Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trådlös router - vilken ska jag välja?

Tråden skapades och har fått 34 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Vet ngn om Linksys WRT54G/GS klarar Appletalk trådlöst?

Airport Extreme!
Snabb även med full kryptering, Skrivarserver, Lätt konfigurerbar, Programvaran finns både till Mac och PC.

Enda negativa skulle vara att man behöver en switch till LAN-porten för att kunna ha ett kabelbundet nätverk.

Jag är föga imponerad av den Netgear jag hade innan WGT624, funkar ok med fabriksinställningar men kass om man vill ha ett säkrat nätverk.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-09-21 22:10
Ursprungligen av Svante S:

Jag är föga imponerad av den Netgear jag hade innan WGT624, funkar ok med fabriksinställningar men kass om man vill ha ett säkrat nätverk.

Hurså menar du? Jag hade problem med samma modell, och då främst vid hög trafik över WPA-PSK-säkrat nätverk.

Ursprungligen av Stefan Johansson:

Vet ngn om Linksys WRT54G/GS klarar Appletalk trådlöst?

Den trådlösa accesspunkten fungerar som vilken switch som helst, därför ska det inte vara något problem.

Ursprungligen av ptolemy:

Den trådlösa accesspunkten fungerar som vilken switch som helst, därför ska det inte vara något problem.

Då ska jag köpa. Som sagt; D-link624+ hanterar appletalk utmärkt via kabel, men inte alls trådlöst - jag skulle tro att konstruktören missat detta helt enkelt.

Bevaka tråden