Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte kasta filer

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-10-06 20:19

Skulle kopiera över filer från en digitalkamera via en kortläsare men fick ett avbrott. Sex filer hamnade på skrivbordet med 0 K och kallas för "Finder-dokument".

När jag ska flytta dem till papperskorgen får jag meddelandet "Vissa av objekten du flyttar används av ett annat program. Flyttas objekten kan det orsaka problem med programmet som använder dem. Är du säker på att du vill flytta objekten?"

Jag har stängt av alla program men ändå får jag samma meddelande. Jag antar det finns något knep för att slänga dem men vilket knep?

  • Medlem
  • Haparanda
  • 2004-10-06 20:39

Har du prövat att starta om?

  • Medlem
  • 2004-10-06 21:35

Ja, omstart är ju det första man prova med och kopplat ifrån kortläsaren har jag också gjort. Nej, här behövs det mer sofistikerade metoder anar jag. Något verktygsprogram som raderar filer. Jag får leta efter det.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-10-06 21:40
Ursprungligen av Ulf A:

Skulle kopiera över filer från en digitalkamera via en kortläsare men fick ett avbrott. Sex filer hamnade på skrivbordet med 0 K och kallas för "Finder-dokument".

När jag ska flytta dem till papperskorgen får jag meddelandet "Vissa av objekten du flyttar används av ett annat program. Flyttas objekten kan det orsaka problem med programmet som använder dem. Är du säker på att du vill flytta objekten?"

Jag har stängt av alla program men ändå får jag samma meddelande. Jag antar det finns något knep för att slänga dem men vilket knep?

Har du testa Diskverktyget och kört permissions?

  • Medlem
  • 2004-10-07 20:38
Ursprungligen av Danne V:

Har du testa Diskverktyget och kört permissions?

Ja, jag har kört det och det hjälpte inte. Från andra trådar som vaknat till liv ser jag att det är fler som har liknande problem så jag får läsa där och hoppas på en lösning. Jag börjar med en Cocktail.

terminalen och först cd desktop från hemma katalogen och rm filnam vill du vara på den säkra sidan skriv rm -i filnamn och besvar frågan med antingen y eller n y=ja n=nej

  • Medlem
  • 2004-10-09 14:07
Ursprungligen av alf-magnus:

terminalen och först cd desktop från hemma katalogen och rm filnam vill du vara på den säkra sidan skriv rm -i filnamn och besvar frågan med antingen y eller n y=ja n=nej

Lyckligtvis fixade Cocktail problemet så slapp jag riskera att göra något tokigt i terminalen.

1
Bevaka tråden