Precis

Ursprungligen av ill_chrill:

Skärmytan är väl irrelevant? Det som är av intresse är upplösningen. förstår inte på vilket sätt en 14" 1024 x 768 är bättre än en 12" 1024 x 768, de e ju bara o flytta ansiktet närmre skärmen.

Jag har inte förordat 14" 1024 x 768 utan 15.2" 1280 x 854. Se tidigare inlägg.
Det jag syftade på var mitt lilla uppbyte från just 14" 1024 x 768 till 15.2" 1152 x 768, som jag upplever som en befrielse för typ allt jag arbetar med på min burk. Men det räcker inte för mig även om jag definitivt är mer produktiv med fler pixlar, utan jag vill ha de extra, kanske t o m om det går satsa på en 17". Eftersom det tidigare i diskussionen har förts fram att 1024 x 768 upplösning skulle vara tillräckligt, ville jag understryka att jag och en hel del andra inte håller med. Förstår egentligen inte varför det ska bli ett sånt hallå tidigare i tråden bara för att jag och andra jag känner inte tycker att PB 12" är något att ha. Bara för att jag för fram den åsikten så ogiltigförklaras väl inte andras åsikter som skiljer sig? Jag ville också ha en lite smidig maskin förr som komplement till en stationär, men nu vill jag ha *en* mycket rörlig maskin. Och då duger inte den gamla upplösningsstandarden.

Dessutom finns det de som inte alls tycker att själva skärmytan är av underordnad betydelse, känner flera som bytt från 12" iBook till 14" t ex, men det har inte jag uttalat mig om.