Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp med root kontot........ !!!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har glömt bort mitt lösen ord till root kontot går det byta utan att installera om maskinen ?
Är iofs ingen kris men det kan ju vara trevligt om man kunde komma åt det utan att installera om..

Mitt vanliga användar konto funkar ju bra men sen buggade skärmen och jag var tvungen att komma åt root konto å nog fan hade jag glömt lösen.. hehe

Kör PB G4 400mhz med OS 10.3.5

/DanneMannen

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2004-10-19 09:08

Starta datorn på systemskivan och använd "Återställ lösenord".
Det kanske hjälper.

Ursprungligen av DanneMannen:

Jag har glömt bort mitt lösen ord till root kontot går det byta utan att installera om maskinen ?
Är iofs ingen kris men det kan ju vara trevligt om man kunde komma åt det utan att installera om..

Mitt vanliga användar konto funkar ju bra men sen buggade skärmen och jag var tvungen att komma åt root konto å nog fan hade jag glömt lösen.. hehe

Kör PB G4 400mhz med OS 10.3.5

/DanneMannen

Borde fungera om du skriver "sudo passwd root" i terminalen och anger ditt vanliga lösenord på den första frågan om lösenord. Kräver väl så sett att ditt vanliga konto är någon form av admin.

/JD

Ursprungligen av rudeboy:

Borde fungera om du skriver "sudo passwd root" i terminalen och anger ditt vanliga lösenord på den första frågan om lösenord. Kräver väl så sett att ditt vanliga konto är någon form av admin.

/JD

Det verkade funger... Tackar för ett superbt svar !!!!

Bockar och Bugar !!!

/DanneMannen

1
Bevaka tråden