Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Irritation över Apples oförmåga att leverera

Tråden skapades och har fått 63 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hur står det till nu?
Hur lång väntetid är det på dom olika datorer samt iPod och har det kommit in några datorer till ÅF?
iMac,PowerMac,iBook, iPod, iPod mini var väl värst?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2004-11-15 18:25
Ursprungligen av Martin Björkdahl:

Hur står det till nu?
Hur lång väntetid är det på dom olika datorer samt iPod och har det kommit in några datorer till ÅF?
iMac,PowerMac,iBook, iPod, iPod mini var väl värst?

Hur det står till? Jag kan ju bara tala för mig själv, men den iMac G5 som jag beställde samma dag den lanserades (31 aug) har ännu inte kommit. Någon frågade om smärtgränsen - för mig har den passerat för flera veckor sedan

Ursprungligen av Eva:

Hur det står till? Jag kan ju bara tala för mig själv, men den iMac G5 som jag beställde samma dag den lanserades (31 aug) har ännu inte kommit. Någon frågade om smärtgränsen - för mig har den passerat för flera veckor sedan

VA!! Det är skamligt, har du beställt via ÅF eller Apple Store?
Vad står det i din orderstatus då?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2004-11-15 18:35
Ursprungligen av Martin Björkdahl:

VA!! Det är skamligt, har du beställt via ÅF eller Apple Store?
Vad står det i din orderstatus då?

Bra att du blir arg på mina vägnar. Det känns bra att fler blir arga Jag har beställt från Office i Sundsvall.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-11-15 18:50

Men Eva, det måste vara något som inte stämmer!!!!!!
Detta liknar ju inte det Office i Sundsvall som vi är vana vid. Eller?
Det har ju skett leveranser av iMaccar till andra redan. Varför kommer inte din???
Ring och kräv besked. Vem har du beställt av?

iTomas
Ps. när e du ute på AIM?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2004-11-15 20:35
Ursprungligen av iTomas:

Men Eva, det måste vara något som inte stämmer!!!!!!
Detta liknar ju inte det Office i Sundsvall som vi är vana vid. Eller?
Det har ju skett leveranser av iMaccar till andra redan. Varför kommer inte din???
Ring och kräv besked. Vem har du beställt av?

iTomas
Ps. när e du ute på AIM?

Jag vill inte ringa och kräva besked, jag tycker att det är Office sak att ringa till kunderna och meddela när beställda varor blir försenade. Tycker det är riktigt pinsamt när de inte gör så. Jag har beställt av Tomas Allder, men jag tror att det också är andra som skall hålla koll på leveranser och så.

Trist är det. Jag var så himla glad då jag beställt, tänk så jag längtade och trodde att jag skulle bli en av de första att kunna berätta om den nya G5:an. Nu har längtan gått över, jag känner mig bara irriterad.

AIM, är det typ iChat det? Där är jag "jämt" men jag har nog inte lagt in dig. Vilken adress har du?

  • Medlem
  • International user
  • 2004-11-15 22:49
Ursprungligen av Eva:

Jag vill inte ringa och kräva besked, jag tycker att det är Office sak att ringa till kunderna och meddela när beställda varor blir försenade. Tycker det är riktigt pinsamt när de inte gör så. Jag har beställt av Tomas Allder, men jag tror att det också är andra som skall hålla koll på leveranser och så.

Eva, tror att det löser sig inom kort.

Trist är det. Jag var så himla glad då jag beställt, tänk så jag längtade och trodde att jag skulle bli en av de första att kunna berätta om den nya G5:an. Nu har längtan gått över, jag känner mig bara irriterad.

Kommer väl ihåg ditt..Tralalala..

AIM, är det typ iChat det? Där är jag "jämt" men jag har nog inte lagt in dig. Vilken adress har du?

iTomas

Eva ring nu till firman idag å hör med dom..
annars får du väl aldrig din iMac G5 iaf inte innan jul..

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2004-11-15 20:38
Ursprungligen av Mondo:

Var f-n är alla iMac G5? Var är iBook 12 tum tagit vägen någonstans? Varför finns det så otroligt få Power Mac G5 2 x 2,5 Ghz? Och iPod och iPod mini? Var är de någonstans?

Se för h-e till att få fram grejorna nu!

Härligt Mondo, svär på. Själv är jag för "gammelmodig" för att våga svära så här på 99mac men jag uppskattar verkligen att du gör det

Tycker det känns himla tråkigt Eva..
Jag tycker ändå du ska ringa och skälla ut Office ordentligt, även fast det är deras skyldighet att meddela dig om förseningar, efter det du har fått gå igenom nu så skulle jag aldrig köpa nåt på det företaget mer, jag menar det är ändå en hel del pengar vi pratar om för en iMac G5.. Vad beställde du för någon, "17 eller "20?

Jag tycker Apple borde ta tag i sina problem nu genast

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2004-11-15 20:58
Ursprungligen av Martin Björkdahl:

Vad beställde du för någon, "17 eller "20?

20" med Bluetooth och extra minne

  • Medlem
  • International user
  • 2004-11-15 22:24

AIM, är det typ iChat det? Där är jag "jämt" men jag har nog inte lagt in dig. Vilken adress har du?

tomastengis

iTomas

Senast redigerat 2004-11-15 22:37

Jag har tipsat Office om denna tråd

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2004-11-17 16:08

Jag har nu fått samtal från två personer på Office. Dom beklagar att jag inte har fått min dator men kan inte göra något år det. Min dator skall visst börja byggas den 29 november och sen skickas från Asien vilket skulle ta 8 dagar. Det borde betyda att jag får den före Lucia då.

Anledningen till att det tagit sån tid skulle vara att jag inte valt en standardutrustad iMac.

Jag beställde en 20" med 1GB 1 DIMM, 250 Gb, Bluettoth tangentbord och mus, Airport Express och APP

Kommer ihåg att Mats Börjesson från Umeå skrev på 99mac och berättade att han också beställt sin iMac den 31 aug med exakt lika konfiguration som min. Undras om han också väntar?

Ursprungligen av Eva:

Jag har nu fått samtal från två personer på Office. Dom beklagar att jag inte har fått min dator men kan inte göra något år det. Min dator skall visst börja byggas den 29 november och sen skickas från Asien vilket skulle ta 8 dagar. Det borde betyda att jag får den före Lucia då.

Anledningen till att det tagit sån tid skulle vara att jag inte valt en standardutrustad iMac.

Jag beställde en 20" med 1GB 1 DIMM, 250 Gb, Bluettoth tangentbord och mus, Airport Express och APP

Kommer ihåg att Mats Börjesson från Umeå skrev på 99mac och berättade att han också beställt sin iMac den 31 aug med exakt lika konfiguration som min. Undras om han också väntar?

Tycker det e dålig stil av Office och inte höra av sig.. att det ska ske genom påtryckningar härifrån e ju ännu tråkigare tyvärr.. Hoppas du får din iMac innan jul så du får något att pilla med i jul

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2004-11-17 17:31
Ursprungligen av Martin Björkdahl:

Tycker det e dålig stil av Office och inte höra av sig.. att det ska ske genom påtryckningar härifrån e ju ännu tråkigare tyvärr.. Hoppas du får din iMac innan jul så du får något att pilla med i jul

Visst är det dålig stil att de inte hört av sig tidigare. men visst måste man ändå säga att det är bra stil att de kan lära av sina misstag och höra av sig, även om det kanske skett efter "påtryckningar".

Jag känner att jag måste försvara dom lite också, tycker faktiskt synd om alla återförsäljare som ju verkar få väldigt sena leveranser och dålig information från Apple. Det kan inte vara lätt för dom heller. Trots allt har jag alltid fått väldigt bra hjälp från Office, det är ju därför jag alltid handlat därifrån.

Fast visst är jag arg och besviken på att jag fått vänta så länge, frågan är väl VEM jag skall vara mest arg på. Jag får väl ta och skälla ut maken Tomas

  • Medlem
  • International user
  • 2004-11-17 18:10

Simsalabim och lite hokuspokus..... det var väl bra att Tomas Allder ringde...

Nu vet du ju iaf.

iTomas

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2004-11-25 11:45

I en annan tråd här på plus-forumet diskuteras just nu "skvaller från plusforumet" http://99mac.se/forum/showthread.php?t=57667 Tycker därför att det kan vara på sin plats att ta upp denna tråd igen.

Har tittat lite här ovan och ser att både iTomas och Jon Adolfsson verkar ha tipsat Office om mina klagomål här. Jag förstår att de gjort det med tanke på att hjälpa mig (vilket också blev fallet) jag är absolut inte sur på er utan bara tacksam för att ni engagerat er och velat stödja mig.

Ändå kanske att man bör diskutera om hur vi skall göra. Skall vi få tipsa om trådar på Plusforumet om det är av välvilja eller skall vi strikt hålla oss till reglerna som säger att "varje medlem som har tillgång till detta forum måste först godkänna våra utökade villkor där man avtalar om att inte föra informationen vidare. Det som sägs här stannar också här."

  • Medlem
  • Växjö
  • 2004-11-25 11:58
Ursprungligen av Eva:

"varje medlem som har tillgång till detta forum måste först godkänna våra utökade villkor där man avtalar om att inte föra informationen vidare. Det som sägs här stannar också här."

...tycker jag är bra, kicka ut dom som bryter mot det, i alla fall vid upprepade regelbrott... eller då det menligt påverkar någons "liv", upp till Admin att dra gränsen.

Ursprungligen av nubi:

...tycker jag är bra, kicka ut dom som bryter mot det, i alla fall vid upprepade regelbrott... eller då det menligt påverkar någons "liv", upp till Admin att dra gränsen.

Nja regeln som sådan lämnar ju inget utrymme för tolkningar...Bryter man mot reglerna här på plus forumet så får man ta konsekvenserna av detsamma med...

  • Medlem
  • Lund
  • 2004-11-27 01:36
Ursprungligen av Eva:

I en annan tråd här på plus-forumet diskuteras just nu "skvaller från plusforumet" http://99mac.se/forum/showthread.php?t=57667 Tycker därför att det kan vara på sin plats att ta upp denna tråd igen.

Har tittat lite här ovan och ser att både iTomas och Jon Adolfsson verkar ha tipsat Office om mina klagomål här. Jag förstår att de gjort det med tanke på att hjälpa mig (vilket också blev fallet) jag är absolut inte sur på er utan bara tacksam för att ni engagerat er och velat stödja mig.

Ändå kanske att man bör diskutera om hur vi skall göra. Skall vi få tipsa om trådar på Plusforumet om det är av välvilja eller skall vi strikt hålla oss till reglerna som säger att "varje medlem som har tillgång till detta forum måste först godkänna våra utökade villkor där man avtalar om att inte föra informationen vidare. Det som sägs här stannar också här."

Eva!
Det är bara att googla, allt som skrivs här på forumet tycks ligga till allmän beskådning och är uppsnappat av en sökmotor. Sök exv på namnet Jon Adolfsson,
eller office=google =http://99mac.se/forum/archive/index.php/t-13972.html Eller en sökning på Nubi=http://www.99mac.se/forum/showthread.php?p=446747#post446747
Här finns inga hemligheter! Det som sägs här är redan ute.
mvh

Senast redigerat 2004-11-27 01:48
Ursprungligen av miri:

Eva!
Det är bara att googla, allt som skrivs här på forumet tycks ligga till allmän beskådning och är uppsnappat av en sökmotor. Sök exv på namnet Jon Adolfsson,
eller office=google =http://99mac.se/forum/archive/index.php/t-13972.html Eller en sökning på Nubi=http://www.99mac.se/forum/showthread.php?p=446747#post446747
Här finns inga hemligheter! Det som sägs här är redan ute.
mvh

Det är inte riktigt sant, jag tror inte Google släpps in i de slutna delarna (som plusforumet, moderatorforumet, redaktörsforumet osv.).

  • Medlem
  • Lund
  • 2004-11-27 02:53
Ursprungligen av Adrian B:

Det är inte riktigt sant, jag tror inte Google släpps in i de slutna delarna (som plusforumet, moderatorforumet, redaktörsforumet osv.).

lite läbbigt är det, kollade just xplane.
vore bra att veta hur mycket som kommer ut
mvh

Ursprungligen av miri:

lite läbbigt är det, kollade just xplane.
vore bra att veta hur mycket som kommer ut

Jag har inte kollat det med Björnström, men generellt så gäller att alla sidor som nån gång varit öppna att läsas utan att logga in också hittats av sökmotorernas "spindlar". Utöver det så har 99mac även en speciell sökmotorsanpassad variant av forumet och om du tittar där så ser du att man inte kan hitta något om man klickar på t.ex. moderatorforumet eller plusforumet.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2004-11-28 03:47

Sökte precis på Google på "http://www.99mac.se/forum/showthread.php?p=44..." (inga träffar) och på +nubi +99mac på Google, och inget från Plusforum dök upp i alla fall, vad har du fått det ifrån miri? På xplane.com finnas ingen information alls.... Vad syftar du på miri?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2004-11-28 17:58

Adrian och Nubi, vad julfina ni är, jag blir riktigt sugen på att sätta in mig själv som julgumma också.

Och, om någon undrar, jag har ännu ej fått min iMac som jag beställde den 31 augusti.

Ursprungligen av Eva:

Adrian och Nubi, vad julfina ni är, jag blir riktigt sugen på att sätta in mig själv som julgumma också.

Och, om någon undrar, jag har ännu ej fått min iMac som jag beställde den 31 augusti.

Klart du ska göra dig lite juligare! När du gjort det kan du posta ett inlägg i den här tråden där alla som gjort sin avatar julig har postat.

Tråkigt på iMacen däremot

Ursprungligen av nubi:

På xplane.com finnas ingen information alls.... Vad syftar du på miri?

Tror han syftade på att han googlade xplanes inlägg. Hittar inget ".com" i inlägget

  • Medlem
  • Växjö
  • 2004-11-28 22:16
Ursprungligen av Kristofer:

Tror han syftade på att han googlade xplanes inlägg. Hittar inget ".com" i inlägget

Nä ok, men jag fattar ändå inget av Google-inlägget, jag hittar NADA från 99mac på Google...

sök på site:99mac.se för att se allting som finns hos Google från 99mac (vilket för mig ger 186.000 träffar).

Bevaka tråden