Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Se V800

Tråden skapades och har fått 45 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Stoffen:

Vet du vad k600 kommer kosta på ett ungefär??

Det är sagt att k600 är en "affordable" och det är det ju med tanke att tar externa minneskort! Borde väl ligga runt 3000kr.

Lite gnäll: Fick min V800 igår. Tänk om man vetat om z800 för 2 veckor sedan :/...

Iof så låser jag upp luren o tar bort live kraffset.

Fungerar v800/z800 med ett vanligt gsm kontantkort?

Jo! Nu äre så här va, att jag vart intresserad av Z800...När den nu kommer. Någon som har V800 som kan tala om hur hög den är ihopvikt? Är den Ok eller känns den stor då? Är den tung eller lätt för att vara 3G-mobil? Allt som kan vara av intresse vill jag att ni skriver! Har aldrig sett den live!

Den finns ute för demo i flera vodaphonebutiker där du kan testa en utan att ha någon som andas i nacken på dig (om du nu inte bor ute i skogen, men där får du ingen 3g täckning ändå ). Tycker själv att den var helt ok, inga problem att få ner i ett par vanliga jeansfickor men rent estetiskt tycker jag att den kändes lite stor o ful, speciellt i utfällt läge.

Ursprungligen av buenoben:

Den finns ute för demo i flera vodaphonebutiker där du kan testa en utan att ha någon som andas i nacken på dig (om du nu inte bor ute i skogen, men där får du ingen 3g täckning ändå ). Tycker själv att den var helt ok, inga problem att få ner i ett par vanliga jeansfickor men rent estetiskt tycker jag att den kändes lite stor o ful, speciellt i utfällt läge.

Ja jo...Men det är liiiiite ont om Vodofone-butiker på Gotland. Det blir väl Expert eller kanske Dialect då isf? Och där är de där flåsande säljarna vet du

Bra erbjudande?

I och med att Z800 är runt hörnet har Vodafone lansera ganska bra erbjudanden på V800. Såg ett i Metro häromdagen:

18 mån Fria 60 för 249:-/mån. (60 fria minuter till alla nät)
500:- att prata upp.
Ett memorystick på 256 mb (som passar i min digitalkamera ).

Ett samtal till kundtjänst gav mig dessutom två månadsavgifter till skänks.

Vad säger panelen? Är det något man skall haka på? Jag vet att jag gett V800 lite stryk i denna tråd, men om det blir inköp kommer jag att unbranda den fortare än man kan säga simkort. Skalen (utan Vodafonloggor) går att köpa och byta så man borde utan större problem få den till att bli en Z800.

Någon som vet mer exakt när Z800 kommer och om någon annan operatör kommer att ha bra erbjudanden på den?

  • Medlem
  • 2005-03-07 20:33

Jag var inne på 3 häromdagen, de säger att z800 kommer i början av april.

Senast redigerat 2005-03-07 22:41

Mycket intressant!

Jag antar att inga detaljer såsom priser och till vilken grad de kommer att sabba den avslöjades?

Har en z1010 med tre och den var inte så mycket sabbad som jag var rädd för att den skulle vara. Trodde att tre hade strypt möjligheten att skicka en bild med BT, men det hade jag inte gjort. Hoppas nu bara att tre inte har varit inne och härjat så mycket!

Den Z1010 från 3 som jag har pillat på hade endast en genväg till 3s portal bland ikonerna som enda modifiering. Och en stor trea på skalet då.

Blir det inte värre än så, så borde det vara lugnt. Skalet skall dessutom vara lätt att byta på V800/Z800. Det blir nog till att sitta lugnt i båten och vänta och se vad det dyker upp för erbjudanden från 3 mfl.

Rätta mig om jag har fel, men 3 har väl Vodafones när för GSM (där 3G inte täcker)?

Ursprungligen av Daniel F:

Den Z1010 från 3 som jag har pillat på hade endast en genväg till 3s portal bland ikonerna som enda modifiering. Och en stor trea på skalet då.

Blir det inte värre än så, så borde det vara lugnt. Skalet skall dessutom vara lätt att byta på V800/Z800. Det blir nog till att sitta lugnt i båten och vänta och se vad det dyker upp för erbjudanden från 3 mfl.

Rätta mig om jag har fel, men 3 har väl Vodafones när för GSM (där 3G inte täcker)?

Låter bekant ja, att 3 går över till Vodafons nät när de själv inte har täckning (2G alltså). Det kallas väl Roamin(stavning på det?)-avtal

Hur som, det är ju Z800 jag väntar på Jag ogillar Vodafone och alla andra som ska in och pilla sönder menyer mm. Jag skall övergå från att ha två telefoner till en (Nu har jag T610 och R520 (har även haft T68i, men skärmen har spruckit )). Därför jag undrade lite om storleken mm. Men nu har jga varit på Expert och känt på den, den kändes helt OK faktiskt. De har ju som vanligt inga laddade demo-telefoner på Expert, och de vägrar ladda dem också...Men menyerna, ser de ut som i K700 t.ex?

Ursprungligen av Christoffer Larsson:

Låter bekant ja, att 3 går över till Vodafons nät när de själv inte har täckning (2G alltså). Det kallas väl Roamin(stavning på det?)-avtal

Hur som, det är ju Z800 jag väntar på Jag ogillar Vodafone och alla andra som ska in och pilla sönder menyer mm. Jag skall övergå från att ha två telefoner till en (Nu har jag T610 och R520 (har även haft T68i, men skärmen har spruckit )). Därför jag undrade lite om storleken mm. Men nu har jga varit på Expert och känt på den, den kändes helt OK faktiskt. De har ju som vanligt inga laddade demo-telefoner på Expert, och de vägrar ladda dem också...Men menyerna, ser de ut som i K700 t.ex?

Kolla på denna sida (http://www.se-community.com/album.php?album_id=259) så får du lite bilder, skall finnas filmer där någonstans också. Om du inte får det att funka kan du PM:a mig, jag har dem annars.

  • Oregistrerad
  • 2005-03-21 09:33

Någon som vet hur man unbrandar telefonen, eller har en länk till en sida där det står? Slog till på Vodafones reklamkampanj och måste säga att jag är otroligt nöjd hittills. Minneskortet gick dock rakt ner i digitalkameran

  • Oregistrerad
  • 2005-03-21 10:23

http://www.gsmteknik.se/

Har dock inte någon erfarenhet av dem...

Ursprungligen av joakimk:

http://www.gsmteknik.se/

Har dock inte någon erfarenhet av dem...

Var inne i deras butik i Göteborg häromdagen och frågade hur lång tid det tar. Tar ca 20min, och jag tycker att de gav ett bra intryck.

Men, man undrar om man törs göra det innan Z800 är släppt så att man kan få en bra FW och ingen buggig halvbeta.

Och när vi ändå är på temat unbranda. Finns det någon som sett om man kan köpa Z800-skal någonstans?

Bevaka tråden