Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Val mellan iBook/Powerbook

Tråden skapades och har fått 39 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2004-10-14 16:33

Hur mkt skiljer det sig i batteritid (alltså i verkligheten, inte bara i apples siffror) mellan iBook och PowerBook?

//André

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-10-14 17:31
Ursprungligen av Agazzie:

Hur mkt skiljer det sig i batteritid (alltså i verkligheten, inte bara i apples siffror) mellan iBook och PowerBook?

//André

Jag kan bara tala för iBook... Det som står för 6 timmar räcker vid skoljobb i 6 timmar för min del (textbehandling + surf). Att sitta och spela suger ur batteriet på mellan 3,5 till 4 timmar.

Utan några program igång alls (utan viloläge) går den i ca 8 timmar.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-14 19:45

Vad har du fått för mastodont-batteri egentligen? haha

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-10-15 00:28
Ursprungligen av Agazzie:

Vad har du fått för mastodont-batteri egentligen? haha

Vet inte riktigt, men det är original och jag har själv mätt tiden (vilket är enkelt gjort under lektioner. Jag har tentapluggat nu i veckan... när jag sa "sitta och spela" menar jag visserligen enklare spel... men jag körde Zelda A Link To The Past på rad från början till slut på exakt 4 timmar och 7 minuter (i emulator)... batterinivån var så pass låg att den gick i automatiskt viloläge när jag hade en halvtimme kvar att spela.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-15 11:08

Verkar ju onekligen väldigt bra ditt batteri, bara att gratulera.

//André

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2004-10-15 14:05

Jag sitter själv med en iBook 500 MHz och har suttit i samma tankar som du; om jag ska byta, vilken modell ska jag då ta?

PowerBooken är med en snabbare systembuss, kraftigare grafikkort en snabbare maskin när det kommer till tunga jobb som spel eller videobearbetning.

iBooken är lite - med betoning på lite - långsammare, men det märker du först när du gör tunga filterjobb i Photoshop, spelar spel eller jobbar med video.

Själv tycker jag att iBooken är den mest prisvärda av de två och kommer troligen inte tappa lika mycket i värde när PBG5 kommer som PBG4 gör. iBooken ÄR mer bärbar och inte tänkt att vara annat än en bärbar dator. PB är med sina prestanda och mer gedigna kontruktion i allt - skal, utgångar, moderkort, systembuss, grafikkort etc. - närmare en ersättning till en stationär dator.

I övrigt kan jag bara hålla med andra talare att köp största hårddisken men köp minnet på annan plats än Apple Store. Sätt i BT från start men vänta med Airport tills du får råd, det kortet kan man trots allt köpa beggat och putta i själv.

iBook säger jag om du inte jobbar med video eller spelar spel.

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2004-10-19 11:38
Ursprungligen av Pepe:

iBook säger jag om du inte jobbar med video eller spelar spel.

Men vänta tills nästa månad eftersom det ryktas om att uppgradering av iBooken är i krokarna.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-10-19 16:02
Ursprungligen av Agazzie:

PB'n har ju Airport Extreme som standard.

//André

Det har iBook också nu.

Ursprungligen av Pepe:

Men vänta tills nästa månad eftersom det ryktas om att uppgradering av iBooken är i krokarna.

It's here.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-15 14:08

PB'n har ju Airport Extreme som standard.

//André

  • Oregistrerad
  • 2004-10-19 16:42

Jepp, men ingen PB...

Bevaka tråden