jag behöver finns för Mac OS X.

Macarna funkar bra mycket bättre än min lika moderna Windows-laptop som jag installerat om från grunden kanske fem gånger under samma period. Skrönor, lögner? Jag vet inte. Men Mac OS X fungerar fint för mig.

:)[/QUOTE

Men Mondo !!!!!!
En medlem skriver idag att han just har fått sin första krasch på sin nyinköpta G5.

Återigen: Hur många har fått en krash på ett välskött Win XP och likaledes välskött Mac OS X ?
Medlemmen som kör OSX skall enligt dig inte uppleva det han har upplevt!
Jag har aldrig upplevt en krasch på varken Win XP eller OSX

mvh

  • Avstängd
  • 2004-11-05 18:32

Vad ville du säga med dina länkar?

(Du kollade inte länkarna själv eller hur? Utan kopierade bara från något annat ställe. En av länkarna är död, och de andra motsäger inget av det jag skrev.)

Ursprungligen av Allan:

Vad ville du säga med dina länkar?

Att du bara ödslar tid och inte bryr dig, egentligen.

  • Medlem
  • 2004-11-05 18:59

Kan inte Allan och Ingmarl hänga i den här tråden och gotta sig, så kan vi andra få ha övriga forumet i fred? Då kan ni i samklang hylla Windows tills ni blir blåa i ansiktet.

Vi kanske t om med med hjälp av en moderator kan döpa om tråden till "i trollskogen"?

Någon som ser något fel med förslaget?

  • Medlem
  • Lund
  • 2004-11-05 20:12

Jag hoppas DN mycket snart kommer att står där med lång näsa... ångra sig riktigt djupt.
Varför? motivera

håller med - kör indesign på jobbet XP, 2 GB ram, 3 Ghz P4 och den är löjligt seg och buggig jämfört med min mac hemma...jag har fått ominstallera systemet två gånger på 1 år
Du kanske skall se över din pc , kontrollera om det finns ev handhavarfel?

Jag är bergsäker på att vi får höra:
- fler driftproblem på tidningar som använder Windows.
Varför tror du detta? motivera

Ursäkta Allan, men varför ödslar du din tid på ett Mac-forum när du uppenbarligen föredrar Windows?
Var har du läst att Allan föredrar Win ?

- färre driftproblem på tidningar som använder Mac OS X.
Fakta tack! motivera ditt svar

Tiden kommer att visa oss detta.
Spekulation!

nu behöver man inte överdriva, det finns säkert gott om designskolor som kör pc ute i världen, att designskolor skulle köra mac enbart därför är en myt, stämde kanske på 80-talet, en del har hänt sedan dess.
Fakta tack , hur ett ev förhållande är.

Om konstfack har bytt till PC så är de rätt unika. Jag har aldrig hört talas om en "riktig" designskola som inte är Mac-baserad. I hela civiliserade västvärlden.
Vad grundar du detta påstående på?

Idag, 18:59 Inlägg 38
Kan inte Allan och Ingmarl hänga i den här tråden och gotta sig, så kan vi andra få ha övriga forumet i fred? Då kan ni i samklang hylla Windows tills ni blir blåa i ansiktet.
Diskutera fakta snälla!

Berätta gärna vad ni stödjer era antaganden på. Motivera svaret så utförligt som möjligt.

mvh

Senast redigerat 2004-11-05 20:34
  • Medlem
  • 2004-11-05 21:31
Ursprungligen av miri:

Om konstfack har bytt till PC så är de rätt unika. Jag har aldrig hört talas om en "riktig" designskola som inte är Mac-baserad. I hela civiliserade västvärlden.
Vad grundar du detta påstående på?

Vad jag inte har hört?

Vad menar du? Motivera.

Äh, ska vi inte ta och skita i det här nu. Faktum är att den här sidan handlar om Macar, vare sig de är bra eller dåliga. Låt oss försöka göra det bästa av det vi har, och komma med tips i stället. Typ en supportsida för Macanvändare. Hur låter det?

Man ska väl inte vara rädd att uttala problem man har, bara för att man vill slippa nån Windowstomte som säger "vad va det ja sa"? Om man kategoriskt ogillar Macar har man fan inte här att göra. Det är kontraproduktivt.

Ursprungligen av miri:

Jag hoppas DN mycket snart kommer att står där med lång näsa... ångra sig riktigt djupt.
Varför? motivera

Kan inte tala för andra men då jag gillar mac på ett sätt som ibland liknar hur man kan föredra vissa bilmärken, fotbollslag, musikgrupper, etc så är det naturligtvis kul om den som gör, enligt mig, ett felaktigt val också upplever negativa konsekvenser av det valet.
Skadeglädje är den enda sanna glädjen

På ett mer seriöst plan så vet jag att det går att skapa produktiva och stabila miljöer både med Mac och Win.

Skillnaderna är på många punkter ganska små och jag tycker att valet mellan Mac och Win ska baserar på så mycket mer än OS:et. Pris, mjukvara, hårdvara, support, dvs hela paketet är vad som är viktigt. Och som alltid finns det situationer när Win är att föredra, andra när Mac är bättre.

Vad som kan göra mig lite upprör är naturligtvis de fall där Mac har övertaget, men valet ändå faller på Win. Om situationen på DN vet jag dock ingenting...

Ursprungligen av stfm:

Man ska väl inte vara rädd att uttala problem man har, bara för att man vill slippa nån Windowstomte som säger "vad va det ja sa"? Om man kategoriskt ogillar Macar har man fan inte här att göra. Det är kontraproduktivt.

Jag håller med till fullo. -Att inte tala om problem är kontraproduktivt.
* Officepaketet på Mac är idag mycket bra jämfört med hur det var tidigare, men det är fortfarande inte "bra".

* Varför är Dreamweaver segt på Mac?

* Varför finns det inget, inte ens rykten, om MS Windows XP Media Center Edition -liknande planer för Mac OS?

* Och sist men inte minst, varför i hela världen, är Finder fortfarande så dåligt! Vi har ett OS som är mästare på multitasking, ändå blir Finder helt värdelös om man försöker göra mer än en sak samtidigt. Är en av de sakerna dessutom nätverksrelaterade är man helt rökt... Finder borde vara den bästa .app:en i hela OS:et!

  • Medlem
  • Lund
  • 2004-11-06 01:43

Kära kollegor/vänner på detta 99 mac forum!
Allan har liksom jag ifrågasatt vissa sk sanningar om Apples förträfflighet gentemot andra operativsystem , läs i första hand Win.( Det går bra att söka på tidigare trådar som jag antingen har startat eller svarat på vad det gäller myter om Apples sk förträfflighet.)

Jag känner inte Allan, har aldrig träffat honom. Men vari ligger felaktigheter i hans anföranden/inlägg? Motivera gärna, inget tyckande, fakta !

Förvisso är detta ett Macforum, men om direkta felaktigheter/ skrönor/myter om Apples förträfflighet/ överlägsenhet över andra operativsystem påtalas som felaktigt, skall detta då förkastas ? Eller i vissa fall förlöjligas av andra medlemmar ?
Påvisa då konkret istället de fördelar som ett mac OSX har över Win. Jag läser med intresse era motiveringar.
Jag kommer samtidigt så sakligt som möjligt att bemöta de felaktigheter om jag finner i era påståenden.

mvh

  • Medlem
  • 2004-11-06 02:11

Vad är ett "välskött" OS X? Vad jag vet är det rätt svårt att av misstag misshandla OS X så svårt att det blir irraperabelt instabilt.

Kolla en färsk tråd på 99mac där PC-ägare ser det som nästan självklart att ha ett "strippat" system, med alla tjänster avstängda och nätverkssladden utdragen, om man ska göra musik seriöst. Det är väl OK, men hur billigt blir Windows om man är tvungen att ha en dator för varje applikation?

På en skola skulle jag se det som en klar nackdel(l) att ha Windows, eftersom OS X kan ta betydligt mer skit innan det börjar må dåligt. På min designskola hade vi Macar som rullade i princip utan en supporttimme i fem år utan några större problem än att de var slöa gamla häckar. Då var det OS 8-9, men OS X är också bättre på att hålla sig flytande än XP. Det behövs inga stora undersökningar, jag har sett det åtskilliga gånger i skolor och på kontor. Apples datorer kräver mindre underhåll på användarnivå såväl initialt, som i ett längre perspektiv.

Hur som helst, det är trist om tidningar och skolor börjar hoppa över till PC. Då tänker jag inte så mycket på dem, utan snarare att risken finns att ens favvoprogram helt plötsligt inte finns till Mac. Även om Windows vore bättre på allt, så skulle jag inte vilja leva utan valfriheten.

  • Medlem
  • Lund
  • 2004-11-06 02:40
Ursprungligen av stfm:

Vad är ett "välskött" OS X? Vad jag vet är det rätt svårt att av misstag misshandla OS X så svårt att det blir irraperabelt instabilt.

Kolla en färsk tråd på 99mac där PC-ägare ser det som nästan självklart att ha ett "strippat" system, med alla tjänster avstängda och nätverkssladden utdragen, om man ska göra musik seriöst. Det är väl OK, men hur billigt blir Windows om man är tvungen att ha en dator för varje applikation?

På en skola skulle jag se det som en klar nackdel(l) att ha Windows, eftersom OS X kan ta betydligt mer skit innan det börjar må dåligt. På min designskola hade vi Macar som rullade i princip utan en supporttimme i fem år utan några större problem än att de var slöa gamla häckar. Då var det OS 8-9, men OS X är också bättre på att hålla sig flytande än XP. Det behövs inga stora undersökningar, jag har sett det åtskilliga gånger i skolor och på kontor. Apples datorer kräver mindre underhåll på användarnivå såväl initialt, som i ett längre perspektiv.

Hur som helst, det är trist om tidningar och skolor börjar hoppa över till PC. Då tänker jag inte så mycket på dem, utan snarare att risken finns att ens favvoprogram helt plötsligt inte finns till Mac. Även om Windows vore bättre på allt, så skulle jag inte vilja leva utan valfriheten.

Förklara ditt resonemang för vännen som har upplevt sin krasch med sin nya G5.
De problem som är beskrivna ovan gäller inte min Win dator. Handhavarfel av den som beskriver felaktigheten?

Vad för skit?
Är det inte så att betydligt mer skit finns till Win och stoppar man in det så får man skit ut ?

Det är det jag menar med ett välskött OS
Lika strikt som man sköter OSX skall man sköta Win. Nu är lockelsen betydligt större att stoppa in skit pga utbudet vad det gäller allehanda programvara är så mycket större vad det gäller Win..

Jag har inte märkt någon skillnad på mina OS om programvaran har varit lika i båda maskinerna.

Nu tycks det som vännen med sin kraschade G5 har använt ett program som inte var så välskrivet, är det inte det som Win användarna råkar utför?????

Hade bråkdelen av de skitprogram funnits till OSX som finns till Win så hade också krascherna kommit i lika stor utsträckning i OSX.

Med detta menar jag att jag har inte haft mer problem med OS XP än vad jag har haft med OSX där samma programvara är installerade på de olika maskinerna.

mvh

Senast redigerat 2004-11-06 03:04
  • Medlem
  • International user
  • 2004-11-06 08:54
Ursprungligen av miri:

Förklara ditt resonemang för vännen som har upplevt sin krasch med sin nya G5.
De problem som är beskrivna ovan gäller inte min Win dator. Handhavarfel av den som beskriver felaktigheten?

Det är klart att macar kraschar. Att påstå något annat är att förneka sanningen. Det är bara det att de inte kraschar lika ofta. OK du kanske "sköter" ditt XP så att det funkar klanderfritt men vanliga användare har inte den kunskapen och deras XP-maskiner brukar se ut som en arkeologisk provkarta över de virus som kommit sedan de senast installerade om windows. Tro mig, det är jag som brukar få fixa skiten.

Ursprungligen av miri:

Vad för skit?
Är det inte så att betydligt mer skit finns till Win och stoppar man in det så får man skit ut ?

Jag kunde inte sagt det bättre själv... Ju mindre skit det finns att tillgå desto mindre är väl risken att man råkar stoppa in den?

Ursprungligen av miri:

Det är det jag menar med ett välskött OS
Lika strikt som man sköter OSX skall man sköta Win. Nu är lockelsen betydligt större att stoppa in skit pga utbudet vad det gäller allehanda programvara är så mycket större vad det gäller Win..
mvh

Vad menar du med att sköta OSX? Det har jag aldrig gjort och kommer aldrig att göra annat än att jag låter programuppdateraren installera evt uppgraderingar den hittar, vilket brukar gå smidigt. Min XP-maskin dock... Den har jag försökt installera SP2 på 5 gånger nu vi windows update, krasch varje gång! I dag kanske jag har ork att installera om XP så att jag kan uppgradera den (doh). XP kräver kärlek och omvårdnad, OSX kan man nonchalera, det bara rullar på. Det är i alla fall min uppfattning.

Ursprungligen av miri:

Förklara ditt resonemang för vännen som har upplevt sin krasch med sin nya G5.
De problem som är beskrivna ovan gäller inte min Win dator. Handhavarfel av den som beskriver felaktigheten?

Vad för skit?
Är det inte så att betydligt mer skit finns till Win och stoppar man in det så får man skit ut ?

Det är det jag menar med ett välskött OS
Lika strikt som man sköter OSX skall man sköta Win. Nu är lockelsen betydligt större att stoppa in skit pga utbudet vad det gäller allehanda programvara är så mycket större vad det gäller Win..

Jag har inte märkt någon skillnad på mina OS om programvaran har varit lika i båda maskinerna.

Nu tycks det som vännen med sin kraschade G5 har använt ett program som inte var så välskrivet, är det inte det som Win användarna råkar utför?????

Hade bråkdelen av de skitprogram funnits till OSX som finns till Win så hade också krascherna kommit i lika stor utsträckning i OSX.

Med detta menar jag att jag har inte haft mer problem med OS XP än vad jag har haft med OSX där samma programvara är installerade på de olika maskinerna.

mvh

Håller med miri fullt ut!

Ett Exempel :
I vårt lila företag hade vi fram till somnaren haft två datorer som är väldigt gamla, den ena är från sent 1998 och den andra är för sent 1999.
Båda har kört Windows 2000 sen den dag det släpptes ( December 1999 tror jag) där båda datorerna har en uptime på grovt 1000/dygn vardera maskin utan en enda krasch eller något.
Maskinerna bytes ut mot nya Dell Optiplex GX280 där man får 5 års garanti på maskinen samt ( dagen efter servis på plats ) om det skulle behövas. Datorerna har redan idag en uptime på ca 70 dagar utan ett enda problem, vi kör Autocad, office 2003, photoshop m.m. utan problem. Däremot har vi haft stora problem med våra Powerbooks 17 där OS X har om installerats flertal gånger plus att en av Powerbook har åkt tillbaks till fabriken och vi fick pengarna tillbaks. Men vi har fortfarande en kvar vilket vi inte är världens gladaste ägare, datorn klara nästan ingen ting för att Finder blir slö som sirap efter ett tag, så man är tvungen att om installera systemet för eller senare, för det hjälper inte med en omstart!

  • Medlem
  • 2004-11-06 03:35

Jag hade skrivit ett utförligt inlägg, men sen kom jag på att jag nog inte känner för att dra det här i långbänk. Trevlig helg!

Vissar gillar Volvo, andra Saab, BMW eller Audi.
Det är samma sak med datorer och operativsystem. Jag kan Mac OS X, och anser mig hyfsat bevandrad i Windows. Båda systemen har sina för- nackdelar. Om jag får välja så är mitt val solklart, men det beror inte så mycket på fakta utan mer på känsla.

Utan att göra några anspelningar så, kan man jämföra med bilfallet. Oavsett om jag väljer Volvo, Saab eller Audi så vet jag att bilen kommer att fungera och ta mig dit jag vill. Jag, har dock roligare när jag kör min Audi, och när jag har roligare då kör jag bättre och sätter mig mer in i hur bilen fungerar etc. Det innebär INTE att jag måste övertyga alla andra att köra Audi. För mig räcker det gott med övertygelsen om att jag gjort rätt val. Andra kanske trivs bättre med Saab, och det respekterar jag.

Lägg ned diskussionen! Snälla...

  • Oregistrerad
  • 2004-11-06 09:41

Malen; det var just det där jag tänkte undvika. Jag är macanvändare ut i fingerspetsarna och sedan många år tillbaka; vi snackar 80-tal, men jag skriver under på att jag har exakt samma åsikt som Johan_G här ovan. Och tillägger att ibland spelar det faktiskt ingen roll om man kör Saab eller Audi eller BMW eller Volvo, man tar sig fram rätt bra med allihop.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-11-06 09:56
Ursprungligen av PF:

Malen; det var just det där jag tänkte undvika. Jag är macanvändare ut i fingerspetsarna och sedan många år tillbaka; vi snackar 80-tal, men jag skriver under på att jag har exakt samma åsikt som Johan_G här ovan. Och tillägger att ibland spelar det faktiskt ingen roll om man kör Saab eller Audi eller BMW eller Volvo, man tar sig fram rätt bra med allihop.

Visst men vi pratar kostnader och jag kan bara säga att jag kan ta mig fån Malmö till Stockholm billigare och lika snabbt med en Toyota där inte bara inköpspris är lägre utan behovet av reparationer är nästintill 0.

Jag pratar om den TOTALA kostnaden.

[varför gav jag mig in i detta?]

Jo, men om du inte gillar din Toyota så risken större att du missköter den, inte servar den när du skall (även om den nu knappt behöver servas) etc.

Alla har vi olika övertygleser. Vissa kanske gillar det faktum att man gjort det bästa ekonomiska valet, andra det faktum att man har en häftig bil, en tredje att bagagerummet är stort osv. Oavsett vilket så ligger det i vår natur att försvara dessa beslut så långt vi kan. Det, anser jag, är en framgångsfaktor! Tror vi på att vi gjort det bästa valet ur totalekonomisk synpunkt, så ser vi till att det blir det. Tror vi inte på det så blir det precis tvärtom.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-06 10:10

Det känns som jag läst den här tråden 100ggr förut. Deja Vu?

OT: (Fakta: ge f-n i att kritisera Mac, annars får ni bilanalogier i huvet... *suck*. Vissa Mac-fanatiker borde ta & slappna av. Ni vet vilka ni är).

  • Oregistrerad
  • 2004-11-06 10:11

Du var mig en vettig ställningstagare Johan G. Skönt att höra.

Malen: Låter mest som om du försöker övertyga dig själv, varför stånga dig blodig i såna här diskussioner? Du menar på att alla PC-användare är ruttna individer utan livsmening?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-11-06 10:30

Nej, jag tycker inte pc användare är ruttna individer.

Och jag behöver inte övertyga mig själv om någonting.

Jag gjorde medvetet val för länge sedan. ETT MEDVETET VAL.
Jag köpte min första Mac när man kunde köra färggrafik på Macen medan föregångaren till dagens Windows hette 3.1.

Jag köpte min Mac (och alla Macar) för jag ville köpa en Mac.

Pc folket köper sina datorer inte för att de vill köpa det eller något annat av övertygelse.
De köper det andra köper.

Härmed har jag skrivit sista inlägget i ämne.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-06 10:36

M. K. A. G.

Slå upp det i gröngölingarnas ordbok.

Man kan aldrig generalisera.

  • Avstängd
  • 2004-11-06 11:19

Har fjortisklubben haft möte här över natten och nu på morgonen?

Ursprungligen av Allan:

Har fjortisklubben haft möte här över natten och nu på morgonen?

Allan du kan lägga av direkt med generaliserad påhopp.......Okej
Det är inte lämpligt!

Bevaka tråden