Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nokia gör telefon för Mac-människor

Tråden skapades och har fått 50 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-10 12:55

Fint verkligen. Vi får tillgång till flumtelefonerna medans Nokia 6230 inte går att synka.

Ursprungligen av acke:

Fint verkligen. Vi får tillgång till flumtelefonerna medans Nokia 6230 inte går att synka.

Det instämmer jag i!
Fast sedan undrar jag lite försynt vad en gaypryl är? Och om de människor jag stött på i macsammanhang ska ses som representativa för mac användare så är de män i övre medelålder med mkt håriga näsor... står gärna o hänger vid köpdisken och diskuterar med en skärrad expedit om varför deras skrivare från 86 borde kunna gå att beställa reservdelar till.

Ursprungligen av MarMan Hollow:

Kan Nokia lägga ner det här med Mobila Telefoner!!

Varför skulle dom det ? De behärskar ju segmentet såpass att de kan kosta på sig att experimentera lite istället för att bara köra säkert..........

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-09-10 15:46
Ursprungligen av MarMan Hollow:

Kan Nokia lägga ner det här med Mobila Telefoner!!

Undrar som föregående, varför då?
Personligen så har jag haft 7 nokia och 2 telefoner av andra tillverkare... nästa telefon jag kommer att köpa blir självklart en... just det... nokia. gillar designen och jag har endast EN gång haft inne den på lagning. Min LG jag hade hade jag på lagning 2ggr och min 3G NEC jag har nu ska in på lagning nästa v. Tacka vet jag Nokia. En telefon som det står ericsson på skulle jag aldrig ens få för mig att köpa... uscha.

Det var inte mycket "think different" i den här tråden

  • Oregistrerad
  • 2004-09-10 15:02
Ursprungligen av Axafluff:

Det var inte mycket "think different" i den här tråden

Exakt. Ibland måste man våga testa något nytt och annorlunda. Det var så jag blev macanvändare fast alla jag kände tjata emot. Fyra år senare är flera av de personerna intresserade av att byta.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-10 21:05
Ursprungligen av Axafluff:

Det var inte mycket "think different" i den här tråden

Verkligen inte! Jag råder all att gå in på Mobile Burn och kolla på lite högupplösta bilder före ni uttalar er. Jag tycker att dom är riktigt coola, det bästa Nokia har kommit med i designväg på mycket länge.

Dock tänker jag inte köpa någon av dom, men det tror jag alla andra kommer att göra. Det är en väldig skillnad på hur jag som allvetande prylnörd(nästan i alla fall ) , resonerar när jag ska köpa mobil, gentemot hur den stora massan gör. En väldigt stor del av köparna bryr sig inte om att ha alla de senaste funktionerna, för dem är utseendet mycket viktigare.

Nokia har varit i en väldig svacka väldigt länge, men i och med den här lanseringen tycker jag det börjar se ljusare ut.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-09-10 17:20

Starkt av Nokia att sticka ut hakan.
Hellre nio misslyckade försök till annorlunda formgivning och ett lyckat än tio som är lika spännande som att slicka på en glasruta.
Alla lyckade produktformgivningar som bryter trender möts alltid av hån och gliringar av en del folk - vanligen också medlemmar i Flat Earth Society.
Lite lessamt....

Givetvis är den helhäftig.
Det är faktist den ända telefonen som kan få mig att byta från min gamla lur.

Underbar

Jag gillar dem med, men jag gillar inte texterna i pressmeddelandena. Och vem behöver en konverteringsfunktion för eur skostrl till us? Är man i butiken provar man väl?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-12 11:35

Ser ut som en ful jensofsweden mp3 spelare.....däremot är deras andra telefoner rätt fina.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-12 13:01

Kan ju iofs vara positivt att Nokia ens börjar tänka på att utveckla program för Mac. Jag ser hellre att de hjälper Apple att bygga in alla de funktionerna i iSync istället.

  • Medlem
  • 2004-09-13 12:00

hur skriver man sms på den luren?

  • Medlem
  • 2004-09-13 18:48
Ursprungligen av Toke:

hur skriver man sms på den luren?

Man får upp en lista av kontext-känsliga ord som man kan välja mellan med joysticken.
Först får man välja på Tja/Ba'/Läget? och sen en fras som uttrycker ens sinnesstämning som t ex Känner mig chic/Sugen på lack och läder. Sen kommer man till skott med Kan vi inte ses vid Norrmalmstorg/Stureplan/Kungsträdgården. Sen kan man specificera valfri aktivitet som Vill bara visa dig min nya telefon/Tänkte vi kunde räkna på skostorlekar tillsammans

Nokia

Heja Nokia.

Jag vet ett annat företag som gick från tråkiga grå/beiga (eller liknande) burkar till superhäftiga, supersnygga m.m. fortfarande bäst på OS.

Jag har haft Nokia länge, tänkte det var dags att prova SE T610 o visst synka den med macen gick. Däremot gillar jag inte menyerna m.m. Så det blir snart Nokia igen (6230) bryr mig inte om synken det finns viktigare för mig.

I o m att det är en partytelefon kanske Nokias ingenjörer förutsatt att användarna kommer vara för fulla för att kunna stava ändå

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-10 19:57

Som Nurell skrev: idiotisk och ful. Vad har hänt med Nokias designavdelning? Har de sugit i sig för mycket av det finska lantvinet?

  • Oregistrerad
  • 2005-02-10 20:16

Det är verkligen en superläcker telefon som jag inte hade haft något emot att ha som andra telefon när man går ut. Enda problemet är att den är lite för stor. Hade gärna fått vara ännu tunnare och lite kortare.

/Johan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-10 21:22

Efter att ha sett den på bild tyckte jag också att den var skitful, men har ändrat uppfattning efter att ha lekt med den i verkligheten. Dock ingen lur jag själv skulle vilja ha...

En design som inte lämnar någon oberörd – den är väl bra? Själv hör jag till de som tycker den är Nokias första häftiga på flera år. Dock kan den aldrig bli aktuell eftersom jag tillhör gruppen som gärna skriver ett SMS då och då.

Bevaka tråden